Lilla Sverige, Bäst På Både Krig Och Fred?….De Har Förstört Vårt Rykte I Världen (Repris) //Kao

Hur? Det kan du se i länken till ett inlägg jag skrev för inte så länge sedan . Handlar om oss, om NATO, EU och USA.

Analysen står PETER KADHAMMAR, AB  för och han är smått genial, den mannen. Hans humor är precis lagom sarkastisk här.

Varsågod och öppna ‘paketet’  och bilda dej din egen uppfattning:

https://kaobyterblogg.wordpress.com/2011/08/12/lilla-sverige-bast-pa-bade-krig-och-fred-kao/

17 svar till “Lilla Sverige, Bäst På Både Krig Och Fred?….De Har Förstört Vårt Rykte I Världen (Repris) //Kao

    • Det var ett bra uttryck. Nej, det gör ju inte det. Det är ett inifrån-smusslande vi inte får ta del av förrän besluten redan är tagna
      och bombplanen – eller i.a.f bombplanerna redan är i luften. Det är framtidens ‘demokrati’, vad jag kan förstå. Det är endast på
      själva valdagen vi får göra våra röster hörda och nu verkar folk, precis som i USA, titta mer på om en person ser TREVLIG ut än att lyssna på
      vad denna egentligen säger..

      Hade ‘paketet’ gått att öppna utifrån och vi kunde se och höra vad de sa inne i lejonkulan hade folken blivit rosenrasande och VERKLIGEN gjort något – insett att vi varit lättlurade jävlar. Nå, det gäller ju långtifrån alla, men ändå.

      Tyvärr finns pengar att bomba sönder andra länder till enorma kostnader, men inte för att ge våra gamla drägliga liv och få
      ordning på och återförstatliga skolan och sjukvården. Dessa prioriteringar går rakt igenom alla partier utom (V). Genom alla länder i världen. Försvarsmakten måste ju använda sina anslag. Helst begära ÄNNU mer. Annars sjunker summan nästa gång. Dessa vattentäta skott mellan de olika departementen är idiotiska. Varje sunt tänkande människa med ett hjärta OCH en hjärna anser väl att dessa överskott sa gå till det departement som har SÄMST med pengar. De som försöker hålla näsan ovanför vattenytan ekonomiskt, de som har hårdast press på sej(t.ex socialdepartementet).

      Eller är det jag som ‘känner fel’?

      • Ditt svar är mycket givande. Min kommentar var mer banal, den gällde det faktum att man inte kan nå din sida via länken du lagt ut. Men som sagt; du fann ändå på att svara intressant.

      • Jag begrep att vi inte pratade om riktigt samma sak när jag läste igenom vad jag själv hade skrivit,
        Konstigt att du inte kan komma vidare i länken. Har ju kopierat den från inlägget. Ska se om jag kan
        hitta det sen. Kolla ett par sidor bakåt (längst nerifrån på min sida) tills du hittar det. Bild på JAS Gripen.
        Trodde du hade läst inlägget förut…

        Kao

    • Nej, av gammal beprövad erferenhet kan du inte det. Haft stora problem med idioter på bloggen och fel personer kan snappa upp mailadressen.
      Men jag kan maila dej..

      Om du går in OINLOGGAD och lägger ut din mailadress som en kommentar till mej, nu snarast, så tar jag bort den direkt sen. Skriv inget namn som hälsning. Jag vet ju det är du.

      Kram

  1. Tja, sà är det ju… Undrar vad folk säger om Sverige i framtiden?

    Jag har redan fàtt höra att det är fascister som regerar, det var inte jag som sade det…

    örnkram

    • Kul du dök upp igen. Har saknat dej.
      Tja, vad kommer de säga?
      Eftersom Alliansen är en stor beundrare av Marian Radetzki, professorn i nationalekonomi och
      djävulens avkomma, så kan man kanske kalla dem det. Demokratin är bara en fasad, fejk.

      Kaoskramar

  2. -Kao: Jag kommer inte in. Klickar jag på din länk hamnar jag utanför ”WordPress” dörr och där blir jaginte insläppt eftersom jag inte är administratör av din blogg. Klickar jag på KAOS Allehanda så kommer jag ett steg tillbaka men klickar jag på inlägger i fråga så hamnar jag på detta inlägg igen!
    Jag har kanske läst ditt inlägg, till och med troligen så, men jag ville bara berätta om en bug i ditt inlägg.

    • Det är nåt konstigt med hela min dator. Fattar inte….måste byta alla mina lösenord, tror jag.

      Du kan gå tillbaks ett par sidor så hittar du inlägget där, som då jag skrev det i aug/sept nån gång. DET borde i.a.f fungera. Ett JAS-plan på bilden.

    • @ PORTOLANSEGLAREN

      Jag ska ta fram länken från webben till det ordinarie inlägget och lägga in det i stället. Vetefan hur jag gjorde.

Kommentera

