Till Bl.a Eaqhan – Hittade Ett Videoklipp Med Uttern Harry Potter // Kao

Efter en hel del letande på nätet hittade jag ”Harry Potter, the Otter”. Efter ca en minut syns han första gången. Sen efter ca 6 minuter in i klippet. Det är samma utter som min dotter höll i sina armar på en bild i ett tidigare inlägg. En utter har sylvassa tänder, så man måste vara helt säker på vad man gör om man tar upp den i famnen…men nu ser den ju inte ut att må bra :(- När vi träffade den var den glad och nyfiken. I.a.f just då…

Men jag gillar inte alls turisterna som hetsar de stackars ormarna 😦

 

6 svar till “Till Bl.a Eaqhan – Hittade Ett Videoklipp Med Uttern Harry Potter // Kao

  1. Man ska respektera alla djur! Må vara att det kan vara OK att slå ihjäl mygg och liknande, men det är ungefär där gränsen går. Till och med fiskar ska man vara snäll emot. Jag förstår inte nöjesfiskare som krokar av och kastar tillbaka bara för att det bara är nappet de gillar. Djävla djurplågeri. Inte stort bättre än tjurfäktning!

    Tack för att du nämnde mig! Som tack bjuder jag på några nya inlägg.
    Kram!
    /Skvitt

    • När det gäller fiske har jag nog sett det värsta: När jag och min dåvarande liftade genom Europa på 70-talet.

      Vi hamnade på ett hopplöst ställe nära autobahn när vi var i Tyskland.

      Ute på en stor äng fanns en konstgjord sjö med inplanterad fisk. Runt sjön satt feta tyskar och rullade i fläsket i sina olstolar med varsitt kastspö.

      Vi stannade ett tag för att beskåda eländet. Plötsligt fick en man napp – och han slog ihjäl fisken i huvudet med ett knogjärn… :(. Jag blev helt chockad. Det såg så ytterst brutalt ut.

      Kram
      Kao

Kommentera

