Valmanifest för SD? // Kao

”Din okunnighet är vår styrka”.

Idioter: idioter

Sådana människor är den typiska SD-svansen. De kan inte tänka själva och drivs av en passion för våld mot oliktänkande – och naturligtvis invandrare. De är historielösa och kan inte förstå orsak och verkan till det de drivs av.

 

Om nu dessa individers idoler skulle få någon typ av  bestämmanderätt – så skulle inte de här personerna  själva få någonting att säga till om. På sin höjd att bli torpeder och offras först av alla då det kärvar till sej…

 

För vem vill ha hjärndöda idioter i partiet, som inte ens är kapabla att lära sej annat än de blivit itutade från början? Som inte kan svara någorlunda vettigt  på frågor? Kan vara svårt att tugga tuggummi och tänka samtidigt.

—————

Läs också här:

http://pershuvud.wordpress.com/2014/04/25/okunnighet-ar-styrka-1984/comment-page-1/#comment-424

…och här:

28 svar till “Valmanifest för SD? // Kao

    • Den har jag sett förut, men Robert Gustavsson tillhör inte mina favoriter.
      För övrigt: såna nazzekärringar finns det tyvärr gott om.

      Kram
      Kao

    • 😀 Har sett den några gånger. Jättebra. Visar förvirringen och den dolda rasismen som finns hos de om historien okunniga.
      😉

      • Det var första gången jag såg intervjun med Jackie Arklöf. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till hans person och psyke, men jag har en del funderingar så här omedelbart under och efter filmen. Förvisso kan jag ompröva det jag såg här och omedelbart känner, det måste jag tillstå.

        Violence Prevention Programme används i kriminalvården, men vilka som deltar råder det sekretess kring. Som framgår av namnet syftar programmet till att förebygga våld, att deltagarna ska lära sig känna igen de utlösande faktorerna och finna andra mer acceptabla vägar än våld.

        Jackie Arklöf är en person som med all sannolikhet har deltagit i programmet, men jag påstår inte att jag vet att så är fallet. Han är dock just en sådan intern som man rimligen vill satsa VPP på. En jag däremot vet har genomgått VPP är Tommy Zatraeus. Tyvärr minns jag inte var jag läste det, men det var en säker källa.

        Tommy Zatraeus är diagnostiserad psykopat. Det är märkligt att kriminalvården lever i villfarelsen att sådana går att bota. All vetenskaplig forskning visar ju tvärt om att behandling inte bara misslyckas, den förvärrar till och med tillståndet, som du ju vet.

        Utifrån ovan sagda kan jag alltså lägga till följande:
        Jackie Arklöf har sannolikt genomgått VPP och han kan vara en psykopat eftersom psykopati inte utgör ett hinder för deltagande i VPP i KVs regi. Det skulle då kunna förklara hans svar i intervjun.

        Men är han en psykopat? Jag tror inte det. Men jag tror ändå att han har gått i VPP och det kan då ha gjort honom viss nytta och han skulle alltså vara just en sådan individ som KV ska satsa sådana resurser på, istället för på psykopaterna.

        Om jag har rätt i att han har genomgått VPP förstår vi bättre hans svar i intervjun. Det en blandning mellan hans egna tankar och en läxa han har lärt sig i kursen.

        Den uppfattning jag får av Jackie Arklöf är istället för en psykopat en person som innerst inne känner sig liten, ynklig och värdelös. Likt en överrock har han hängt på sig en roll för att dölja denna ynklighet. Plötsligt blev han någon med denna ”rock” på sig. Därför var den inte svår att bära.
        Men det räcker inte som förklaring.
        Det fodras något mera för att bli en Jackie Arklöf, nämligen svagt utvecklad empati, vissa svårigheter att känna skuld- och skam. Det sista har ju dock också en inte obetydlig social komponent så till vida att man inte behöver hysa sådana känslor för det som är socialt accepterat och det han gjorde var ju accepterat i hans sub-kultur. Där var inte bara hans handlingar något man såg upp till utan även hela hans ”överrock” beundrades.

        Det kanske starkaste beviset för att Jackie Arklöf inte känner skuld- och skam är att han har varumärkesskyddat sitt namn (sic!). Han skäms inte och han känner igen ånger. Hans gärningar har gjort honom till NÅGON och det var han inte från början. Då var han bara en vilsen liten skit.

        Min gissning är att Jackie Arklöf har starka psykopatiska drag, men också ett gravt mindervärdeskomplex. Han ger inget grandiost intryck. Han är relativt vältalig men ändå inte ytligt talför. Han har nog blivit den han är för att han har känt sig utanför, annorlunda och sämre. Och kanske är det så att om man väger samman allt av hans psyke, ursprung och uppväxt så får man under olyckliga omständigheter en Jackie Arklöf. ???

        Kram!
        /Skvitt

      • Tack för din kommentar. Allt J.A verkar inövat för att det ska låta bra, men om det finns förankrat i honom känns mer tveksamt, när man hör intervjun.

        Visst är han vältalig, det brukar psykopater vara, men jag säger inte heller att han är en klockren sådan. Han har dessutom pluggat in ett par kanditaturer på kåken, så hans retorik är beundransvärd – om man bara ser till ytan… men vad rör sej inom honom?

        KRam
        Kao

Kommentera

