Lägenhetsvisning Idag Igen – Och Här Bor Jag // Kao

För en halvtimme sen gick ett yngre par härifrån. De var jätteangelägna om att få vår trea. I morgon ska vi titta på deras två lägenheter, som också ligger i innerstaden. Det blir klart ett nerköp för mej, som jobbat mej upp till dessa 74 kvm under årens lopp. Om det blir ett byte med de här personerna måste jag flytta till 40kvm UTAN balkong och min dotter till 25kvm. Det är den nivån jag bodde på från 1985-2006. Men vad gör man inte för sitt barn?

I morgon ska vi titta på deras lägenheter.

Vi trivs väldigt bra där vi bor, men har växt ifrån varandra för länge sen.

Ungefär så här bor vi nu(vardagsrummet) , men vi har även ett par sovrum, kök och matrum, stort badrum, stor balkong och en lång hall :-):

17 svar till “Lägenhetsvisning Idag Igen – Och Här Bor Jag // Kao

  1. Det ser mysigt ut! men räcker det inte med att hon flyttar? eller är det jättesvårt där ni bor att få tag i bostad? min dotter flyttade till studentlägenhet och sen till sin kille, men hon har stått länge i kö och kan förhoppningsvis få tag i en bra lägenhet snart.

    • Om jag inte misstager mig, efter att ha läst en hel del av det hon skriver, så bor hon i centrala Stockholm. Du vet nog hur bostadssituationen är där.
      /Skvitt

      • Födda här. Har alltid bott här. Och varför ska bara de med en massa pengar få bo här? Nu är det dessutom 70% bostads- och bara 30% hyresrätter i stan. Tidigare var det tvärtom…alltså ÄNNU svårare än någonsin att få tag i en bostad.

        Kao

    • Det finns inte en chans att få en lägenhet i denna stad de närmaste 10-20 åren. Hon studerar inte nu och har heller ingen kille. Svinhög andrahandshyra har hon inte lön nog att betala för.
      Tråkigt nog.

      Kao

  2. Balkong måste man ha, särskilt du som sitter på den under ljumma sommarnätter och myser.
    Kan du inte vänta på ett bättre tillfälle?

    Kram!
    /Skvitt

    • Väntat har jag gjort i 2½ år, då jag hela tiden varit med på 2 bostadssajter. Är så jääääkla trött på det.

      Kram
      Kao

    • Hon vägrar definitivt till det. Vägrar flytta ut. Ska jag ta polisen till hjälp? Knappast. Hon vägrar t.o.m att bo på 25 kvm mitt i stan!!! Den bortskämda ungen – och det är mitt fel.

      • Som förälder så slår det ju alltid tillbaka.

        När min mamma klagar på någonting, så brukar jag skylla på dålig uppfostran 😉

      • Hon vill bo billigt, stort och allt ska finnas på plats. Sanslöst, det går inte få henne att begripa – ja, kanske hon gör det men hon anser nog att jag ska köpa allt till henne. Vilket jag varken kan eller vill. Hon har ju inte ett öre.

        Alldeles strax ska vi åka och titta på de andra 2 lägenheterna, de vi kanske ska ha.

        Kao

      • Lycka till.
        Själv har jag bott i en av de yttre förorterna i 36 år.
        2006 fick jag tag i en hyreslägenhet i Sofia församling.
        Tyvärr så är hyran drygt 10000kr.

      • Grattis, men: Oj! Det var hög hyra! Skulle aldrig ha råd med det. Ungefär vad jag får ut i pension! Jag betalar 7118:-/m för min, antagligen, mindre i hyra.
        🙂

        Kao

      • Ställde mig i bostadskön samtidigt som jag fick lägenheten, räknar inte att ha råd med den som pensionär.
        Lyckligtvis hyr jag ut ett rum till mitt företag.

Kommentera

