‘Shutter Island’ Ikväll kl. 21.00 På 4an // Kao

Har  du inte sett denna film med Leonardo Caprio, så GÖR DET ikväll. Den är fenomenal – och helt i min smak.

Jag är inte en ‘långfilmsperson’ och går aldrig på bio. Men den här filmen är minst sagt fängslande…

51 svar till “‘Shutter Island’ Ikväll kl. 21.00 På 4an // Kao

  1. Jag är ingen filmfantast, men jag litar på ditt omdöme att filmen är bra. Tyvärr kunde jag inte se den.

    Mer som jag inte kan: Jag kan inte kommentera på min egen blogg Skvitts eftersom jag är suspenderad. Jag har försökt, men då ska den invänta granskning. Den som ska granska är jag själv, men jag får inte logga in på bloggen. Än så länge ligger den dock kvar.

    Nu har jag bytt identitet. Nu heter jag och bloggen eaqhan och bloggen eaqhan.wordpress.com.

    Kram!
    /Skvitt, Eaqhan

    • Så det är orsaken till att du inte hörts av på ett tag? Du blev väl för mycket för överheten och de nya ‘reglerna’ gällande yttrandefriheten…;-)

      Kram
      Kao

    • Hahaha..är man inte redan idiot så blir man…. 😉
      Så är det på min facebook…Det strular även på wordpress…
      Vilket jobbigt namn.. Jag kallar dig för ”Ekan” i fortsättningen.
      😉

      • Inte alltid. Men för det mesta har du rätt 😉

        (Men varför är det så viktit för dej att alltid ha rätt, kan jag ju undra ibland 😉

        Det är därför jag gillar dej och att du lär mej mycket. Bara det inte handlar om datorer och inställningar. Tekniska grejor.

        😀

        Kram
        Kao

      • Allvarligt talat, andra får avgöra om jag har rätt. Och det finns sådant där det kan vara rätt på mer än ett sätt. Men jag kan inte sticka under stol med att jag är kunnig på många områden och det är klart att olika områden kan korsbefrukta varandra så att summa av 1+1 blir mer än 2.

        Det är inte viktigt alls för mig att få rätt, men att ha rätt. Därför är jag väldigt tacksam när någon kan rätta mig, så att jag senare kan ha rätt, inte för att få rätt, men att ha! Fel vill man ju inte ha och ingen har fel och samtidigt nöjer sig med det. Dock bortser jag från personlighetsstörda som mycket väl kan veta om att de har fel, men vägrar att ge med sig.

        Kram!
        /Skvitt

      • Lider av det? Jo men det gör jag ju! 😆
        Ja, alltså av att jag tillhör en minoritet som så ofta har rätt. Det vore väl bra om fler hade det. Att alla i arbetarklassen t.ex. insåg nödvändigheten av revolution och kommunism!

        Kram!
        /Skvit

      • Se där ja, bebisen har utvecklats till sotarmurre. 😉

        Nope, det tror jag inte. Hade du ägt sanningen så hade du inte haft ett extra S, på hand. Du är smartare. 😉

      • *Vrider mig av skratt*

        Nästan alla inlägg jag skriver hamnar fel. Läser man din tråd så är ju jag helt rudis.
        Men det bjur jag på…inget kan få mig att flabba mer än detta galna forum

      • Du skrev i en kommentar ovan:

        ”Kanske jag äger sanningen och därför är en sanningssägare”

        Tar du bort ett ”S” ur sanningssägare, så blir du en sanningsägare. (Det var så jag menade.)

      • Bättre att säga sanningen. Svårt att gräva ner sig för djupt i filosofin. Man kan bli gråhårig för mindre.

      • Nej, det är underbart! Har läst teoretisk filosofi, men praktiserar den praktiska filosofin.

        Ska skriva mer om det (och HAR skrivit tidigare).

        Kao

      • önskar jag gått längre i skolan. Hade nog läst till marinbiolog eller bara biolog. Jag älskar djur och natur.

      • Inget hindrar att du idag tar reda på så mycket som möjligt. Man kanske inte ska gråta över spilld mjölk. Jag själv borde ha gått psykoterapiutbildningen (i.a.f steg 1) i.st.f den 3-åriga utbildning jag gick.

        Kao

      • Jag fattar inte vad du menar? Du har ju gått 3 år, det är väl bättre än ”steg1”. Skit samma… Du vet nog bäst där. Men det verkar som du kan en himla massa i varje fall.

      • Jag pluggade ‘maskinskrivning’ som ett ämne i skolan. Men jag klarade mej bara med en hårsmån att få en trea i betyg. Mina lillfingrar hänger liksom inte med..

        Men jag skrev väldigt mycket på en FACIT i yngre tonåren. Min mamma gick en skrivmaskinskurs men det var jag som ockuperade skrivmasinen.

        Där började mitt skrivande och det fortsätter än idag.

        Kao

      • Jag har skrivit på en facit 2 ggr i skolan. Då hade man en skärm över tangenterna så man inte skulle se dem, utan lära sig skriva ändå..bytte skola i den vevan…och på nästa ställe var det ingen maskinskrivning..

        Hade varit kul att kunna. Men det går undan så här med! 😀

      • Samma här. När skärmen kom blev jag helt lost, men nu går det alldeles utmärkt 🙂

        Bättre gick det i stenografi. Lärde du dej det också? Jag minns fortfarande en hel del av det.

        ‘Melins och Elins system’. Tror vi körde Melins. Men vad har man för nytta av det idag? Inte ett dugg!

        Kao

      • Stenografi… nope. Jag kan däremot läsa text perfekt genom fonetiska tecken…men vad har man för nytta av det…Inte ett dugg 😉

      • Det viktiga är att vi får läsa vad du skriver.

        Du har väl rätt gott om tid, liksom jag har. Varför ska allt gå så jäkla fort?

        Kao

Kommentera

