Moderathelvete (öppna kommentarsfältet) // Kao

16 svar till “Moderathelvete (öppna kommentarsfältet) // Kao

    • Bra. Jag ska titta in till dej och andra lite oftare, men har varit överlupen av problem senaste tiden. Men idag löstes de värsta 🙂

      Kram

    • För vissa funkar videona. För andra inte. Inte ens för mej själv pga problem med ‘insticksmodulerna’, som jag måste fixa, men fattar inte hur.-…
      ———–‘
      Som sagt: G.G är en kämpe, han förklarar på enkelt sätt och är en sann arbetarklassman. Men han menar heller inte att alla andra ska få det sämre (hur ska DE alls kunna få det sämre, så de inte kan klara sej ekonomiskt, för att andra får det lite bättre? De tjänar ju mycket mer. De får väl sluta handla en massa grejor de ändå inte behöver, och att inte handla på kredit, så får de ändå pengar över.).

      Det finns andra värden i livet men de ser kanske inte detta, utan går på att de måste köpa allt som reklamen och påtryckningarna från kapitalet påstår att de behöver. Alla behöver inte sommarstuga, bil, dyra resor varje år etc etc. Samma gäller naturligtvis arbetarklassen. Att inte låta sej luras av trycket från reklamen om behov man inte ens har.

      ”The best things in life are free”, sjöng Sinatra en gång. Kanske de ska prova att vara lite mer med sina barn i.st.f att försöka göra karriär när barnen är små? Allt har sin tid.

      Skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, utveckla mina tankegångar. Det blir lite platt, fyrkantigt här och nu. Ska skriva ett utförligare inlägg en annan gång.

      Kao

      • J a GG kan beskriva enkelt men också komplext !
        !Den här boken Arb Kl Återkomst tror jag faktiskt kan vara något svårläst om man inte har en gedigen förkunskap!
        Han gör historiska kopplingar och analyser ..till händelser och historiska personer ,författare ,filosofer ,ekonomer olika samhälls-tänkare -..Focault ,Derrida osv tankesystem som det inte är självklart att alla redan har en orientering i..jag kände mej glad över att jag tidigare tragglat mej igenom ..till en den allmänbildnings grad ..som jag nu har ..Även om han alltid i intervjuer uttrycker sej lättbegripligt tror jag att hans bok kan vara delvis svårläst för den som inte redan har en viss inlästhet

      • Så är det kanske. Har aldrig läst någon av hans böcker, men däremot artiklar och har ju hört honom i intervjuer och diskussioner massor med gånger. Då tycker jag han uttrycker sej begripligt.

        Men är man helt omedveten om historia och politik är det kanske svårt, jag vet inte.

        Tyvärr är många helt historielösa men vet allt om sport och kändisar…..Det märks inte minst i frågesporter på TV – jag kan sitta som på nålar, blir nästan förbannad för att folk har så dålig allmänbildning. Även lärare som är med och tävlar ibland.

        Kram

Kommentera

