Reinfeldts Attack På Svenska Folket // Kao

Så här tänker Reinfeldt  fortfarande. Om folk ändå kunde se detta och förstå vad och hur Högern vill ha för samhälle. Jag tycker det är ytterst cyniskt och verklighetsfrånvänt.

LYSSNA på vad han egentligen säger (ca 5 minuter).

http://www.youtube.com/watch?v=sueK7f30hyU

Lyssna också på den här kvinnan i ett radioprogram som kör över Reinfeldt totalt:

http://www.youtube.com/watch?v=M6DOaDmCKDI

15 svar till “Reinfeldts Attack På Svenska Folket // Kao

  1. Jag har inte kunnat se någon skillnad på ”de nya moderaterna” gentemot ”de gamla moderaterna”. De har samma unkna människosyn. Å den människosyn den unge Reinfeldt står upp för i länken har han ju genomfört sina senaste mandatperioder…
    Å de nya moderaterna har ägnat sig åt politisk kannibalism i sin Allians och ätit upp de mindre partierna och de mindre partierna har gått med på detta frivilligt?! Underligt…

    Att de nya moderaterna inte är så mycket för demokrati blir väldans tydligt… Typ.
    http://www.dagensps.se/artiklar/2014/01/31/95316654/

    • Precis så är det, som du skriver här. Jag ser inte heller någon skillnad på de nya och de gamla moderaterna. Vad skulle det vara? Den otydliga retoriken, kanske? 🙂

      Tack för länken.

      Kao

    • Läste det förut – att lille Gustav Reinfeldt nu terrar sin omgivning. En uppblåst cynisk person.

      NEPOTISM kallas det ju, när man banar väg för sina vänner eller familj och ger dem en skjuts i karriären, bara pga att de är just släkt eller gamla skolkompisar.

      Sossarna gör samma sak. Alla är de broilers, utan minsta erfarenhet av arbetslivet eller umgänge med ‘vanligt folk’ ; uppväxta och fostrade i ungdomsförbunden.

      Usch!.

      Kao

      • För lite glädje och hopp om världen: se mitt senaste inlägg om Uruguays president 😉

        Ja, hela Sydamerika är just nu inne i en bättre fas än någonsin tidigare (med tanke på alla diktaturer världsdelen haft tidigare).

        Inte bara Uruguay har framtidshopp. Fler länder där är på väg uppåt på de flesta sätt både du och jag menar…utom kanske marijuanamarknaden..

        Kram
        Kao

      • Klart jag ska kolla så snart jag har tid. Just nu bra program på 10:an, sen på 2:an: ”Brittisk vetenskapsserie från 2013. Vår ljusa värld. Vår ljusa värld. Allt vi ser i vår omvärld är resultatet av ljus. Ändå består universum till mer än 95 procent av mörk materia som vi inte kan se och mörk energi som vi knappt begriper. BBC förklarar paradoxerna bakom ljus och mörker – det oskiljaktiga paret.” rekommenderas!

        /Skvitt

      • Ah, underbart. Har kollat en del program om astronomi de senaste dagarna, men jag är inte så bevandrad i ämnet som du är så jag kommer inte skriva om det.

        Tack ändå.
        Kram

        Kao

      • Jag vet bara i efterhand om det är något som är nytt för mig. Det händer tyvärr inte så ofta. 😦

        Kram!
        /Skvitt

      • Jasså? Ok. Vetenskapens Värld med Viktoria Dyring rätt nyligen. Sen har jag kollat nya rön på Youtube. Fråga mej inte om länkar – har sett så många på Youtube och sparar inte sånt. Då skulle väl min dator sprängas 😆

        David Icke och hans teorier är mycket intressanta, även om han inte är astrofysiker. Han kallas allmänt för ‘konspirationsteoretiker’ men han är intressant. Liksom Christopher Hell.

        Båda är mycket pålästa, men det är främst experterna jag har lyssnat på.

        Kram
        Kao.

        Kram
        Kao

      • Det var inget nytt 😦
        Kanske i nästa avsnitt. Det skall ju handla om mörk energi och mörk materia.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

