De Tio Värsta Landningsplatser För Flyg I Världen // Kao

Kolla (det tar ca 13 minuter). Man får hjärtat i halsgropen!

Värst tycker jag Sankt Maarten i Karibien verkar vara.  Inte bara för de i planet: även för de personer som ligger på stranden….jösses!

Även att landa i Nepal  och Bhutan verkar inte vara en höjdare.

http://www.youtube.com/watch?v=fLphTxDix-c

34 svar till “De Tio Värsta Landningsplatser För Flyg I Världen // Kao

  1. Problemet med att flyga är att det är jobbigt att ta sig upp, men att ta sig ner är skitlätt, om man inte bryr sig om hur.
    Svante

    • Jo, ner kommer man ju alltid.

      Jag tycker de bitarna är det roligaste med flygningar. Tråkigt är däremot att sitta 12 timmar i luften utan mellanlandningar och cigaretter.

      Har du kollat videon?

      Kao

      • Jag har kollat videon, och den påminner lite om landningen på Kastrup då jag flög Caravelle. Vid inflygning första gången gick planet ner normalt, men när man började se hustak under oss, drogs motorerna på för fullt och planet steg fort som bara den. I högtalarna berättade piloten detta ”tyvärr missade vi landningsbanan, och hoppas på bättre tur nästa gång”. Jag har inte flugit mer i mitt liv, men tror mest på att jag inte haft någon önskan att se världen.
        Svante

      • Hehehe!
        Har varit med om åtskilliga incidenter under några av alla mina flygningar. Som tur är får man inte veta hur pass allvarligt det egentligen har varit, när man sitter där i kabinen. Endast vid en landning i hård blåst och snöstorm i mars-79 på Heathrrow i London ombads vi inta katastrofställning. Men jag och alla andra överlevde ju – ”bara” vingarnas lanternor slogs sönder…
        Min nyfikenhet att se världen har övertrumfat min eventuella flygrädsla. Hade jag åkt tåg samma sträckor så hade jag ännu inte kommit hem utan hade fortfarande varit på resande fot.

        Jag föredrar tåg och båt, men inte pga rädsla. Nån gång ska man dö och man vet aldrig när och hur det sker. Kan ju manglas av ett rattfyllo eller få en 20 kg istapp i huvudet redaan i morgon, om man ser det så. Gillar inte bil, för det är så förbannat bökigt och tråkigt.

        Men jag lever inte mitt liv med en massa ”akta,akta,farligt,det KAN va farligt” – som mina föräldrar alltid varnade mej för. Men jag är heller inte dumdristig.

        😉

        Kao

Kommentera

