”Verklighetens Folk” uttalar sej…så OFÖRSKÄMT! // Kao

Mats Odell, Kristdemokratisk gruppledare, citerad av Susanna Skarne i tidningen Hem & Hyra:
 
”Jag och min fru har köpt varsin lägenhet till våra barn. Det kan alla föräldrar göra. Våra barn är mycket nöjda.” (Slut Citat)
 
De kallar sej  och sina presumtiva väljare för ”Verklighetens Folk”. Det är i stället att vara så långt från verkligheten  man bara kan komma. Dessutom är det väldigt oförskämt.
 
Vad är det för människor han pratar om? Jag kan i alla fall inte köpa en lägenhet till min dotter.  Inte några jag känner heller  –  och det betyder INTE att jag har levt ett ekonomiskt utsvävande liv.
 
När såna människor som Mats Odell sitter och bestämmer får man nästan krupp. Vad har det med verkligheten att göra?
 
Han och hans gelikar borde skämmas.
13 svar till “”Verklighetens Folk” uttalar sej…så OFÖRSKÄMT! // Kao

  1. Ja, nu har vanligt folk inte pengar till att köpa lägenheter hur som helst och jag kan definitivt INTE köpa 5 st till mina barn…

    Jag håller med, det är både arrogant och verklighetsfrånvänt.

    Hemikramar ♥

    • @ HEMIMAMMA

      Det fattar jag. Jag kan inte köpa till ett enda barn. Det är så fult och verklighetsfrånvänt att man baxnar – och den mannen ses som en eventuell efterträdare på posten efter Hägglund. Jag vet inte vad som är värst. Hoppas bara de åker ut. De har inget existensberättigande. Liksom centern. Ja, hela Alliansen..

      Kaoskramar

  2. -Verklighetens folk är liksom KDs väljarskara under fyra procent av den röstberättigade befolkningen. Var inte Mats Odell folkpartist innan han blev kådisfrälst? Hur som helst låter han som Anne Wibble som ansåg att alla borde ha en årslön sparad på banken och förespeglade att det var en smal sak att lägga undan till den.

    • @PORTOLANSEGLAREN
      Minns inte var den människan varit innan han blev ett kådis :-), men att han tillhörde ett annat parti innan vet jag. Och det var inte Moderaterna.Jag minns också vad Anne Wibble sa den gången och det ramaskri som följde. Hon hade i.a.f vett nog att fatta hon var ute och cyklade och gjorde viss avbön.

      Begriper de inte att minst 30% av landets arbetande befolkning har så låg lön att de inte kan spara en spänn? Att det går ‘jäms med rumpan’ varenda månad?

      Klart det är lätt att uttala sej när man har 50′-60.000kr/månad att röra sej med. De VILL INTE förstå hur ”Verklighetens folk” har det.

    • @Portolanseglaren

      Tror han var det, ja. I.a.f bytte han partitillhörighet. Minns också Anne Wibble och det ramaskri som följde hennes uttalande. Lätt att haspla ur sej sånt när man själv har 50′-100.000kr/månad och dessutom en massa andra förmåner.

      Att vara politiker och ha noll koll på vad medborgarna tjänar och hur det är att arbeta 8 tim/dag och ändå pengarna bara räcker ‘jäms med rumpan’ varje månad är bottendåligt. Deras skyldighet är att ha koll.

  3. Jaa,herregud säger jag!

    Och Hägglund tycker att patienterna måste vara med och betala
    angående dom höjda avgifterna inom vården.

    Skakar på huvudet åt alla verklighetsfrånvarande idioter!!!

    Kram vännen

    • @ PLUPPA
      Jodu. Det är så oförskämt så att politiker med noll koll inte borde vara politiker alls. ”Verklighetens Folk” innefattar uppenbarligen inte 30-40% av befolkningen.

      Kramar t-baks
      Kao

  4. Njae
    Vi svenskar är så himla flata!! Har du inte hört när media sticker mikrofonen under näsan på någon på stan, ”mjaaa, det är väl inte så farligt” eller ”jag bryr mig inte, det gäller inte mig” o s v.
    Snälla, snälla om vi var MÅNGA som reagerar och som RYTER TILL kanske, kanske vi kunde få en ändring.
    Åtminstone LÄS PI och bli upprörda eller åtminstonde l i t e engagerade!

    • Håller med om att folk är flata. Naiva. Det var samma med FRA-lagen: ”Jag har inte gjort något olagligt, så det gör inget”. Såna okunniga uttalande är skrämmande i mina öron. Förr demonsterade man och fick t.o.m politikrer att ändra sej. Inte minst vietnamkriget. Och almstriden i Sthlm. Finns fler exempel. Nu sitter folk och käkar chips framför tv:n, muttrar och knyter näven i fickan eller som vi gör, klagar på internet, vilket inte ger samma effekt. Precis som politikerna (i alla läger) vill ha det. Att demonstrera ska inte ha med partitillhörighet att göra – det är en demokratisk mänsklig rättighet. Nedbrytningen av folket med ”titatatements” började redan på 80-talet. // Tack för din kommentar. // Kao

    • Tack min vän. Får se framöver hur det blir. Just nu är det så mycket som händer (mest dåliga saker) så jag kan inte koncentrera mej på tekniken. Får väl ta itu med den när jag orkar och kan tänka klart igen. Om jag fortsätter.

      Massa kramar till dej också.//Kao

    • Nä, vem gör det förutom de med mycket höga inkomster som röstar på Alliansen och inte äger en gnutta vare sej solidaritet eller inlevelseförmåga?
      Kao

Kommentera

