Fotspår I Sanden // Kao

Citat:fotspår i sanden 2

7 svar till “Fotspår I Sanden // Kao

  1. Jag tycker den här dikten är så vacker.
    Vare sej du är troende, agnostiker eller ateist så förstår du säkert andemeningen i den..;-). Det är en mycket bra förklaring på den trygghet en troende person känner, även om vi alla människor då och då har svåra stunder i livet.
    Kao

  2. Har på min anslagstavla en strip från nån tidning. ”jag” och Jesus går bredvid varandra. Plötsligt blir det klibbigt och lerigt för ”jag”. ”Jag” säger då till Jesus: ”Men hallå, har du inte läst spår i sanden, ska du inte typ bära mig här?” Jesus som går torrskodd strax bredvid svarar: ”Jag rekommenderar att du följer mig!”

    • Den var jättebra 🙂
      Ibland är vägarna krokiga och svåra – men har man Jesus i sitt hjärta går det lättare att uthärda världens plågor. Och lättare att känna tacksamhet för det man ändå har.

      Kao

Kommentera

