Vana Eller Ovana? // Kao

Under flera årtionden har jag haft som vana att läsa papperstidningen Aftonbladet De mest intressanta artiklarna, ledarsidorna, är jobbiga att hitta på nätet. Samt smånotiser typ Carsten Palmaers nusvenska ordlista.

Genom en snabb huvudräkning kom jag fram till att jag spar in ca 450-500kr/månad på att sluta köpa tidningen.

…som ju bara blir tunnare och tunnare. Dyrare och dyrare. Får se hur länge jag står ut med att ha brutit den ingrodda vanan att läsa tidningen. Det borde finnas annat att lägga dessa pengar på – och det gör det verkligen.

Nu måste t.ex datorn in på översyn så den inte kraschar totalt.

3 svar till “Vana Eller Ovana? // Kao

      • Jag hoppas du orkade plöja igenom det för det är en av mina bättre texter och mycket tänkvärt, om jag får säga det själv. Den borde faktiskt läsas av Jonas Sjöstedt. Han skulle kunna få argument och råg i ryggen och våga bli och våga börja kalla sig kommunist. Ja, om han mot förmodan innerst inne skulle var det.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

