Pedofil Mördad Och Sen Innebränd // Kao

Västeråspolisen konstaterar att en 37-åring, som hyrde ett hus av kommunen och tidigare dömts för sexuellt ofredande mot minderåriga – och nu väntade på en våldtäktsdom, blev mördad innan huset brann ner. Det kunde lätt konstateras då man fann skador i bakhuvudet på mannen, samt att ingen rök fanns i hans lungor.

Han hittades nästan omgående av räddningstjänsten, som kunde släcka branden.

Hans grannar har inte sett något. Inte hört något. En granne säger: ”det var kanske sängrökning, självförvållat. Han var ju rökare. Själv låg jag och sov och vaknade när brandkåren kom.”

Polisen har lagt locket på och håller förhör med folk som bor i området. ”Kan ju ha att göra med tidigare brott mannen har begått – eller den nya anklagelsen om våldtäkt”, säger polisen.

Trots att jag avskyr våld kan jag ändå inte uppbåda någon empati för den döde och det känns aningen skämmigt.

Någon tog antagligen lagen i egna händer och rensade bort ännu ett peddo från  jordens yta.

Artikeln finns att läsa i sin helhet på dagens Aftonblad (3/8- 13) på sidan 16.

16 svar till “Pedofil Mördad Och Sen Innebränd // Kao

    • Motvilligt erkänner jag att jag tänker nåt ditåt. Men lönnmord kan ändå aldrig ursäktas. Det finns bättre sätt att ta fast asen. Fast straffen måste höjas betydligt. Inte av hämnd. Men det måste stå i relation till offrens lidande.

      Kram
      Kao

      • Pedofiler är så klart ett släkte för sig, det behöver inte påpekas. Men jag tänker på en annan sak också när jag uttrycker mig på detta sätt.
        Det jag tänker på är att de drivs av en så stark urkraft att den knappast kan tyglas, sexualiteten. Det gör att de blir återfallsförbrytare förr eller senare om de bara får chansen. Det innebär att straff aldrig hjälper.

        Och då måste man se sanningen i vitögat och man måste ta konsekvensen av det och då finns bara en enda lösning, inlåsning på livstid eller dödsstraff. Det sista är jag som bekant konsekvent motståndare till oavsett vilket brott som har begåtts. Orsaken till mitt motstånd känner du till och det är ju att det alltid kommer att avkunnas felaktiga domar och oskyldiga kommer alltid att dömas och en verkställd dödsdom går aldrig att rätta till.

        När jag förespråkar livstid för pedofiler så finns ju även där en risk för att oskyldiga döms. Fick jag bestämma så skulle pedofilerna få livstids fängelse om de vid tre olika tillfällen har förgripit sig eller försökt att göra det på tre olika barn som inte är de egna. Det sista är viktigt för det kan ju hända att barnens andra förälder bara hittar på.
        Men om det inte finns någon koppling mellan de olika barnen så kan det ju knappast råda något tvivel om vad det är för en kuf och då smäller man igen dörren en gång för alla.

        Det är inte hämnd! Det är för att skydda barnen. Och som du kanske vet så hatar jag inte pedofiler, men deras gärningar. Och som du vet så tycker jag faktiskt synd om pedofilerna. Det måste vara fruktansvärt att ha en drift som helt enkelt aldrig kan accepteras och därför är förbjuden och ska så vara. Gärningarna är de så klart ansvariga för, men knappast att de har råkat få sin drift så sjukligt skruvad. De ska alltså behandlas väl, men låsas in till döddagar.

        Jag tror det var hos dig jag berättade om fängelset i USA där man gjorde just så. De kom aldrig ut, men på insidan av fängelset, som inte ens kallades fängelse, hade man skapat ett litet samhälle i miniatyr som skulle verka så normalt som möjligt. Något liknande kunde man ju göra även här.

        Kram!
        /Skvitt

      • Oftast har dessa individer själva blivit utnyttjade som barn.
        Jag minns jag läste hos dej angående det där fängelseliknande stället i USA och det låter rätt betryggande. Men man skulle också kunna tänka sej en isolerad by i obygden och fotboja. De kan arbeta och försörja sej där, på något sätt.

        Att de är obotliga vet jag också sen förr. Precis som psykopater/sociopater är det. De kan lära sej vad som är accepterat eller ej, men driften finns alltid där ändå och rätt vad det är spårar det ur igen.

        Kram
        Kao

    • Jaha? Han hadse alltså lite rök i lungorna? Jag var för snabb där – antog att han var död innan branden.

      Ok. Men ändå är alltså ett till peddo död? Vem, förutom möjligen hans mamma, skulle sakna honom?

      Kanske jag låter oförsonlig och det är nog så också. Jag står för den åsikten, men däremot ALDRIG för dödsstraffet!!!

      Finns det värre brott än att ge sej på våra minsta? Nämn i så fall vad det skulle vara.

      Kram
      Kao

      • Det är svårt att värdera vad som kan vara värst. Men det finns ett litet antal särskilt grymma sadistiska psykopater som torterar ihjäl sina offer.

        Jag vet att det finns pedofilutsatta som till slut tar sina liv.

        Vilka som lider mest kan jag inte avgöra.
        Det är bara offren själva som kan ha en uppfattning, men det är ju omöjligt för dem att vara objektiva.

        Vilket brott som är värst är väl, vill jag mena, omöjligt att fastställa.

        Kram!
        /Skvitt

      • Avårt att ‘grader’ vad som är värst – men nyligen stod det om en sadist som långsamt torterade ihäl sin kvinna och höll ett annat par som ett slags gisslan. När sambon var död av den långdragna tortyren försökte paret fly och psykot prejade dem. Av smällen reagerade en granne och ringde polisen. På det sättet uppdagades hela den hemska historien.

        Kvinnan hade t.o.m bränts med skärbrännare(!), borrats med borrmaskin(!), våldtagits analt, rakats på huvudet hånats och slagits gul och blå på alla möjliga djävulska sätt. Detta uppdagades för ett par veckor sedan. Har aldrig läst värre än om denna tortyr. Ja, det skulle vara Vlad Tepes och hans pålningar då.

        Samt lilla Bobby, som torterades ihjäl av mamman och hennes sambo.

    • …Den personen kommer att gripas. Var så säker! Vad man än tycker om det.

      Aldrig någonsin vill jag ha nåt USA- rättssystem -system här i Sverige, där det är ‘öga för öga’ eller ‘revenge’ på andra sätt.

      Även om det kan vara frestande att tycka så ibland, när man är som mest upprörd.

    • Det står att han antastat två minderåriga flickor sexuellt. Den gärningen kallas även pedofili. Det ligger garanterat ännu mer bakom denna historia.

      • Gammalt och gammalt? Hur kan nåt sånt nånsin bli gammalt?
        Men själva våldtäktsanklagelsen är det senaste.
        Karln är osund och farlig för kvinnor!

      • Med gammalt menar jag ju att de var äldre förbrytelser och han hade avtjänat straff för det, men nu fanns det en ny anmälan som ännu inte hade kommit till dom. Klart han var osund, vi är helt överens om den saken. Nu har han dött så nu är faran över för kvinnor vad han anbelangar.

        /Skvitt

      • Visst.
        Men som vi just konstaterat är ju en pedofil alltid en pedofil. Även om han/hon avtjänat sitt straff.
        Och ja – nu behöver flickor och kvinnor inte vara rädda för just honom…

        Kram
        Kao

Kommentera

