Ge Snön En Omgång! (Repris) // Kao

Jag kan inte låta bli att visa denna sköna video igen.

Varför har vi så stora problem med snön där tågen ska fram? Inställda turer och en massa annat. Självklart har Sverige köpt fel sorts tåg från Fankrike, som inte  tål svenskt vinterklimat. En massa gnäll, inställda tåg och oförmåga att tänka  ut vettiga lösningar hos de som bestämmer.

Jag brukar inte prisa USA, men de tar till  fantastiska, ibland drastiska metoder att rensa järnvägarna;

Två starka lok, snöskovlar, hög fart för att inte fastna; och ett gott resultat! Kolla denna härliga video:

Även  i Tyskland har man  liknande metoder för att få bort snön 😉 :

//www.youtube.com/watch?v=uvbgq2Ni2uE

Men jag måste tillägga: Jag älskar snö och några minusgrader 🙂

 

 

2 svar till “Ge Snön En Omgång! (Repris) // Kao

  1. Underbara filmer. Något som SJ borde kika närmare på.
    Videon du lade upp funkar inte. Inte just nu i alla fall. Men jag har nog redan sett den ändå.

    Här en liten trevlig video 🙂

    En annan:

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

