Marxism X 2 ;-) // Kao

Denna man sa en hel del sanningar som man bl.a kan läsa i ”Grouchos letters”.marxism-groucho-marxkarl marx2

…men den andra Marx sa desto fler.

Läs vad Financial Times skrev ganska nyligen om Karl Marx’ ekonomiska teorier och det intressanta är att det är just kapitalister som själva säger detta:

Kapitalismen kommer i längden förgöra sej själv, få en infarkt och impludera…läs varför.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/karl-marx-ater-pa-allas-lappar_8937028.svd

5 svar till “Marxism X 2 ;-) // Kao

    • Ja han var bra. Det var de ju allihop. När jag var barn gillade jag också bäst Harpo. Men ju äldre jag blev desto mer gillade jag Groucho. ”Grouchos letters” är en tunn liten bok av honom, men så full av humor och klokskap 😉

      Kao

    • Nejdå. Inte alls. Jag hade (har) en bild på Karl Marx också, där han gör V-tecknet och ler. Meningen från början var att lägga in båda bilderna(plus en annorlunda men intressant länk) ….och nu är det gjort. 😉

      Kram
      Kao

Kommentera

