VARFÖR KONFLIKTER? ENKELT UTTRYCKT, ur min synvinkel…..// Kao

Idioterna i IS är påtända, kriminella och oftast lågutbildade miffon. I toppen för dylika rörelser står alltid ett ‘smart ass’. Detta gäller inom alla religioner, kulturer och samhällsstrukturer och märks mest, historiskt sett, alltid i kristider när någon grupp känner sej förorättad. Förbigången av de söta frukter de tror att samhället har att erbjuda! Alla vill bestämma! Många verkar tro att alla får bestämma i en demokrati. Man kan inte införa demokrati när folket inte vet vad detta innebär. Och det är mycket svårt att komma till rätta med all politisk korruption. Demokrati skapas inte över en natt.

Man behöver bara kolla på sin egen bakgård där Sverigedemokraterna lever rullan med den makt de lurat till sej av politiskt okunniga människor. Och detta kommer fortgå i all oändlighet. Det bästa sättet att stadfästa detta idiotiska beteende är okunskap (noll utbildning eller FEL sådan, ensidig ) och manipulation av nämnda grupper. Det bästa sättet att motverka eländet är objektiv KUNSKAP och allmän utbildning. Det är på detta sätt överheten alltid har förtryckt de svaga, för att de ska vända sej mot sina egna och tjäna ”herrarna”!

Kunskap är makt., personlig makt,utan att  för den skull gå över lik för att få just sin egen vilja fram.

54 svar till “VARFÖR KONFLIKTER? ENKELT UTTRYCKT, ur min synvinkel…..// Kao

  1. Läs senaste numret av F&F (2/15), sid 18-19 om vad forskarna anser om SD – fascistiskt eller inte. Bibban har det säkert, så slipper du kasta ut 75:-.

    Kram!
    /Skvitt

    • Har nu återgått till Internet Explorer. Trots en del problem (som jag kan hantera) så kan jag i.a.f se på Youtube. Men fy vad trögt allt går!
      🙂

      • Det är väl inte den snabbaste webbläsaren så vitt jag vet. En test för något år sedan visade dock att den hade blivit bättre och det skilde inte så mycket.
        Du kan ju hämta Chrome, som jag har snackat om förut.
        Opera gillar jag inte riktigt. Kanske för att jag inte har vant mig vid den. Och samma sak gäller räven. Det handlar ju mycket om vana.
        Har du kollat mailen?

        /Skvitt

      • Du ber mej att ev.”hämta Chrome”. Som jag ju har nämnt flera gånger blir det bara strul när jag ska göra just sånt, så det låter jag bli.

        Ska kolla mailen.

        Kram
        Kao

      • Tack för allt det du gör- din hjälp.

        Men jag är uppenbarligen obildbar när det gäller teknik. Har inte struntat i ämnet, men jag mår riktigt fysiskt dåligt av datateknik. Vill jag må skit så ska jag försöka utforska uppdateringar och inställningar….men jag vill må bra! Vi lägger ner det här.

        Hellre diskuterar jag bananflugornas kärleksliv eller nåt annat mysko 😉

        Kram
        Kao

      • Ja, ja, så vad tror du om detta då?:

        http://apod.nasa.gov/apod/ap150209.html

        Ärsch, du behöver inte svara, men det har funnits mycket vatten på Mars för länge sedan. Men så försvann atmosfären ut i universum, trycket föll och vatten blev till ånga och pep iväg samma väg som atmosfären. Tråkigt. Annars hade vi ju haft en planet till att förstöra.

        Kram!
        /Skvitt

      • Javisst är det intressant och du har säkert bara glömt. Man brukar ju till och med nämna sådana här upptäckter (detta var ju inte den första gången man såg tecken på att vatten har funnits) på de vanliga TV-nyheterna.

        Kram!
        /Skvitt

      • Bilden ser ut att komma från någon plats på Jorden. Jag har ridit i ytterkanten av Sahara, nära pyramiderna. Där såg det ut så där.

        Kao

      • Det formationen avslöjar är att det är lager avsatta i vatten. Det är inget ovanligt på jorden.
        När samma formation dyker upp på mars så är det givet att uppkomsten är likartad och således ett bevis på vattenförekomst.

        Kram!
        /Skvitt

      • Spännande.
        Men ibland ser man vad man vill se, när man har en teori.
        Jag kan naturligtvis inte säga att det är fel, men ändå ta mej en funderare på detta.

        En kärnexplosion som tog död på allt liv på Mars? Kanske det. En bit in i filmen blir man också varse att det är alla VÅRA kärnvapenprovsprängningar och atombomberna över Japan 1945 som kan ha dödat allt liv på Mars.

      • Just nu, kl. 18.30 på Animal Planet: Regnskog, gorillor och andra häftiga djur ;-). Jag kan också kolla på myrornas liv och jag älskar såna program…;-).

        Kanal 1,2,7 och Animal Planet är de kanaler jag oftast tittar på. Djur, frågesporter, nyheter och vissa kriminalserier. Leif GW och vissa andra.

        Annat som intresserar mej plockar jag fram på Internet, Youtube. Mycket om djur.

        Vad kollar du helst på TV? (Antar att du har många fler kanaler än jag har 😉

        Kram
        Kao

      • …just nu kollar jag på de ”små” skogselefanterna som lever i Kongos Högland. Har sett det förr, men elefanter är ett av mina absoluta favoriter.Har träffat flera IRL och det är en mäktig upplevelse! Delfiner är ett annat djur jag haft närkontakt med. Plus ormar och några andra arter.

        Men djur som hela tiden parar sej eller käkar oavbrutet är inte riktigt min grej. Typ babianer…

        Du har aldrig berättat om vilka djur du håller som kärast. Nu får du en chans.

      • Mina närmaste djur? Kvalster. De delar säng med mig.
        Jag gillar alla djur utom parasiter (inklusive mänskliga (om man nu kan kallade dem så) ) och när det kommer till naturprogram ser jag helst sådant som inte brukar visas och har visats ”till förbannelse”. Kryp alltså.

        Kram!
        /Skvitt

      • PS. Gömde HUNDAR!!! Önskar jag fick ta hand om och äga en hund som tidigare haft ett svårt liv. Helst en riktig blandras. Mellanstor och lurvig :-). En riktig ”street dog”.

      • Duvor är inte särskilt trevliga. För en del år sen hade jag ett duvpar boende och ruvande på min balkong. Fulare djurbarn har jag aldrig sett, men det var ok att ha dem där – tills den överlevande ungen började flygträna. Det var duvskit över hela balkongen. På möbler, dynor, trasmattan, fönstret och balkongräcket :(. Aldrig mer!

        Kao

      • Alla fåglar skiter utan hänsyn till sin omgivning. Det är bara i sitt eget bo de aldrig skiter.

        Men bortsett från det så är duvor underbara djur och dessutom mycket intelligenta. Jag insåg det när jag tog hand om en skadad duva som blev tam på en gång.
        Och när den blev så kry att den ville öva sina vingar för första gången på 10-12 dagar så fattade den redan på tredje tillsägelsen (!) att den inte fick göra det hemma i min lägenhet.

        Det var med stor sorg jag släppte den fri och jag saknar den ännu efter (om jag minns rätt) 8 år.

        Kram!
        /Skvitt

      • Må så vara, men sen den händelsen nöjer jag mej att titta på dem i det fria – bara ”det fria” inte räknas som min balkong :-). Inte kacka i eget bo? Ok, de träffade precis utanför detta, för de hade sitt bo under min piedestal på balkongen.

        Skatan är annars min favoritfågel. Den kan jag titta på hur länge som helst. Dessutom är de roliga. Kråkfåglar är kloka.

        Kul att du lyckades tämja den såpass bra ändå.

        Kram
        Kao

      • Jag omprövade radikalt min uppfattning om duvor medan jag kurerade henne (säger ”henne” för jag blev riktigt i förälskade i fågeln).
        Även kråkfågel hade säkert blivit lika tam under motsvarande förhållanden, skulle jag tro. Jag vet ju att de också är kloka.

        Att fåglar skiter som de gör tror jag beror på att de normalt sett en bit upp och skiten på så sätt hamnar lång ifrån dem. På en balkong blir det annorlunda och jag vet hur balkonger ser ut om de blir hemvist för duvor. På några dagar, säg att det har varit ruskväder och man inte varit ute på balkongen på några dagar. Då kan man börja fundera på om man inte ska ägna sig åt att sälja guano.
        Jag hade en arbetsplats med två balkonger, varav den ena inte användes. Ingen gick ut på den. Och en dag bestämde vi oss för att sanera den. Det var när fågelinfluensan härjade, annars hade nog ingen brytt sig.
        Det var det äckligaste jag har sett. Och allt var duvskit.

        Kram!
        /Skvitt

      • Fattar precis.
        Duvskit kan nästan få en att tycka illa om fåglarna. Men som du skriver ; det är deras normala beteende. Men jag är inte förtjust i deras normala beteende.

        Åk till London och gå på Trafalgar Square om du gillar duvor, så får du ditt lystmäte 😉

        Kram
        Kao

Kommentera

