Hagel Och Ösregn // Kao

Idag fick ett par bilister kämpa i nedförsbacken på en matta av hagel några minuter. Det blev lite snett och vint, men jag hoppas de klarade korsningen här nedan, vilken jag inte kan se pga ett stort vackert träd som skymmer halva korsningen.  Men nu öser regnet ned i stället.

Hade precis varit nere och köpt Aftonbladet (ca 50-75 meter) och kommit in i porten när det brakade lös. Men tidigare idag kunde jag sitta på balkongen i bikini och sola. Sen var jag snabb på att ta in stolsdynorna från balkongen, vill jag lova. Inte heller tycks jag behöva vattna balkongblommorna idag…

Blir inte klok på det här vädret. Man kan ju inte planera från dag till dag, ens. Dottern har 2 veckor kvar på semestern och ligger helst och sover så länge som möjligt på dagarna. Det kan jag förstå. Det gör jag också.

Men det finns de som har det mycket värre än vi i min stad: smålänningarna med sina översvämningar!

Nu mullrar åskan  och jag ska gå ut och ta ett bloss på balkongen.

Ha en bra dag. Trots allt.

4 svar till “Hagel Och Ösregn // Kao

  1. Ja vädret är knasigt, här har vi inte haft bikiniväder på länge utan det är runt 16-17 grader, blåst och ibland regn. Men det finns ju andra saker att göra som tur är KRAM

    • 4 dagar på hela sommaren har varit helt fina. I juni. 3 av dem låg jag på balkongen och solade. En dag var jag i parken.

      Jag har då inget annat att göra. Det enda jag vill är att se Eldkvarn med Plura på Sandhamn 27/7 och möjligen Kent på Sjöhistoriska 19/8.

      Har inte pengar att göra annat för. Det jag har måste jag ha till flytten och flytttstädningen i höst. Helst skulle jag ju velat åka till Barcelona en sväng. Eller ut i skärgården några dar.

Kommentera

