Blir Riktigt Förbannad Nu Igen :( // Kao

I någon slags kvinnlig kollektiv  evighetsskuld tog jag bort mitt inlägg om den telefonrunkande bloggaren som ringde mej. Vill bara glömma eländet. Men nu har vederbörande kontaktat  andra bloggare per mail. För att bedyra sin oskuld? Att det är JAG som är skurken. Att detta inte har hänt.  😦 . Ska man alltså tiga och lida när man överfalls av sånt här elände?

Jag har ALDRIG uppmuntrat den här personen till sånt här. Det finns enbart i hans egen fantasi.

Det här händer kvinnor varje dag i rättegångssalar, och även ute i livet, för de som inte anmäler. Ofta är (den dolda?) åsikten att kvinnor får skylla sej själva.

Ska jag vara tvungen att lägga ut ett LJUDINLÄGG med vidhängande telefonnummer till den som ringde, för att bli trodd?

Eller?

Varför ska alltid offret få ta skiten, varför ska alltid offret påstås ha framkallat eländet? För det är där det lär hamna om jag inte står på mej och andra begriper. Att jag blir trodd. Inte misstrodd! Inte att avslöja personens namn, men att berätta att sånt här tydligen pågår när man som minst anar det. Ett stort svek, vill jag kalla det.

Numret till vederbörande står på min display och kan bara komma från en enda person. Så hur ‘förtvivlad’ denna person än är  idag och hur orättvist han än anser sej blivit behandlad – så kvarstår faktum….och det går inte skylla på ev.fylla. Såna här saker ligger i personens hela sätt att se på  kvinnor.

Tillägg 5/3-14

Att han tog åt sej så snabbt är ju märkligt, om han nu är så ‘oskyldig’. Jag har kontakt med flera både män och kvinnor som kommenterat på min blogg. Men INTE för att ha sexkontakt. Alla tycks begripa det, utom den här karln. Det finns andra forum för sexkontakter för den som anser sej behöva det.

66 svar till “Blir Riktigt Förbannad Nu Igen :( // Kao

  1. Du vet att det hänt och är sant och det är huvudsaken,tycker jag!

    Nu vet ju jag att du aldrig skulle lägga ut ljudinlägg osv,för du vet ju precis som
    jag vad sånt kan leda till,men jag förstår hur du tänker och förstår hur
    du känner i allt det här och jag skulle också tänkt den tanken.

    Ledsen för din skull om du blivit behandlad såhär av nån du tydligen
    haft kontakt med.

    Om andra bloggare tror mer på honom är ju upp till dom och
    ingenting du kan göra nåt åt egentligen.

    What goes around,comes around,eller hur 😉

    Karma,du vet!

    Ta hand om dig nu och skriv nytt inlägg om nåt roligt.

    Kram vännen/Pluppis

    • Tack för orden.
      Det har inte ens slagit mej att INTE bli trodd. Men heller inte att, som är så vanligt bland kvinnor, att tiga och lida. I åtta år har jag bloggat. Stött ihop med bloggtroll på bloggen, träffat bloggare IRL. Men aldrig har jag utsatts för sånt här.
      ——

      Nåt roligt, eller fint? Kolla förra inlägget med friesierhästen 😉

      Kramar
      Kao

  2. Som gammal Aftonbladetbloggare vet jag hur rörigt det kan bli bland bloggare. Jag lärde mig där – efter många misstag – att inte ta parti för någondera parten. Jag hoppas det är OK för dig i detta fall också?!

    Kram

    • Klart det är ok.
      Men bara tanken på att någon skulle tro att det inte var sant eller nåt misstag, eller nåt en kvinna bara ska stå ut med är nästan för mycket. Det finns inte en enda anledning i världen att jag falskeligen skulle anklaga någon för en sån sak. Dessutom en person jag haft stor glädje av att läsa hos.

      Kram
      Kao

  3. Vad ska man säga …ingenting förvånar mig längre. Huvudsaken är att du vet vad som hänt och vad som är sant.
    Tycker oxå att det är konstigt att det ofta blir så att man får det till att det är offret som får bär skulden.
    Som Imsy skriver ovan så har vi ju sett vad bloggtroll kan ställa till det förr som inne på AB.
    Det är himla ledsamt att sådant händer.

    På FB har jag fått taskiga kommentarer i en grupp där jag är med som orsakade en storm av anhängare för och emot mig angående bilder som jag visar från vår lilla stad..en person tillrättavisade mig lite klumpigt utan orsak och jisses vilket liv det blev.Det skakade om mig rejält och fick mig att bli lite skeptisk till sociala medier. Det hela utvecklades till rena rama lynchningen…vuxna människor eller gubbar var det som var de värsta ordkrigarna.Man vet ju inte ett dyft om vad människor kan ta sig till ..om de stör sig på så små ting..så är de väl inte större än så…men man vet ju inte vad de kan få för sig mer. Jag har tydligen provocerat denna man av någon anledning…
    Läskigt! Hur lätt blir det inte krig ute i stora världen..

    Min händelse går givetvis inte att jämföra med din upplevelse…men jag ville ändå delge dig den.

    kram ❤

    • Tack för dina ord.
      Jovisst går det att jämföra.
      Även om tillvägagångssätten varierar och här var det min personliga integritet och mitt ÖRA som fick ta smällen. Det känns skitigt och äckligt att bli utsatt. Ja, vem minns inte bloggtrollen på AB-bloggen, de anonyma. Men detta var ingen anonym person för mej. Det är märkligt om en person tror man ska GILLA att höra sånt.

      Kram
      Kao

    • Det skulle inte säga dej något om ursprunget, det är bara en massa flåsningar och stönanden. Det som gör mej 100%-igt säker är givetvis numret på displayen. Bara min dotter och denna person ringde den dagen.

      Kram
      Kao

      • Ok att du blir förbannad, men pröva en annan infallsvinkel: se det som en uppskattning! 🙂

        Kram!
        /Skvitt

        PS
        Inte rolig?
        F’låt då!
        DS

      • Fattar inte vad du pratar om! Det är ett påhopp, inte en uppskattning! Trodde du var klokare än så. Om jag vill ha uppskattning så ska det inte ske på detta snuskiga sätt och jag vill i så fall helst välja själv. Det finns ingenting som är roligt med detta.

      • F’låt igen och kram!
        Men jag ville bara få dig att ta det med en klackspark och försöka le åt eländet. Sånt hjälper mot sura uppstötningar.

        /Skvitt

      • Jag fattar vad du menar och tackar för uppmuntran. Men jag tror inte att män och kvinnor tänker lika här.

        OK. Ilskan har mattats av nu. Bara jag slipper ha med vederbörande att göra. Jag tror INTE att det här är första gången han gör så här mot en kvinna.

        Kolla i stället mitt senaste inlägg och dröm dej lite bakåt i tiden.
        ————-
        Har funderingar att skriva lite om Ukraina, nu när jag har fått lite mer ‘kött på benen’ i den frågan.

        Kram
        Kao

      • Ja, det är ju klart.
        Jag är inte ute efter sympatier. Ville bara berätta om hur kränkande det är att få ett sånt samtal. Och hur besviken man kan bli.

        Nu snackar han om ‘samtalslistor’ från Telia, som ska bedyra hans oskuld. Visst! Fram med dem!!! Om det är så svårt att erkänna en totalblunder.

        Kao

      • Jag har aldrig nämnt människans namn, men han tog ju blixtsnabbt åt sej och det ska han också göra. Jag vet ej om han var så full då, eller nåt, så att han har glömt eller förträngt samtalet. Det är heller ingen ursäkt. Men en sak är säker: En vanlig karl ringer inte såna samtal.

        Kram
        Kao

      • Har läst, men det är en pinsam undanflykt. Han försöker påstå att det är JAG som terrat honom! Han vänder på steken och sätter upp en oskyldig min och rantar runt för att skaffa sympatier.

        I 9 fall av 10 är det han som har ringt mej. Inte tvärtom, som han påstår.

        Samtalet INNAN detta, som jag inte ens har nämnt innan, var inte heller ok…antydningar om vad han pysslade med just då när vi pratade = ”ligger här och leker propeller” eller om det var ”helikopter”. Jag är inte dummare än att jag begriper vad det handlar om och jag kände obehag. Jag avslutade samtalet direkt när han sa så. Men det minns han väl inte heller…

        Kram
        Kao

      • Jag är ju helt utanför och jag kan inte ta ställning och framför allt vill jag vara vän med er båda.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jaja. Det fattar jag.
        Men jag hade faktiskt trott att du skulle begripa. Kanske du gör det, men förhåller dej objektiv…

        Visst , Men annars är du oftast subjektiv i dina inlägg och kommentarer. Varför inte nu?

        Men om det här urartar till min nackdel så lägger jag av här på WP.

        Kanske ska man hålla tyst om kränkande äckliga påhopp? Sån är inte jag och faktum/sanningen finns i min mobil. Sen kan han leta i hur många samtalslistor från Telia som han vill, och visa vilka resultat han vill.

        Om han nu fortsätter på den här linjen. Men varsågod! Gör då det. Fortsätta bedyra sin oskuld. Det är bara pinsamt.

        Det kommer ändå att visa att han gjorde det jag skrev= Ringde ett riktigt snusksamtal. Varför inte erkänna det och sen gå vidare? Det här gnället från honom och hans förnekande av fakta är bara pinsamt.

        Om jag också skulle börja rota, enligt Offentlighetsprincipens möjligheter, så skulle jag kanske hitta mer om den här personen. Men jag är ej intresserad av att knäcka honom. Bara att själv bli trodd i den här eländiga härvan.

        Kram
        Kao

      • Det är ju klart att om det är hans mobilnummer så är de ju hans telefon som har använts och tillför det ju inget nytt med en rapport från Telia.
        I det läget kan han bara skylla på att någon annan har ringt från hans telefon, eller ta på sig skulden. Alternativt helt strunta i saken och inte säga något alls.

        Jag har svårt att se att han kan vara oskyldig mot denna bakgrund. Å andra sidan är detta en sak mellan er. Och jag vill inte bli på kant med någon av er.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jag tycker han ska göra avbön och sen lägga av att skriva och försvara sej mer, så slutar jag också skriva.
        Annars fixar jag fram ev anmälningar från Brottsregistret genom Polisen och det tror jag inte han vill.
        Han får bli hur arg och stött han vill (som är hans bittergrej, eftersom alla alltid varit så dumma mot honom i hans liv, inte minst kvinnor, sotare och några andra grupperingar).

        Nu får det vara slut med hans försvarstal. Han har gjort bort sej med dunder och brak. Tråkigt nog. Han hade en bloggvän i mej men missbrukade förtroendet å det grövsta – denna ‘hedersknyffel’.

        Kram
        Kao

      • Ja det är ju tråkigt, särskilt som du visat förtroende med att lämna ut ditt telefonnummer.

        Kram!
        /Skvitt

      • Exakt.
        Jag brukar aldrig, obs, aldrig göra det, men här är en person som har en mycket god svada och en framtoning som mycket rekorderlig – såpass mycket att t.o.m jag lät mej luras.

        Det finns t.o.m andra bottnar i den här storyn, där jag nappat på bytet. Dock inget sexuellt(!) men däremot gällande förtroende.

        Trots min kunskap om människor gick jag ändå på den niten.

        Kram
        Kao

      • Visst. Säkert.:(..och den personen (tjuven) har tagit rätt på just mitt nummer bland alla de personer han hade kontaktat förut i vanliga livet och härpå bloggen, och ringt just mitt nummer och flåsat och stönat i l min lur, utan S egen vetskap? Hur troligt är det, tycker du det verkar?

        Nu väntar jag bara på hans nästa drag, för det är nog inte över med detta . Även om jag själv inte vill hellre än det just nu. Det är överspelat. för mej

        Men vill han ändå ha en match så kommer jag INTE vika mej. Önskar att allt vore som innan allt detta och att han skulle vara kvar. Han har gett så mycket med offrat allt för ett snusksamtal.
        Och denna lättkränkt person verkar ha lagt ner sin blogg, men det är då banne mej inte mitt fel.

        Kram
        Kao

      • Som det kan slumpa sig 😉 !

        Nej, det verkar inte som han vill ha en match. Han tog ned bloggen, som du ju redan har konstaterat. Det är faktiskt synd.
        Jag gillar hans sätt att skriva och det ska inte spilla över på den att han har klantat sig. Det är två vitt skilda saker som jag inte har några svårigheter att hålla isär.

        Kram!
        /Skvitt

      • Klart det är synd. Men det är då rakt inte mitt fel att han slutar.
        Han hade inte behövt ta åt sej från början, OM han hade varit så oskyldig som han påstår. Men nu var han inte det.

        Kram
        Kao

      • Jag uppskattar dig för att du också kan skilja det ena från det andra.

        Kram för det och kvinnodagen!
        /Skvitt

      • Tack.
        Men att det är kvinnodagen har jag inte märkt något av för egen del. Jag sitter här på min kammare och det är helt ok.

        Varje dag lär jag mej något nytt – och dåliga erfarenheter är det som fäster bäst. Som lärdom.

        Kram
        Kao

      • Nä, det är väl inget mastodontiskt firande av denna dag. Men det är ju inte fel att uppmärksamma den ändå.

        Kram!
        /Skvitt

      • Uppmärksamheten inför denna dag borde i första hand riktas till de kvinnor i världen som har det VÄRST. Inte minst i afrikanska länder med bl.a könsstympning och även kvinnor i Asien.

        Och Saudiarabien och övriga länder med samma uråldriga, gräsliga traditioner. De kvinnor som försöker ta sej ur sina fängelser för att starta något eget – eller t.o.m att få tillstånd att KÖRA BIL, borde uppmärksammas.

        Men tyvärr är det, här i Sverige, oftast högintellektuella kvinnor med toppjobb som det handlar om. De är också de som bestämmer debattklimatet.

        Arbetarkvinnan är fast i sin fångenskap med låga löner, ungar, deltider och annat som försvårar för dem att ta sej vidare i livet.

        det är väl där man ska lägga krutet i första hand.

        Detta är ett par orsaker till varför jag inte kallar mej själv för ‘feminist’.
        😉

        Kram
        Kao

  4. Kao, ska bli kul att läsa ditt inlägg om Ukraina. 🙂
    Jag hoppas du mår lite bättre i alla fall.
    *Kramar om*
    Kicki

    • Jaja. Tack. Det är inga problem, förutom en viss misstro från olika håll.

      Om Ukraina ska jag skriva idag eller i morgon.

      Tack för kramen.

      Ciao’
      kao

      • En gång för många år sen fick jag upp hela min barndom till ytan..det bara bubblade och bubblade, då var det en psykolog som förespråkade att man kunde skriva av sig när man behövde bearbeta. Jag gjorde så ett litet tag, men min blogg blev upptäckt och jag blev så jäkla rädd att jag raderade den. Men då ska du veta att jag nämnde aldrig några namn, det är sant. Jag skrev bara utifrån mig, men det konstiga var att ÄNDÅ så fann vissa i släkten min blogg, och det som drabbat mig efter det det orkar jag inte gå in på. Det är 9 år sedan nu… men terrorn upphörde inte förrän jag blev totalisolerad. Till och med mina grabbar blev drabbade på ett mycket mycket fult sätt… jag har idag valt att släppa det mesta, men ibland bubblar det i mig om vissa traumatiska grejer…det är svårt att veta vad man ska göra…samtalar ibland..men jag vet inte varför vissa saker ff gör så helvetes ont…

        I varje fall så vet både du och han det berör vad som är sant o inte. Skit i resten vännen.
        Kicki

        Själv borde jag lägga mitt i ”privat”, så jag snackar lite emot mig själv. Såg att jag hade nämnt en person i ett av mina inlägg. Det tycker jag faktiskt är helt fel. Men jag missade..när jag skrev igår. Ska lägga det i privat.

        Kram

      • Tack för din berättelse. Det som skiljer oss två åt är barndomsminnena.

        Men i ung vuxen ålder hamnade jag i en del trubbel, liknande detta. Stalking, ett förhållande i järngrepp av en klassisk psykopat (som jag skrivit om tidigare) och annat som jag inte orkar dra upp här och nu. Men jag lyckades ta mej ur skiten, om än något stukad.

        Det har dock ingenting med den här grejen att göra. Det här är en förtroendefråga mellan bloggare som ‘känt’ varandra ett par år och utbyter kommentarer sen dess.

        Jag är ytterst besviken, men vill inte att detta ska påverka min syn på andra människor. Tror inte automatiskt att andra är skumma och vill mej illa. Tvärtom…
        ….och det var väl därför detta hände.

        Det är ju själva fan om man ska behöva leva med garden uppe på gamla dar.

        PS. Jag har inte heller nämnt något namn på Snuskpelle, men en ‘viss person’ tog omedelbart åt sej – och började försvara sej med näbbar och klor. Med mail hit och dit, med ett blogginlägg där han försvarar sin förträfflighet, sin ärlighet och sin totala frihet från skuld. Det är alltid saker som bara hänt honom i livet, men han tycks aldrig ha någon del i det. Precis som här och nu.

        Så nu ska det tydligen låta som att jag har inbillat mej alltihop, eller bara vill honom illa. Man kan ju fråga sej varför jag skulle vilja det, i så fall. Hmmm.

        Ha en bra kväll.

        Kram
        Kao

    • Självklart!
      Mitt mål har naturligtvis aldrig någonsin varit att sänka en oskyldig person! Men här har det hänt mej en obehaglig sak och jag är till 100% säker. Sen kan den personen skicka efter listor (och visa de han vill visa) hur mycket han än vill.

      Skulle jag gå in i Offentlighetsregistret eller visa MINA listor så skulle det bli ytterst pinsamt för honom. Det tror jag inte han vill. Så jag hoppas han slutar nu. Så ska jag också sluta. Det räcker nu!

      Kao

  5. Kikar in och ser vad som har hänt. Jag tar inte någons parti men tycker detta är en sorglig historia. Hoppas att de negativa känslorna ebbar ut, för dessa mår ingen av er bra av. Ord står mot ord och det som hänt kan inte göras ogjort. Låt allt bero. Försök att gå vidare oavsett hur svårt det känns. Det kommer att ”lägga sig” så småningom.
    *Styrkekramar* / Rozie

    • Visst, det gör jag gärna: men vederbörande trålar runt på olika bloggar för att bedyra sin oskuld. Man kan ju fråga sej varför han gör det, samt att han var så snabb på att ta åt sej, om han nu är så oskyldig som han vill framställa sej. Vilket han inte är eftersom samtalet kom från hans egen telefon.

      Kram
      Kao

      • Hos mig har han inte varit, och jag tar inte heller någons parti eftersom det här är någonting mellan honom och dig. Han kan ”känna sig trängd” av det som har hänt och inte vet själv hur han ska förhålla sig. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort. Ni mår båda dåligt av det här och ord står mot ord. Vi människor kan ibland se ack så skyldiga ut, oavsett om vi är det eller ej. Vetskapen om att man inte kanske är trodd ”lägger ofta en skammens rodnad över den dömdes ansikte”. Det bästa vore om båda två – var och en på sitt håll släppte taget om det som har hänt och går vidare – var och en för sig själv på sina bloggar och i livet, försöker att glömma och förlåta även om det kan vara svårt. Alla har vi våra fel och brister, och alla gör vi någon medmänniska illa emellanåt. Vi kanske inte i stundens hetta just då förstår det, men det sätter djupa spår, otroligt djupa spår oavsett om det var illa menat eller ej.
        Kram, kram ♥

      • Jag slutar gärna, men han tycks fortsätta för att försöka rentvå sej.

        Har aldrig nämnt hans namn i sammanhanget, men han tog åt sej direkt. Vore han oskyldig hade han inte ens brytt sej.

        Sanningen kommer alltid fram till slut. Sen kan han skicka efter hur många samtalslistor han vill. De kommer inte bevisa något.

        Kram
        Kao

      • Ja, jag ska göra det. Det är inget jag går och tänker på nu. Men det dyker upp när jag ser att han inte tänker ge sej. Han snackar om listor och polisen – och är det så han vill ha det så kan han ju jobba på det.

        Jag kan ju också kontakta polisen, i så fall. Om han nu inte ger sej med sitt gnällande.

        Trevlig helg till dej också.

        Kaoskram

      • Visst. Men han tänker dra detta vidare: ”jag ger mej inte”, för att rentvå sej. I stället för att erkänna etyt misstag och gå vidare i livet. Nu gäller det tydligen att svärta ner mej som person.

        Visst, jag är ju inte felfri, fast i det här fallet har jag inte gjort ett dugg, men han kan ju försöka jävlas med mej. Till slut kommer det hamna i hans egen lögner hinna ikapp honom.

        Att han ens tog åt sej från början och sen startade det här skitsnacket mot mej säger ju en hel del. En oskyldig person skulle inte ens bry sej.

        Kram
        Kao

      • Självklart och det är därför jag undrar varför han drar detta i långbänk för att framstå som oskyldig. Hade han struntat i detta från början så hade det ebbat ut.

        Men han tog åt sej direkt och försöker förklena mej som person och det säger ju det mesta om vad som har hänt.

        Varför jag skulle vilja sänka en bloggvän är höljt i dunkel.

        Nu försöker han med alla till buds stående medel att misskreditera mej i stället. Han kan göra vad han vill, men han kommer förlora. Vad han än gör.
        ¨
        Bäst vore om han bara om han bad mej om ursäkt och sen var tyst. Då kan vi lägga ner detta obehagliga och gå vidare på bloggen var för sej.

        Kram
        Kao

  6. Det är väl inte så konstigt att han far omkring bland bloggar .
    ”Om” han är oskyldig, så är han ju utsatt för en nästan lika stor kränkning som du blev uttsatt för.
    Tänk om du har fel.

    • Nej. Jag har inte fel. Kunde se på displayen att det var hans nummer.

      Dessutom har jag aldrig nämnt hans namn eller bostadsort i mina inlägg. Så om han tar åt sej direkt så är det för att försöka rentvå sej. Han måste ha känt sej skyldig. Och dessutom förringa mej som person.

      Att jag innan detta, ringde honom 3 på natten är också fel. Skulle aldrig ringa nån vid den tiden på dygnet. Det kan han ju kolla på de samtalslistor han har skaffat.

      Han hade ringt mej innan snusksamtalet kom. Var inte hemma då, så jag ringde (2ggr) för att fråga vad han ville och skickade även ett sms.

      I 9 fall av 10 är det han som ringer mej.

      Kao

      • Troligtvis är han skyldig, men en display bevisar inte att han ringt. Det går att förfalska.
        Du kanske kan skaffa en lista över inkommande samtal.

      • Det skulle bara visa att han har ringt, och det var ju helt i sin ordning – tills detta samtal kom.

        Kao

  7. Han har tagit bort sin blogg i skam
    Nu tror jag på dig till 100%, även om du inte behöver det.
    Om jag får ditt nummer så kan jag visa att det går att förfalska :=)

    • Jasså? Helt ointressant för mej.

      Varför skulle även DU ha mitt nummer? Du måste skämta!

      Ingenting förutom det som redan är glasklart behöver ytterligare bevis.

      Kao

Kommentera

