En Giraff Tar adjö Av Sin Döende Skötare // Kao

Giraffer är mycket försiktiga djur, nästan omöjliga att träna för samvaro med människor. Men de är också känslosamma och förstår vad som händer runt omkring dem.

Mannen i den korta filmsnutten var ‘mentalt retarderad’ och jobbade som giraffskötare på ett Zoo i Holland i 25 år och drabbades av en hjärntumör. Hans sista önskan var att få träffa sina giraffer igen – och det fick han genom ”Wish Foundation”. Kolla här :

 

Det finns också en längre variant av videon, ca 8 minuter. Man ser hur alla girafferna ser ut att samtala.

7 svar till “En Giraff Tar adjö Av Sin Döende Skötare // Kao

      • Ja, jag tyckte det också. Vad annars är det? Och hur kan en katt kunna sådant? Tyder på en hög intelligens. Högre än vi inte utan motvilja kan erkänna. Sån är människan. Skapelsens krona vill vi ju gärna stoltsera med och vara ensamma om.

        Just nu skriver jag på ett långt inlägg. För att få sagt det jag vill måste det bli långt. Men jag vet att folk känner stress vid skärmen, som jag skrev i ett annat inlägg. Men jag tror detta inlägg rad för rad lockar till läsning ända tillslutet. Kika in senare.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

