S.K Blått Blod Har Vi Alla Och Har Inget Med Speciellt Kungligheter Att Göra + Estelle// Kao

…inne i kroppen har vi blåfärgat blod. När det däremot kommer UT UR kroppen och blandas med syre blir det rött!

Så de dåraktiga, obildade rojalistiska högdjuren i vårt samhälle, som  skrattretande nog tror  att de är ‘blåblodiga’ till skillnad från oss vanligt pack får läsa på lite i biologi. Men det biter kanske inte på såna typer…

Sen tycker jag att folk  – även kungliga – får döpa sina barn  till precis vad de vill. Prutten, Lillskruttan eller vad som helst. (Kung Prutt av Sverige 🙂 Prinsessan Lillskruttan av Sverige:-)

Estelle är väl ett bra namn på vilken flickunge som helst!  Bra namnval för att komma från kungligheter. Tydligen historiskt också. På nåt sätt var en Estelle, gift med en Bernadottare och kungens mammas polare. Kärringen dog runt 2006.

Även  de  har alltså  rött blod  som alla vi andra, fattiga som rika, kungliga som arbetslösa och sjukskrivna 🙂 Namnvalet har varken Herman Lindqvist eller någon annan med att göra….

…..anser jag som definitivt inte är rojalist, men däremot känner  med glädjen  för  alla som fått barn över huvud taget och är så överväldigande lyckliga. Då går mina mina mungipor från öra till öra. (Jag gillar glada positiva ärliga människor.)

Ge fan i Viktoria och Daniel och deras unge och låt de själva få bestämma   hennes namn! Hon är ju bara en vanlig unge som vilken annan sån som helst, egentligen. Det är kungligheterna som fått sina särställningar inbankade i både ryggrad och hjärnbark sen de föddes att de är speciella, liksom adeln tror de är.

Sen kan vi ju avskaffa den löjliga monarkin, tycker jag.

Men må  de nyblivna föräldrarna får leva ifred, som de flesta nyblivna barnfamiljer vill ha det. Lugn och ro. Men så lär det knappast bli. Tur att ungen är så liten att den inte kommer fatta allt ståhejet nu första åren. Bara hon får den trygghet hon behöver. Som alla barn behöver, men inte alla får. Tyvärr.

11 svar till “S.K Blått Blod Har Vi Alla Och Har Inget Med Speciellt Kungligheter Att Göra + Estelle// Kao

  1. – Äh, det är väl klart att de ska döpa sina ätteläggar som de vill. Det komiska uppstår ju ur pretentiösa som vidhäftar monarkin och dess protokoll. Jag tycker det är läge att abdikera och kanske säga: – Nej, nu skaffar vi oss jobb på riktigt och lämnar det här fjanteriet med bördsrätt och tjafs!

    • Precis! Jag skulle bli galen om jag inte fick döpa mitt eget barn till vad jag ville. Kan inte vara lätt att vara kunglig, så varför skulle inte just de här två föräldrarna kunna abdikera och göra slut på monarki-eländet?

      De verkar ju hyfsat vettiga. OM de gjorde det skulle de verkligen vinna folkets respekt på allvar. Stackars vattenkammade upptrimmade Daniel! Tror verkligen det är äkta kärlek mellan dem. Men han kanske är så tubbad att han knappt får tänka själv. Men i grund och botten är han ju ändå en ockelbokille och det var väl just den killen Viktoria blev kär i. Kärlek kan ju aldrig vara fel.

  2. Det röda i i hemoglobinet kommer från järn som blandas med syre (rost?)

    Dolksvansar (kallas även hästskokrabbor) har ljusblått blod med syretransport baserad på hemocyanin istället för hemoglobin.

    Så de sanna kungligheterna är hästskokrabbor 😉

  3. Jag håller på att byta mitt stora akvarium till 2 mindre, så min dotter får ett eget. Igår var åtta personer här ”puh” och tittade på vårt akvarium och alla gillade vårt. Men de hade själva rätt lite att erbjuda, tyvärr. Jag vill inte bo ensam i ett pyttelitet akvarium i skogen :(. Det kan komma slemma typer och försöka fiska upp en då…;-)

    Kao

    • Det borde ju vara perfekt för 2 st f.d. singelfiskar som vill dela akvarium 😉

      Fast jag antar att i dessa tider så vill nästan alla tjäna pengar vid akvariebyte, slemmiga fiskar.

  4. @FGGGMF

    Men det kommer ingen att göra. Det är vi som har superakvariet de andra vill ha. Några slemmiga typer kommer inte in i mitt akvarium. Jag låter det becka igen lite, med bara små titthål. Tvättar inte glaset så ofta som jag kanske borde. Ibland tar jag mej dock en Tetra. Men ingen cyklid. Den står i källaren;-)

    Ciao
    Kao

Kommentera

