Är Förvånad. Fick en plats i kyrkofullmäktige ! // Kao

I kyrkovalet i min församling stod jag  sist på listan, men tydligen har jag fått mer än 300 röster… :S

Det var jag inte beredd på….men nu kan jag i.a.f påverka lite hur kyrkans pengar ska fördelas. Till vad. Undrar vilka som röstade på mej 🙂

Mitt förordnande pågår från 1/1-14 och 3 år framåt 🙂

Ska bli kul.

19 svar till “Är Förvånad. Fick en plats i kyrkofullmäktige ! // Kao

      • Jaha:-)
        Min dotter var i Biarritz för att lära sej surfa i slutet av juni i år. Ett kallt jäkla blåshål… Har själv varit där. Men det bästa med den stan var tågresan till San Sebastian, tyckte jag själv då jag var där senast (juni-89) då jag var gravid 😀

        Kram
        Kao

      • För all del. Men jag minns en tid när det inte fanns nån reklam alls. Jämför jag tycker jag att det ‘var bättre förr’, som man säger.

      • ”… jag minns en tid när det inte fanns nån reklam alls.”
        Jasså!
        Reklam har funnits i tryck sedan 1800-talet. Du måste vara rysligt gammal. 🙂

        Många kramar!
        /Skvitt

      • I TV:n fanns bara en, senare två kanaler. Där fanns ingen reklam. Man fick inte göra reklam för alkohol och cigaretter på den tiden. Det fick man däremot göra från 50-talet och bakåt. Vad jag vet. I neon kunde man naturligtvis se en hel del reklam. På bio fanns ju reklam. I tidningar, men i de sistnämnda fanns inte en sån massa som det finns nu.

        Det handlar inte om allt eller inget. Det VAR mindre reklam förr.

        Ciao’
        Kao

    • Tycker ju jag också 🙂

      Jag vill fånga upp de ungdomsgrupper (högstadie- och gymnasieelever) som är som mest sårbara i sina försök att förstå vad som väntar dem…

      Kao

Kommentera

