Nu Börjar Jag Tröttna På Det Här // Kao

Nu börjar jag tröttna ordentligt på att blogga. Varför skriva när man knappt får några kommentarer?
Allt blev förstört när AB-Bloggen lades ner. Ett perfekt koncept gick i graven.
 
Man sitter här i sin lilla bubbla utan att se vad som händer, om man inte ständigt klickar in sej till varje enskild bloggare. Ingen chans till spontana inhopp på okända bloggares sidor, som man själv valt ut pga en intressant rubrik.

Inget sånt finns här.

Gamla bloggvänner tittar pliktskyldigast in med allt längre mellanrum. De flesta kommenterar inte ens det jag skriver om. Förmodligen är min blogg inte intressant och folk får ju göra som de vill.

Nej, jag är INTE bitter. Den känslan har jag aldrig. Mer förbannad och uttråkad. Förbannad för att vi tvingades flytta från Aftonbladet. Uttråkad av att ö.h.t skriva mer på bloggen, utan att få respons på det jag skrivit.

Nu får det bli byrålådan igen, men jag ger bloggen en tid till. Men det får inte bli för länge om det ska fortsätta på så här tråkigt vis.

HUR KÄNNER NI NUMERA EFTER FLYTTEN FRÅN AB?

 
20 svar till “Nu Börjar Jag Tröttna På Det Här // Kao

  1. Ge inte upp Kao!
    Själv har jag varit sjuk hela Augusti och nyss skrivit mitt första inlägg på länge.
    Jag tycker det funkar att hitta nya intressanta bloggar oxå genom att gå
    in under readomattic,eller slå på GAB,eller Aftonbladetbloggare.
    Har du prövat det?

    Ha det gott min vän/Pluppisen

    • Får se hur det blir framöver.
      Skrivarlusten och lusten att dela med mej finns kvar. Men inte så här.
      Readomattic och GAB vet jag inte ens vad det är, men ska kolla det.

      Men det händer ofta att jag betar av min lista och läser och kommenterar de bloggarna.
      Men en av tio svarar här. Oftas med ett ”BS” som inte alls handlar om det jag skrivit.

      Hoppas du har tillfrisknat från lungpajen.
      Kramar
      Kao

      • Gå in under blogg på din egen sida sen kontrollpanel och
        under där så finns readomattic där du hittar bland annat
        gamla AB-bloggare och andra.
        GAB och AftonbladetBloggare används när vi skriver inlägg så att andra gamla bloggare kan hitta oss.
        Som underskrift eller vad jag ska säga.

        Åt min sista antibiotika igår,så håll en tumme att det håller sig som
        det är nu åtminstone.

      • Å tack för hjälpen! Du är så gullig.

        Vi borde få en sån där ‘rullande högerspalt’ som AB hade, så man ser vad som händer här på WP. Att sitta här är som att skriva för en vägg och jag är, lindrigt sagt, uttråkad. Men det har blivit en ”ovana” att blogga. En drift. Ett sätt att leva,. Det vill jag ändra på. Visa att det är Kao och ingen krokodilhjärna (‘Amylgada’) som styr mitt tänkande och agerande.

        Skönt att höra att du är på bättringsvägen.
        Då kanske….hm…….nä, det var inget 😉
        Kram
        Kao

  2. Det är precis så här jag känner, ingen kommer in och läser min blogg…jag gillar att skriva, men om ingen uppmärksammar så tröttnar man ju. Det var bättre förr när vi bloggade på AB då var det många som kom in bara för att de slank in på min rubrik…så synd det här. Men man kanske hittar någon annan sida där man kan blogga. Har du något förslag? Må så gott,
    MarathonDonnan.

    • Vi borde ha en ”rullande högerspalt”, som på Aftonbladet. Då hade man ju i.a.f en aning om vem som var inne på sajten. Och som du skriver: Man kollade en intressant rubrik och gick in där. Det var lite som att ha bloggarna omkring sej och man såg vad som hände i diskussioner och annat ; senaste kommentaren (och hos vem) plus senaste inlägget. Här ser man ingenting och jag har säkert förlorat 60-70% av mina kommentatorer. Urtråkigt.

      Kao

  3. Det är stor skillnad här jämfört med på AB. På ett sätt är det bra att det är lugnare för man blir inte sittande lika långa stunder vid datorn och bara klickar på nya inlägg som kommer upp. Men det tråkiga är att det är så mycket svårare att hitta nya bloggar. Jag fortsätter i vilket fall att blogga framöver också. Hoppas du med gör det!

    • @ Andromeda

      Jag satt inte längre då än jag gör nu, men skrev fler inlägg. Det var mer glädje med skrivandet på AB-bloggen.

      Visst. Hur ska man kunna gå ut på ”bloggturne'” när man inte ser de andra bloggarna. Det är krångligt och oengagerande att försöka hitta andra, nya. Som du skriver.

      Kommer i.a.f ha min blogg kvar, men nu kan detb gå en vecka – 10 dagar utan att jag orkar engagera mej och skriva nytt.

      Minns du när AB-bloggen stängde? Så mycket ilska och sorg. Jag känner fortfarande en viss ilska mot AB som kastar bort så mycket erfarenheter, så mycket välskrivet som det ändå fanns.

  4. usch ja va ensamt det känns nuförtiden…vet inte om det någonsin mer blir det samma att blogga..
    Men än ger jag inte upp hoppet…men visst har man tappat sugen lite.

    • Det verkar som vi tycker likadant de flesta av oss. Vi har haft tid att vänja oss, men jag har svårt för wordpress och de andra sajterna. Får se vad jag gör. Kul är det i.a.f inte längre.
      Kram på’re 😉
      Kao

  5. Allt du eftersöker finns Kao, men du måste lära dig att hitta grejerna… Pluppa har visat dig ett par grejer och jag kan visa dig mer om du vill…

    Jag upplever att det var mer ”live” på AB men det är bara för att det var lika för alla. Här är det som i den rikes värld därute, det beror på hur lärd du är och vilka verktyg du behärskar…

    Men om du inläggsetiketterar med GAB eller Aftonbladet Blogg eller aftonbladetblogg eller politik, så kommer betydligt fler att hitta dig.

    Hemikram

    • Ska samla allt jag fått i kommentarer en dag. Just nu är det alldeles för mycket med allt här hemma.
      Inläggsetikettar???

      Tack min vän
      Kram
      Kao

  6. – Ensam i sin bubbla: Det är just så man känner sig. Förr liknade bloggrummet ett fysiskt offentligt rum, ett litet bibliotek, en loppis, vadhelst, men en massa grejer att kolla på. Nu är där absolut tomt. Jag är tvungen att gå in på mina egna inlägg och leta upp de som kommenterat mig för att hitta något – till exempel dig, Kao.

    • Tack för att du begriper vart jag vill komma .

      Visst kommer det en och annan kommentar, men mest känns det som att sitta och beskriva / skriva saker för sej själv – som man redan vet, fått veta och kan. Som en gammal gnatig kärring till sej själv, för att vara säker på att man verkligen lever. Men man vill ju dela de här tankarna och känslorna med andra. Det är i.a . f därför jag skriver. Till mina bloggvänner. Inte minst ill det offentliga rummet i stort.

      Du säger precis som jag känner. Och…

      Visst dräpte Aftonbladet större delen av just det offentliga rummet när man horade med övriga medier för att få tyst på bloggpöbeln och i stället slänga fram de harmlösa bloggarna – de med ”vass” penna”?Kända och kändisar med redan färdiga ideer och sånt man vill trycka för att det leder till större upplagor – styrning av just ideer och verklighetsuppfattning hos de som INTE skriver. Dvs folk i allmnänhet. Trodde man att man skulle få tyst på de anonyma bloggarna på det sättet? NEJ! Det var aldrig avsikten. Avsikten var bara att tysta såna som oss. Att gömma oss bland miljontals bloggar på WordPress och späda ut oss oppositionella. Samt att skapa ett rum, FACEBOOK, att hålla koll på de medborgare som kunde tänkas fortsätta jävlas med populasen. Då hade man ju dem samlade på ett och samma ställe..,…

      De här tankegångarna kanske låter paranoida, men de har funnits mycket länge hos mej. Mycket.mycket länge.

      Kram på’re
      Kao

      • Det finns en intressant artikel idag i Ab om Faceboak av en Linköpingsforskare. Två saker står klart, en personlig: Att jag aldrig kommer att gå med i Facebook och låta mig sugas in i dess unkna bloggrymd, två, att Aftonbladet av krasst ekonomiska skäl väljer att tvinga på sina kommentatorer Facebook. Breivik var bara ett svepskäl.

        Kram på dig, där ute bortom etern

      • Kände direkt att Facebook skulle vara ogynnsamt för den som vill behålla ens ett litet uns av sin personliga integritet. Linköpingsforskarna har helt rätt. Självklart var Breivik ett svepskäl. Vill man fortsättningsvis delta i diskussioner på AB- Blaskan tvingas man alltså till denna ‘åsikts- och personregistrering’, som i skydd av annan orsak tvingas på en. Har aldrig deltagit och kommer aldrig delta i något sådant. Hellre avstår jag från att delta i viktiga diskussioner.

        Igår (?) hade partiledaren för Piratpartiet en helsida till sitt förfogande för att sprida sin nyliberala dynga. Det var sorgligt att läsa. Bl.a stod det att ”megafonernas tid är förbi” och det budskapet kan inte misstolkas. I.a.f inte av mej…

        IRL-kram t-baks
        Kao

  7. – Att människor ger upp sin frihet för Fasebook är för mig något av en gåta. Faecebook ( du fattar latinet): Skriv på här, du får flabba med andra om vi får äga dig. Sen klagar samma folk på FRA-lagen! Livet är en fars. -Torsk i ugn! Klar! Iväg! Hej!

    • @ Portyolanseglaren.

      Jag fattar inte heller att människor är så godtrogna, som jag anser att ett öppet användande är som hot mot den som skriver något ‘olämpligt’. Åsiktsregistrering, helt enkelt.

      🙂 Ja, jag fattar latinet! Har haft nog av detta under alla mina år som undersköterska, innan jag vidareutbildade mej. Nu finns fenomenet på internet i form av ORD….Otroligt! Kanske kallas man paranoid nu, men det får så vara.

      Glad att du fattar!
      ———————————–
      Jag lagar också torsk, men kokt och med spenat, morötter och potatis. Tur jag har vant min dotter (21 år) vid vanlig husmanskost från början. Hon ääääälskar t.ex spenat. Heh! Ja, hon äter allt. Precis som jag, men jag äter inte blodpudding.

  8. Jag fortsätter ändå nu igen att skriva ett tag till. Jag saknar att skriva mig men får försöka att locka läsare på något sätt…Jag fortsätter att läsa dina inlägg i den mån de kommer några vill säga…Må så gott<3

    • Tack, M-donnan.

      Nu skrev jag ett par inlägg idag för att det kändes väldigt angeläget. Har också varit på ”bloggpromenad” och hälsat på hos andra bloggare.

      Men i det stora hela känns det eländigt – och jag får inte till det tekniskt att fixa min blogg som jag fått förslag på.

      Må så gott du också.
      Kao

Kommentera

