Minns Du Vintern? Finns Alltid De Som Har Det Värre (Bilder) // Kao

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoNä, tyvärr. Tåget är inställt idag.

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoSnö på gatan. Var är plogbilen? (Som om det skulle räcka).

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoVar är bilen? Är det någon mening att skotta?

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoAh!!! Här ÄR ju bilen! Bara att tuta och köra?

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoSkidliften inställd på grund av snö.

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoMan tar till diverse metoder för att tämja snön…

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoGräver sej ut ur huset och hittar bilen…nåja, en bit av den.

Jag Fick Ett Mail: "VI Ska Nog Inte Klaga På Vintern"...  (bilder) //KaoMen vissa bara ääääälskar snön 🙂

8 svar till “Minns Du Vintern? Finns Alltid De Som Har Det Värre (Bilder) // Kao

  1. När jag tänker tillbaka på ”min” vinter så verkar det som att all snö kom på ett enda ställe och det var inte där jag bor.

    Kram!
    /Skvitt

    • Hahaha! Här hade vi snö. När den kom på rätt ställe, dvs i närheten av mej – då blev jag glad :-). Gillar snö, men våren är bäst!

      Kram
      Kao

      • Inte här. Du får väl flytta norrut på vintrarna. Slask, blåst och runt nollan är vedervärdigt. Det absolut värsta väder jag vet. 😦

        Kram
        Kao

      • Det var för många år sedan ett stort dubbelsidigt reportage om en naturfotograf som brukade ligga i tält veckovis för att få sina bilder uppe i Lapplandsfjällen till och med på vintern.
        Han fick frågan vad som hade varit det kallaste han hade upplevt genom åren.
        ”Det var en vinterdag på Björkö i Göteborgs skärgård!” blev svaret. Inte så konstigt kanske, med tanke på hur rått det kan vara på västkusten när havet inte har frusit, vilket det ju inte brukar göra.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jag förstår den där naturfotografen till fullo. I yngre tonåren var jag i Funäsdalen en vecka på vintern. Det var -42 grader, men inte alls så hemskt som man skulle kunna tro.

        ”Det har rått rått väder ett tag här i GBG, men det har blitt blitt nu”.
        😉

Kommentera

