Våra Ansiktsuttryck – Och Vad Dessa Visar Våra Medmänniskor // Kao

ansiktsuttryck

Alla människor har inte förmågan att läsa av andra människors ansiktsuttryck, av olika orsaker. Men de flesta känner och uttrycker främst dessa 6:

* glädje

* sorg

 * rädsla

* ilska

* förvåning

och

* avsky

Tyst kommunikation är oftast det som är det sanna uttrycket. Vad en person sen säger stämmer ibland inte alls med ansiktsuttrycken.  Ansiktsuttrycken är svårt att hålla i schack, om man nu skulle vilja det. De kommer vare sej man vet om det eller ej. Vissa personer har dock ett ”stenansikte” som inte visar någon typ av känsla; .  (T.ex  politiker).

Psykopater kan  skickligt visa upp de ansiktsuttryck de behöver för tillfället, för att få det de vill ha. Men inte ens de kan alltid hålla färgen.

23 svar till “Våra Ansiktsuttryck – Och Vad Dessa Visar Våra Medmänniskor // Kao

      • Visst. Kollodialt silver känner jag igen från Hemimammas kamp mot borrelia under flera år

        http://www.hemimamma.wordpress. com/.

        Undrar om det hjälper mot varulvar också? 😉 Men jag har aldrig träffat såna varelser, men däremot psykopater. Skillnaden är inte särskilt stor. Men jag lever – jag överlevde!

        Kao

      • I alla sagor finns en kärna av sanning. Själv tänkte jag prova med att skvätta silvervatten på några korrupta statstjänstemän o se om dom krymper ihop o försvinner.

      • 😆
        Såna har jag haft stor användning för i mitt liv. Just nu, sen jag flyttade för knappt 1 år sen så har jag en liten, som jag kör kryddor i.

        Men den duger säkert till att krossa några psykons ( däribland politikers) näsor.

        Kao

      • Gah! Tror du det gör skillnad?
        Jag går in på andras sidor, som har dej som ‘favorit’ och då hittar jag dej 😉 Men det vore enklare om jag kunde gå in till dej från min egen sida.

        Tror inte på nån konspiration här, enbart tekniskt strul.

        Kao

      • Det där felet uppstod antagligen när jag lade upp Bärnstenshamnen som primärblogg. Nån pekare som fått fnatt. Testa o avfölj mig o följ på igen. Kan hända det funkar bättre då.

      • Oue? Avfölj och följ? Jag är superdålig på datorer, men kan en massa annat;-).

        Men jag ska försöka….Eh! Jag tar bort ditt namn från min lista och går runt och lägger in det på annat sätt.

        Ciao!
        Kao

      • Det finns en knapp på WP längst upp på vänster sida. ”Följ/Follow” med ett litet plustecken.
        WP är snårigt o en smula AnvändarOvänligt tyvärr. Spagettiprogrammering.

  1. De små musklerna runt ögonen kan man inte med viljan styra så att de motsvarar äkta känslor. Främst leendet är svårt eller omöjligt att fejka korrekt avseende dessa småmuskler.
    Många som är vana att ljuga kan ha övat mimiken, men oftast glömmer de att samordna denna med resten av kroppens hållning. Ett tränat öga avslöjar tämligen lätt denna diskrepans.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

