Igår Pajade Min Gamla Trogna Tjock-TV. Efter Minst 15 År I Lång Och Trogen Tjänst :(. // Kao

Ja, den var begagnad även då jag köpte den runt 2005 (ev.var det innan, jag tror det men har ej hel koll), men med glasklar bild och perfekt ljud. Varför slänga ut den, tänkte jag.

Idag sitter jag här efter ett ruggigt tv-ras igår;  mitt under ”Criminal Minds” började det spraka och knastra. Ljudet blev jättehögt. Blev livrädd och trodde fanskapet skulle explodera. Stängde av. Slog på igen efter ca 10 minuter. Samma sak hände.

Ska göra ett nytt försök nu och se om det upprepar sej. (samma sak hände).

Håll tummarna för mitt liv – att den inte exploderar och tar eld. 😦

Har inte ens råd att köpa en ny tv. Men jag sonderar terrängen.

19 svar till “Igår Pajade Min Gamla Trogna Tjock-TV. Efter Minst 15 År I Lång Och Trogen Tjänst :(. // Kao

  1. Oj då…så läskigt det låter..nästan som en skräckfilm eller mardröm där tv:n slår på och av sig självt.
    Jag har en tjocktv och den fungerar bra fast då jag är hos andra och kollar på tv så inser jag att bildkvaliteten inte är den bästa på min.
    Fast den får hänga med tills den ska till tjocktv himlen innan jag byter ut den!
    Sån är jag jag levde med en svartvit tv i många år ända tills barnens kompisar som aldrig sett en svartvit tv innan reagerade och trodde att färginställningen hoppat ur 😉 då bytte jag tv för barnens skull.

    • :D. Tur att de inte blev mobbade pga tjock-tvn. Ungar kan ju vara så elaka ibland, innan de lär sej (av oss) hur de ska uppföra sej :-).
      Min granne berättade att hennes barnbarn blev mobbad i skolan pga att hennes i-phone inte var av senaste modell. (Du milde!)

      Ha en bra dag
      Kao

      • Oj då jag som inre har det senaste då det gäller teknikprylar. Det förrutsätts på något vis att man ska hänga med bara..telefoner har jag alltid ärvda så¨de är inte senaste skriket. Som nu då jag började plugga igen så sa de att man kan ha bra nytta av sin telefon..hahaha jag har inget internet ppå ,min gamla telefon och min jobbarkompis har inte ens wors på sin dator ..det kan nog bli lite knepigt!
        Ha en skön torsdag

      • Tjock-Tv-mobbing?
        Hehe:-)
        Jag har en gammal (MYCKET gammal) Nokia. Den går att ringa och sms-a på. Inget mer.

        Ha en fin torsdag du också .Här skiner solen från en klarblå himmel.

        Kao

    • Hmmm. Jag höll på en timme igår för att få in något program jag hade missat – men inte gick det! Nåt fattas – antingen på min dator eller i mitt huvud. Eller bådadera.

      Kram
      Kao

      • Det är nog bara huvudet :-). Googla Svt Play, UR Play, 3Play, 4Play. Sen finns filmsiter, men jag känner inte till någon eftersom jag är ganska ointresserad av film.
        När du sen kikar är det nästan som att se på Youtube.

        Kram!
        /Skvitt

      • Det är nog huvudet, ja!
        Jag har ju gjort det du skriver! Men det dyker upp hur många länkar som helst för de valda kanalerna på varje sida och jag begriper inte vart de leder!!! Jag har inte en datorkunnig person (eller nån med bil) i närheten. Alla verkar döda – eller också är de det på riktigt!

        Jag är också tämligen ointresserad av långfilmer. Då ska det vara något mycket speciellt – och det är det sällan i mitt tycke… En timme tycker jag är mer än nog för ett tv-program. Mest pga alla reklampauserna (som är det enda som kan få mej arg och dessutom röksugen i onödan) :(.

        Idag kopplade jag dock på alla menatal raketer gällande snackstadiet och ringde ett par samtal – det tog ca 15 minuter; så nu kommer jag få en ny tv snart ;-).

        Sånt är jag bra på – dock utan att ljuga! För det har jag ej samvete till. Sanningen är tillräckligt bister som den är.

        Kram
        Kao

      • Vad tror du om märket Thomson? Har sett en sån på Elgiganten på webben. Tvn får inte kosta vad som helst. Vill bara ha en bra ruta att kolla på. Denna är 32′ (81cm). Alltså ca 20-25 cm större ruta än den jag har. 1995:-

        Kao

        Kao

      • Jag vet faktiskt inte. Kanske det finns på nätet någon test av olika märken. Försök att söka.
        Samsung och Sony skulle jag tro mera på. Men bry dig inte om vad jag tror. Jag vet ju inte alls. Jag har en Samsung så kallad smart-TV. Den är för smart för mig. Eller kanske snarare att jag är för lat för att ta reda på hur alla smarta funktioner fungerar.

        Jag har fått för mig att de smarta TV-apparaterna kan användas för att surfa på nätet bara man ansluter dem till en router. Jag tror det går med min TV, men jag kör Internet via min lilla Mac-dator som jag egentligen hatar som en böld i röven på en cykelsemester. Men att köra SVT Play går utmärkt och då får jag ju se det på TV:n som om det vore ett vanligt TV-program. Fördelen är givetvis att jag kan pausa och backa om jag vill.

        Hur som helst gör du klokt i att undersöka ordentligt vilken TV du ska välja.

        Till sist: vad tror du om båtägaren som har förtöjt den här båten 🙂 https://seeaqhan.wordpress.com/2015/03/05/om-batsakerhet/

        Kram!
        /Skvitt

      • Starta inte din smart-tv med ögonrörelser. Slå av den funktionen. Redan idag kan man se den som innehar tvn. Tror du jag skämtar? GRÄV, i så fall.

        Haha! Båtägaren kanske väntar på tidvattnet :-).

        Kram
        Kao

      • Det var här en kommentar jag skickade skulle stå, egentligen: ”Men du känner till det, eller hur?”

        Din smart-tv går kanske starta med just ögonrörelser? Det verkar vara det allra senaste. Men man kan också bli bevakad om man använder den funktionen. Minns ej var jag läste det, men det var rätt nyligen.

        Närmare ”1984” kan man knappast komma.

        Men via en fet-teve kan de inte se ett dugg 😉

        Kram
        Kao

      • Just en sådan TV ställde jag på toa. Alltid retar det någon. Och så ville jag ju kolla om den startade ifall jag knep ordentligt med brunögat. Det gjorde den!

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

