‘Child Of Rage’ – En Blivande Psykopat? Eller Vad? // Kao

En liten tjej, som gör fruktansvärda saker. Jag blir förskräckt och ledsen. Har du 20 minuter över? Se detta:

http://www.youtube.com/watch?v=g2-Re_Fl_L4&list=PL03121A977C3EB564

25 svar till “‘Child Of Rage’ – En Blivande Psykopat? Eller Vad? // Kao

    • Tyvärr uppfattar jag inte vad hon säger. Det är en alltför otydlig engelska för mig och en dålig inspelning av ljudet.

      Är det hon som vuxen är det intressant. Kan någon med bättre språköra än jag ge en sammanfattning?

      • Hon visar ingen som helst ånger för det hon gjort. Snarare skryter hon lite om det och det är skrämmande. Psykologen är väldigt skicklig.

  1. ..missade texten ovanför klippet..OK. Jag trodde det var Beth som uttalade sig där som vuxen. Jaja… förstod ju inte vad hon sade ändå. Hoppas tjejen växte upp och fick ett bra liv i alla fall. Att hon fick hjälp.

    • Trodde oxå det var så, men sen såg jag att det var en sjuksköterska som uttalade sej.

      Inte alls representabelt för hur det gått för BETH. Vad hon själv säger. Nåt sånt klipp har jag tyvärr inte hittat.

      Ber om ursäkt. Glöm den där videon.

      • Vet att det finns/fanns en kvinna som heter Beth som är helt crazy. Jag VET att det finns en video om henne i nutid men kunde inte hitta den.
        Hur som helst så är hon INTE frisk.

        Kao

  2. …Ok, som jag sade. Jag trodde det var Beth som uttalade sig som vuxen… Tar tillbaka mina ord då jag ändå inte begrep vad hon sa i klippet.

  3. Jag är inte förvånad. Psykopati är medfött, som jag har hävdat sen jag vet inte när.
    Psykopater brukar nästan alltid hänvisa till en svår barndom, men det finns inga belägg för sådant samband. Varför de hänvisar till en svår barndom kan man ju spekulera kring. Kanske det är för att de hoppas på att de av medkänsla ska få mildare straff. En annan orsak kan vara att de tycker att de blir mera intressanta i så fall. Och det ena skälet utesluter ju inte det andra.

    Tjejen i videon är högst sannolikt en psykopat,men kommer inte att få diagnosen förrän hon fyller 20.

    Kram!
    /Skvitt

    • ‘Hoppas på medkänsla*? Klart de inte gör eftersom de inte vet vad sånt är…
      Men däremot har de lärt sej vilka strängar de ska spela på.

      Våra åsiker/ kunskaper i fråga om varför nån blir psykopat skiljer sej åt en del: Jag är övertygad om att, förutom de som är födda utan empati, att vissa skador på pann- och tinninglob pga misshandel eller olycka i unga år kan vara orsaken till att empatin försvinner.

      Har du sett röntgenbider på video som visar hur en psykopats hjärna ser ut i förhållande till en vanlig persons? Mycket intressant, men tyvärr kan jag inte hitta den igen just nu.

      Kramen
      Kao

      • Jo, de vet precis vad medkänsla är, men de kan aldrig själva uppleva den. Vi som kan hysa medkänsla vet självklart vad det är på ett mera fulländat sätt än psykopaterna vars kännedom om medkänsla mest ligger på ett abstrakt plan.
        Att deras kunskap m medkänslan bara är abstrakt hindrar givetvis inte från att spela på andras förmåga att känna medkänsla med andra och de utnyttjar det i vinningssyfte, till exempel för att få en mildare dom.

        /Skvitt

      • Avsaknad av empati är inte det enda kriteriet som krävs för diagnosen psykopati. Svåra personlighetsstörningar kan uppstå pga skada på hjärnan, men inte ens när följderna blir psykopatisymptom får en sådan person klassificeras som psykopat. Diagnosen gäller inte för förvärvade egenskaper.

        Psykopathjärnan skiljer sig inte så markant från den normala hjärnan att det syns på en vanlig röntgen, men med senare tekniker som avbildar aktiviteten i olika delar i hjärnan blir skillnaden markant. Framför allt är det liten aktivitet förknippad med känslolivet som framträder.

        Det finns ju även andra metoder att avläsa skillnader mellan psykopater och normala. Till exempel rent biometriska. Man kan då exempelvis se att vanliga människor får stegrad puls vid rädsla, men motsvarande rädsla och pulsstegring vid likartade experiment med psykopater uppstår inte. De blir helt enkelt inte rädda. Det förklarar varför de kan begå sina brott med sådan iskyla. Och skulle du hota en psykopat med en skarpladdad pistol kan du räkna med att få höra från denne: ”skjut då om du vågar ditt fega kräk!” De blir alltså inte rädda.

        Kram!
        /Skvitt

      • Stämmer bra.
        Människor är till för att utnyttjas, enligt psykopatens syn på livet.
        ———
        I hjärnan kan man också se skillnader på amylgada (‘reptilhjhärnan’). Såg en video där man jämförde magnetröntgenbilder på en vanlig person och en psykopat. Skillnaderna var minst sagt markanta.

        Kram
        Kao

      • Saker och ting används, nyttjas och utnyttjas, till exempel kniv och gaffel. I psykopatens värld gäller detta också människor eftersom de inte har ett känslomässigt förhållande till sin nästa.

        Kram
        /Skvitt

Kommentera

