På Doktorns Order // Kao

Jag har varit sjuk ett bra tag, strunt samma vad. Det handlar om TVÅ sjukdomar och jag tvingas äta tre mediciner. Det är lite jobbigt…men det västa är nog att jag måste sluta med OST och en del andra mejerivaror. Men ok. Det går att överleva utan ost :-).

Äter inte mjukt bröd sen ett par år tillbaks, men däremot hårt.

Så idag har jag gjort en röra som jag älskar: Hummus. Det får bli mitt nya pålägg (förutom de gånger jag bara har grönsaker på mackorna…).

Recept på hummus:

* En burk i kallt vatten avspolade kikärter

* 2 klyftor vitlök

* 2-3 msk matolja

* lite persilja

* en nypa salt

* saften av ½ citron

——–

Mixa, ät kall och ha till det mesta utom fisk – eller som jag: på mackan i.st.f pålägg.

(Själv hade jag ingen mixer, den finns hos min dotter. Så jag lånade grannens 😉  )

 

 

19 svar till “På Doktorns Order // Kao

    • Visst kan det bli det. Särskilt om man tittar på alla matlagningsprogram på TV med kilometerlånga recept. Men det gör inte jag (längre). ”Man tager vad man haver”. 😉

      Kao

    • Just ost känns redan, efter några dagar. Bregott tänker jag fortsätta med på mina hårda mackor, liksom mjölk i teet. Övrigt kan jag vara utan.
      Hoppas du klarar det.

Kommentera

