USA Är En Terror- Och Tortyrstat! // Kao

Guatanamobasen på  Kuba och tortyren där känner vi ju till redan…USA tycker de har rätt att göra vad de vill, det vet vi ju sen tidigare. I ”moralens högborg” tar man till just såna metoder som man säger sej motarbeta. (Inte minst att poliserna i landet kan mörda obeväpnade svarta som inte begått något brott). Läs här vad Aftonbladets kolumnist skriver i sin krönika:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article19992587.ab

18 svar till “USA Är En Terror- Och Tortyrstat! // Kao

    • Wolfgang Hansson tillhör inte mina favoriter…om man säger så. Han är ett högerspöke inom journalistiken. Men tyckte ändå att det var värt att lägga in länken. T.o.m han har sina dubier gällande USA – och det var ju fantastiskt 🙂

      En vän till mej jobbade 40 år på Aftonbladet, sporten. Han känner ”allihop” och vi har samma åsikter om ‘krönikörerna som gick åt höger’ och de som alltid varit där. Liberaler och annat pack.

      Kram
      Kao

  1. Kao: ”Ja, får man inte höra sanningen från dem så blir det svårt att läsa sej till densamma, om man inte vet var man ska leta.”

    Jag tror att ett hela tiden växande antal människor inser att man inte får höra sanningen från SVT och SR och att de mediabolagen i många år har undanhållit sanningen för sin publik. Till slut kan väl knappast någon lita på SVT och SR längre, eller hur? Vad händer då? Ska mediabolagen erkänna sitt bedrägeri? Finns det någon som kan lita på dem efter det? Detta är en kris som mycket väl kan leda till statskupp eller inbördeskrig.

    • De kommer aldrig erkänna sitt bedrägeri eftersom de tjänar Makten – inte Folket. Och Makten är beroende av media för att föra ut sitt (falska) budskap. Jag ser det inte som en omöjlighet att Sverige och svenskarna kommer få uppleva mycket svåra tider framöver just som du skriver. Särskilt när och om folk vaknar och inser att de blivit lurade. (Se mitt inlägg som passar utmärkt till denna diskussion. En video på ca 3 minuter. Men där handlar det om USA…).

      Kao

      • Men det är ju faktiskt vi, folket, som har makten; det är bara det att vi inte utnyttjar den. Mitt resonemang om att man som medborgare bör kasta sig över maktmissbruk på maktmissbrukarnas egen hemmaplan är en viktig del av att utnyttja vår makt. Har du skrivit någon kommentar än på Medieormens hemsida?

      • HAR EJ fACEBOOK OCH KOMMER HELLER ALDRIG SKAFFA DET. Det är den ultimata övervakningen av oss medborgare, tror jag!

        Därför kommer jag heller inte in på andras konton. Kan inte kommentera där för att jag själv ej har vikt mej för FB_s krav att ständigt ‘legitimera mej’ på deras sidor.

        Jag ser särskilt Facebook, men även Twitter som kontroll av medborgarna. Måhända är jag nojjig men jag tror ändå så- Så jag deltar ej i såna debatter 😉 Tror du begriper min ståndpunkt här-

        Kao

  2. Du behöver inte ha ett Facebook-konto för att kommentera på Medieormen. Visst är Facebook och Twitter CIA:s favoriter som övervakningskanaler men WordPress ingår högst sannolikt också i ett CIA-samarbete liksom de stora e-postleverantörerna, så du liksom jag är nog ordentligt registrerad och övervakad redan nu.

Kommentera

