Fläskkotlett Med En Massa Annat // Kao

Tyvärr kan jag inte lägga in en bild på maten jag lagat. Har för gammal mobil numera… Men så här gjorde jag idag och det blir supergott. (Fläskkotletterna var till extrapris):

För En person:

* En liten bit hackad röd paprika

* En liten bit hackad  rödlök.

* Stek några minuter och lägg sen i fläskkotletten, som du har kryddat med salt, svartpeppar, oregano och kanske lite paprikapulver.

*  Till sätt skivad kall kokt potatis och  hackad persilja eller färsk spenat och ett par champinjoner, om du har såna.

* Vänd kotletten.

* När allt har  stekt några minuter: Tillsätt en skvätt grädde och ett par droppar soja.

* Låt det koka in någon minut.

* Sen är det klart och det blir supergott! Dessutom är det en färggrann och nyttig maträtt 😉

———–

Smaklig måltid

27 svar till “Fläskkotlett Med En Massa Annat // Kao

  1. Var det en äkta fläskkotlett, eller en sån där utan ben. I Norrland finns inte fläskkotlett, det är någonting, som om man är vänligt inställd till kan kalla fläsklätt, är man sur kallar jag det för skosula, för så känns det när man ska tugga den.
    Svante

      • Tycker som du där Kao, att karrén är godare. Skosula är ett utmärkt exempel på en kotlett utan ben och svålkant.

      • Jag vet Kao, och jag kan inte komma till rätta med det heller, det är därför jag raderade allt och ville ta bort min blogg, men det går inte heller. Jag får inga bekräftelsemejl när jag tryckt på radera. Det mailet kommer inte till MIN inkorg!!! 😦

        Jag är inte duktig på teknik, hade jag varit det så hade jag bättre kunnat förklara ALLA konstiga saker som hänt i både min IPhone och i min dator. Låter som jag är paranoid, jag vet. Men det är sant. Det är strul i all min teknik. (Men jag lovar…än har jag inte bränt skallen… jag blir först förbannad, vilket snabbt går över, och sedan så skiter jag i det och skriver på ändå… Jag har liksom inget liv. Min kontakt med andra är bara den jag har via den här förbenade laptopen… så, nu fick du nästan hela min ”livshistoria” i kommentaren…hehe 😉

        (Lite förkortat:
        Jag menar… att veta att det jävlas någonstans utan att kunna åtgärda skiten gör mig så in i helvete förbannat jävla GALEN!!!

      • Här har du kardan! 😀 Jag är nog den största tekniska idioten som finns, så där ligger du i lä.

        Oj, vad jag har slitit mitt hår i förtvivlan över tekniken. Är helt självlärd på datorer. Nu går det aningen bättre, men inte alls bra. Tillhör fel generation.

        Skvitt vet hur man gör, så fråga honom.

        Kram
        Kao

      • Vet du… *viskar så ingen hör* hfhhlfkjfhdgeyruiyyuvbbvvvälnvvh

        Så, nu vet du. Därför vågar jag inte be om den hjälpen. 🙂

      • Hahaha, jag är även dålig på att viska så det kanske låter som rappakalja i dina öron…;-)

        Jag har redan bett honom om hjälp en gång och gett han mina inloggningsuppg. men då svarade han inte på mitt mail på evigheter. och när han väl svarade, ja,då hade jag ÄNNU MER kaos i maskineriet..

        Vad ska man tro…Jag vet inte om jag vågar be om hjälp igen. Nästa gång kraschar väl datorn, och då är jag helt ”rökt”!

      • Fråga igen. Skvitt är väldigt hjälpsam.

        För mej blir alla länkar och all text för mycket. Jag måste ha korta, direkta upplysningar för att fatta. Annars förlorar jag mej totalt i all text och alla länkar, och fattar ännu mindre än innan.

        🙂
        Kao

      • :-D. Jag ledsnar också när det blir för mycket att läsa in. Speciellt som teknikintresset inte finns där till 100. Jag var mer insatt förr, innan det blev ”för mycket” av den varan.Det SKA bara fungera, annars ledsnar jag, du ska se min Tv och dess kanaler…suck! Nu vet jag förvisso var kanalerna ligger för jag har skrivit ner ordningen på ett papper. Ska jag kolla på 4:an, så får jag trycka på 5:ans knapp på kontrollen. Det räcker så, orkar inte krångla 😀

      • Tror jag inte.
        Du skriver fantastiskt bra, och behöver säkerligen inte hålla på och jobba med din text så inte språket ”lackar ur” 😉

      • Tack, så snällt 🙂

        Näe, men ibland får jag ide’torka.
        Sen kan jag bli ytterst långrandig och omständlig. Svårt att begränsa mej.
        En ‘yrkesskada’ från alla mina år inom vården.

        Ciao’ ciao’

        Kao

      • Har också varit inom vården några ggr men tröttnade. Bröt mig ut i friheten igen efter dryga året på sista stället. På nästa ställe kunde jag åtminstone (till en början), HYTTa med näven om ngt inte passade. Sen, hamnade jag i fel sällskap, vilket resulterade i att jag till slut hamnade i ett fack för mig själv… 😉

      • Förstår.
        Jag har arbetat inom vården och där förlorat min hälsa.

        Trassel har jag också upplevt, så jag förstår att du är trött på allt sånt.

        Det bästa sättet att slippa trassel är att vara ensamstående, har jag märkt 😉
        Så fort jag blandar in en karl i mitt liv blir det trassel.

        Kao

      • Jo, jag vet. Det är samma här. Jag har förvisso svårt att helt vara utan sällskap så jag har en långhårig svarting här nu med lite vitt på bröstet. Han är go och glad för jämnan och säger inte ett ord! De du. 😉

      • En katt? Eller hund? Det skulle jag också kunna tänka mej ;-), men jag bor 4 tr. upp så en katt blir svårt. Min förra ramlade ut 2 ggr.från 2a våningen…man vill ju kunna ha fönstret öppet ibland. Så vad gör man?

        En hund skulle nog inte trivas här på mina 43 kvm. Tyvärr.

        Kao

      • Jag tror mitt sällskap är både hund och katt faktiskt. Han beter sig på ett sådant sätt i alla fall. Vi har rätt snarlika drag.

      • Det är ju bra om man clearar.
        Mina ök har alla, utom kanske en, varit parasiter. Och lite till. En var en klassisk psykopat.

        Kao

      • Jag kan icke se en likhet mellan en mänsklig psykopat med något djur. Jag har alltid trivts med både hundar och katter. Värre då med psykopater, men som sagt…det har jag inte fattat förrän det varit för sent… och dem lär man aldrig bli fri ifrån har jag hört… och därför vill jag bara ha djur omkring mig nuförtiden. Människor, oavsett män eller kvinnor kan vara lika svåra att förstå sig på ibland, tror vi pratar olika språk..?!. Men i och för sig, så är jag ju inte ensam för inget… Ingen fattar mitt språk heller – uppenbarligen…

      • Håller med dej i mycket du skriver. Men om du ser på kattdjur så gör de precis vad de vill. Huskatten är likadan som en tiger eller ett lejon – de gör allt för sin egen skull. De byter hellre husse och matte än att flytta, t.ex. Katter AVSKYR att flytta.
        Däremot är hunden helt annorlunda.

        Människor ska man knappt tala om! Med åldern har jag blivit alltmer osocial (Obs! Inte asocial:-) ),
        På nyårsafton var jag hembjuden till en bekant som bor här i närheten.. De övriga åt nyårsmiddag vid 20-tiden, men jag dök inte upp förrän ca 23.45 och stannade till ca 1.30.

        Sån är jag.

        Kao

        Sitter helst ensam och häckar. Har aldrig haft problem med det. Det är ju stor skillnad på att VARA ensam och att KÄNNA SEJ ensam 😉

      • *ASG*

        Jo, jag förstår hur du menar och visst är katter smartare än hundar, jag gillar dem ändå, precis lika mycket som en hund. Man måste respektera djuren som de är och inte förändra deras naturliga beteende. Då först får man själv respekt. Att tro att man kan behandla djur som om de vore människor är helt förkastligt. De katter jag har haft har inte pyst självmant, däremot har en fått hjälp ”på traven” med att dra. Inte alla gillar katter…

        Hundar är som sagt mer fogliga… jo, de må vara hänt. Men ”man får den hund man själv skapat”. För mig räcker det att se ett ekipage – hund/förare en kort stund, för att få min bild om hunden…

        Med det vill jag säga, att jag är för en glad, sprallig och lite ouppfostrad vovve. Jag formar inte om hans personlighet. Vi bara hittar varandras bästa egenskaper, de som förenar… svårt att förklara.
        ——————-
        Människor ja,…vojne, vojne…
        Jag är inte heller asocial, nope. Jag hör vad folk säger och tar till mig det jag själv vill. Resten skiter jag i…

        Hade du och din bekant kommit överens om en tid när ni skulle äta, så tycker jag att du var oförskämd som inte passade tiden.

        Om ingen tid var sagd till dig, så ser jag heller inget fel i när du kom eller gick.

        Sån är jag.

      • Blandrashundar brukar vara roligaste ‘raserna’. Vet inte om det stämmer, men de jyckar jag känt har varit såna. Inget sönderavlat där, inte.
        ————
        Nejdå, så bär jag mej inte åt. Lovade inte alls att komma, tvärtom. Hon var medveten om det och vet hur jag är. Inbjudan kom f.ö inte förrän vid 17-18-tiden. Jag kan inte sitta så många timmar med folk. Inte ens såna jag gillar och känner väl.

        Sån är jag 😉

        Kao

Kommentera

