En Bild Av Förnedringskassan // Kao

Nu har de gjort bort sej igen! Som alltid. Förnedringskassan.

SjukFÖRSÄKRINGEN innebär bland annat att svenska folket betalar skatt för att få service när de (vi) är sjuka. Då ska vi också ha det. Inte drabbas av elak beslut som sänker människorna och deras ekonomi. Hur långt ska de egentligen gå? Hur kan en folkvald regering fatta beslut som drabbar  människor så här?

Regeringen har inte begripit att DE är till för oss. Inte tvärtom.

Hemimamma har skrivit ett utmärkt inlägg där hon hänvisar till  Monicas inlägg i debatten. Monica arbetar på Förnedringskassan, där man också terroriserar sin personal å det grövsta!  Flykten av personal från F-kassan är stor.

De yngre söker nya jobb, eftersom de inte orkar med ett sånt arbetsklimat. Värre är det för de äldre  som  har svårare att skaffa nya jobb. Monica är en av dem. Efter att ha arbetat 30 år inom FK tvingas hon nu till beslut hon aldrig skulle tagit annars – hela tiden med bilan hängandes över huvudet och hot om avsked. Tack och lov träder hon nu fram och berättar. Heders till en sån kvinna!

NU har de fått en ny chef (igen) och hoppet står nu till denna man som har ett förflutet inom punkrörelsen. ”Knulla i Thailand”, är en låt hans band gjorde på den tiden, men det är ironiskt menat.

Intressant ska det bli att se vad han tänker göra , eller om även han ätits upp av borgarnas ideologier. Han heter DAN ELIASSON och kommer från Migrationsverket.http://www.migrationsverket.se/info/4573.html

Läs Hemimammas utmärkta inlägg i länken här:

http://hemimammashetsiga.wordpress.com/

Tillägg 19/9 kl. 18.40: Nu slutar även FK:s It-chef Mikael Strömbäck. Men han vägrar att berätta varför. Är han belagd med munkavle, tro? Kolla härhttp://computersweden.idg.se/2.2683/1.155705/forsakringskassans-it-chef-lamnar-jobbet

FK håller på att bygga in sej i ett konsultberoende och det kostar massor av pengar. Då har man inte råd att betala sjukpenning till verksamhetens kärnpunkt: De sjuka!!

Nu verkar hela bygget rasa……

25 svar till “En Bild Av Förnedringskassan // Kao

  1. BS Eller så var det som polisen sa att han var påverkad av nåt och verkligen inte visste var han var. Skit samma nu.

    Det är jättetrist att må så här, huvudsaken att återhämtningen inte tar alltför lång tid. Är som sagt glad jag har alla saker hemma för att göra vad sjukhuset annars hade gjort, dvs. samma.

    Glad att du är kvar bruden !!! Tycker Hemi ordnade det bra åt oss.

    Kramar 🙂

    • Hej du.

      Hur påverkad man än är av droger har man alltid (normalt sett) ett uns av spärr för att göra såna saker. Grabbarna har ju bedömts som friska av RPS och är alltså klart ansvariga för vad de ställt till med. Man kan inte skylla på att man är påtänd eller full. I så fall skulle ju nästan ingen fällas för mord och dylikt. Alla har ett personligt ansvar. Man kan inte hela tiden skylla på ‘taskig uppväxt’, men föräldrar och samhälle har också ett stort ansvar här. Men bara för sin egen lusiga frånvaro av kärlek och en fast hand.
      ————–
      Fattar att du ruttnar på din sjukdom, men jag tycker du är superstark som ändå orkar med ditt liv och det du älskar: barn och barnbarn. Ditt liv. Du är inte den som ständigt visar depressiva tendenser, som så många andra gör ständigt och jämt, trots att det inte vore konstigt om du faktiskt gjorde det. Det är därför jag gillar dej så mycket: Du ser det positiva som trots allt finns och du är engagerad. HEDERS!!!

      Kaoskramar

  2. – Jag läste på Hemimammas sida om Monica: Vilket civilkurage. Och vilket monstruöst antisocialt land Sverige blivit under Moderaterna. Jag hoppas att Centerliberalakristmoderaterna inte kommer att ha råd att kasta bort 70 miljarder i vår för att hålla liv i ”Jobbskatteavdraget” så att folk får upp ögonen för Högern igen, vad de står för.

    • Ja. En otrolig tjej, Monica. Fler såna behövs i vårt numera nerskitade land, av Alliansen. ÄNDÅ ligger de högt i opinionsmätningarna. Det är en gåta för mej.

      Jag hoppas att alla småpartier inom Alliansen åker ut. Då kommer saker och ting sättas på sin spets ; vad tänker MP göra? Ska något block ta till sej SD bara för att få behålla makten?

      Jobbskatteavdraget är idiotiskt och gynnar bara de som redan har – men det är väl sånt man måste räkna med i en högerregering. Ränderna går aldrig ur. Märkligt att deras väljare inte begriper att de själva kan hamna i skiten. ”Ingenting varar för evigt”, inte heller deras arbeten.

      Men folk gör väl som min bror: röstar enbart på dem som är bäst för just HONOM! Denna människa som en gång var glödande vänsterpartist gled ut i högermarginalen i takt med att hans lön ökade. Jag skäms å hans vägnar.

      Och å alla andra aningslösa människor som blir såååå glada. Bara de får ett par 100-lappar mer i plånboken – dränkta av skulder på hus och annat, som de oftast är.

      Ciao
      Kao

  3. BS Försöker att lugna ner mig nu, den värsta otryggheten har försvunnit så det går nog om sig.

    Bakgrunden hittade jag när jag letade ny bakgrund, Brukar hitta allt möjligt bra-att-ha när jag letar bilder.

    Dom är så fina mina barnbarn.

    KRAM

  4. BS Hej du !
    Jo tack , jag vet detta, det du drog om droger och RPS, så helt ute i det blå är jag inte.

    Om jag ska ha nåt slags liv måste jag orka. Pga att det tog sån lång tid att hämta sig frörra veckan kom ångesten och klubbade ner mig härom natten, det är så typiskt den kommer när jag börjar bli bättre. På tal om depressiva tendenser så har jag det av och till , har medicinerat mot det nu sedan -02, fast så pass bra som jag är nu mentalt har jag ej varit på länge. Så nåt har blivit bättre trots allt. Va, gillar du mig så mycket ??? Tackar jag ödmjukt för !!!! Försöker bara göra den bit jag kan trots alla fysiska hinder.

    Kramar

    • Fattar att du känner till saker, men skriver ändå. Jag är ökänd för att vara övertydlig, hehe, för ibland vet man ju inte vad folk vet eller ej. (Du fattar vad jag menar).
      ————-
      Har själv ordentliga svackor, men medicinerar inte eftersom svackorna inte är långvariga. Försöker undvika självömkan – ‘det är bättre att någon annan tycker synd om mej än att jag själv gör det’, är min paroll.

      Kram

  5. BS Tycker det är viktigt han lär sig hur världen fungerar och han är väldigt duktig när något speciellt hägrar. Han var bra slut efter helgens arbete igår, t om släckte innan utsatt sovtid ??? Om det ska gnålas brukar han gå till maken, men om han ska veta nåt med klara besked kommer han till mig, så har vi det.

    Vet och känner exakt hur mycket dropp som behövs efter att ha förlorat si eller så mycket. Har bra hjärta och klarar därför av att köra in droppen rätt snabbt, första 2 l går bra att ta snabbt , men tar litern/litrarna därefter betydligt långsammare. Vet oftast vad som fordras.

    Tack för styrkekramen och skickar detsamma tillbaks

    • Tycker ni gör en storartad insats, med tanke på hur det var för bara ett par år sen.
      ————-
      Jag fattar att du vet hur mycket dropp du kan ta, utan att riskera nåt. Ville bara visa att jag är med dej kunskapsmässigt 🙂 Men du vet ännu mer än jag. Skönt att du kan pytsa i dej de första 2 litrarna rätt snabbt, så du slipper ligga och harva med det hela dagarna.

      Ciao
      Kao

    • Tack. Hoppas det är någon journalist som nappar. Risken finns att chefredaktören ( eller rättare sagt DERAS chefer) tycker att ämnet har kallnat.

      Kramar

  6. Ping: Hemimammas kamp – FÖRSÄKRINGSKAS DOLDA AGENDA AVSLÖJAD!! – MONICA vittnar… – DEL 3 EFTERLYSNING FRÅN JOURNALIST!! « HEMIMAMMA – Livet är politiken från sorgens perspektiv

    • Bravo! Ska läsa vad du skrivit snart – ska bara skriva ett överklagande för egen del i ett annat ärende. Jag GILLAR att övertrumfa myndigheter med argument! ,-)
      Hoppas också att Monica och hennes olyckssystrar och dito bröder får sin rätt. Vad har de (vi) annars betalt skatt för i hela sina arbetsliv? Sjukförsäkringen är ju inbakad i skatten, eller hur? Nu får det banne mej vara nog.

      Kramar
      Kao

    • Tack för det 🙂
      Men vem är den ”Hmmm”, som jag såg i del 1 i din svit om FK? Det var bland det jävligaste…:( En SD:are, kanske? De brukar ju skriva sånt här.
      Trodde vi skulle slippa såna här på WP. Men du har dina v’änner här, du vet vilka vi är.

      Kramar
      Kao

Kommentera

