Med En Flodhäst I Soffan? // Kao

http://www.youtube.com/watch?v=G3NueKXS6dk

14 svar till “Med En Flodhäst I Soffan? // Kao

  1. När jag såg videon med Flodhästen kommer jag ihåg ett samtal via comradion vi hade i bussarna. Det var en kvinnlig busschaufför, som mötte en Häst på Flodvägen i Norrby en bit utanför Handens Centrum. Hon lyckades stanna bussen utan att skada Hästen. Hon blev väl upprörd när hon fick tvärnita bussen, så hon skrek i radion att hon ”mött en Flodhäst på vägen”, vi var många som hörde detta, och det blev ett kul uttryck detta med Flodhäst på vägen.
    Svante

      • Hahaha. Jag beställde hem dem! Kan du tänka dig, fyllde i ett formulär och fick dem hemskickade i kartonger! Båda kom samtidigt! 😀

      • Fanns en returlapp medskickad om man inte var nöjd med dem. Jag tyckte båda var okey så jag behöll dem. De har varit hos mig i flera år nu. De har gulnat lite grann av ålder, men annars är de som nya. Dammar bara av dem ibland vid behov. 🙂

      • Ta väl hand om dem. Ja jag ska snart hänga upp min elefanttavla i vardagsrummet men vet inte riktigt var jag ska sätta den 🙂

        Förresten har jag massor med elefanter i vardagsrummet. Samlar på dem 😉 Bara jag slipper en mänsklig elefant…

        Kao

      • Mina står i bokhyllan! Har flera av samma författare. Den bästa heter Barn av livet och efterföljaren heter den långa vägen till närhet. Författaren är finne och heter Tommy Hellsten. 😊 Det brukar ge sig var man väljer att hänga tavlor, beroende på hur ” viktiga” de är för en. Jag har bara en tavla uppe, och den har min son målat. Han är en fantastisk konstnär på väldigt många områden. Elefantsamling, kul! De trivs ju i flock! 👍 🐘🐘🐘🐘. Kram

Kommentera

