”Köp, Så Sparar Du…blablabla” // Kao

Ingen människa i världen kan inbilla mej att jag sparar genom att köpa nånting.

Bara för att det är t.ex 60% rabatt på en vara så betyder det naturligtvis inte alls att jag som konsument tjänar ett dugg på affären! Jag måste ju betala!  Den enda som tjänar på en eventuell affär är den som säljer varan till mej.(Även om jag INTE köper  varan har jag tjänat nånting, det blir plus minus noll:-) ). 

Det är så dumt att klockorna stannar…

5 svar till “”Köp, Så Sparar Du…blablabla” // Kao

  1. Instämmer till fullo! Helt urknas säljargument, att man skulle spara genom att spendera pengar…
    Passar på att önska trevlig midsommar! 🙂
    Fridens liljor

  2. Javisst är det så. Och sannolikt har säljaren angett ett osant normalpris bara för att luras med ett extrapris. Och om det inte är på det viset blir du än mer lurad om du råkar handla för normalpriset!

    Spara gör man endast, precis som du skriver, om man är sparsam. Det vill säga att man handlar ingen skit som man inte oundgängligen behöver.

    Jag har aldrig köpt en bil. Hej vad jag har sparat på det! 🙂 Bara som ett exempel. Men jag har köpt bostadsrätt! Hej vad jag har sparat på det! 🙂 Så det finns ju bra köp, men inte sådana som butikerna oftast lockar med: köp tre, betala för två! Alltså är det egentligen 50% överpris på varje vara de säljer med det argumentet.

    Kram!
    /Skvitt

    • Precis så är det. Att spara genom att handla går självklart inte, men ändå försöker man övertyga oss om att vi ‘spar’.

      Kram
      Kao

      • Jag undrar hur många som går på det.

        Enda gången man sparar när man handlar är när man har turen att hitta vad man behöver när det är rea eller annan form av drive.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

