”Peace Wanted Just To Be Free” // Kao

21 svar till “”Peace Wanted Just To Be Free” // Kao

      • Ja. Har för mig att, Freddie Mercury, spelade in nån låt tillsammans med, Pavarotti också.

      • Ja. Och ”To much love will kill you” med Queens Brian May har också gjort det – och Bon Jovi och andra. Har du förresten hört ”hallelujah” i Bon Jovis version? Underbar!

        Kao

      • Ja, också det en oerhörd grym låt. När det gäller just musik försöker jag att vara en allätare. De tre pop/rock-grupper jag rankar högst är. 1) The Beatles 2) Rolling Stones. När det gäller just stenarna hörde jag för ett tag sen låten, My girl, som dom hade spelat in nån gång tidigt 60-tal. Fantastisk bra version av den. 3) Creedence Clearwater revivel. Som största enskilda artist rankar jag, Elvis Presley, som den One and only, störste vi någonsin har haft.

      • Håller med till viss del. Men alla har de bidragit med enorma musikskatter. Queen är en grupp jag älskar, men det finns fler.

        Kao

  1. Helt otroligt!! Helt makalöst! Jag blev knockad.. Har aldrig hört den låten förut. Undrar just hur många som fattar hur svårt det där är att sjunga på just det sättet? Otroligt mycket nyanser på en och samma gång.

    • Ja, den är underbar. Det var därför jag la ut den. Tyckte det behövdes en motvikt till all skit som stod på Dahlmans blogg.
      😉
      Kao

      • Starkt av han att ändå lät det ligga kvar till allmänhetens beskådande. Du såg säkert vad jag skrev?

      • I det här fallet råder ingen tvekan om vem som gjorde bort sig å det grövsta. Gillade att journalisten, Emanuel Karlsten, gick in och markerade. Men just det som denne ”Jonas” gjorde, utsåg sig till en talesman för en viss grupp av människor, det är mycket obehagligt. Vet, eftersom jag själv har varit utsatt för nåt liknande, så förstår jag precis hur Tommy känner sig. Men när man frågar om, vilka är ”dom”? Då får man i regel inga svar på det. Det är priset man får betala för att man går öppet till väga.

      • Men Tommy Dahlman slungar också ur sej fördomar i tid och otid och det är förfärligt. Vad ger honom den rätten? Är han så intresserad av de homosexuellas sexliv, kan jag undra.

        Sen den där Jonas….man baxnar. Elakheterna haglar.

        Kao

      • Sett utifrån ett teologiskt perspektiv och synsätt så har Tommy Dahlman all rätt att utifrån vad Bibeln har att säga om en viss sak uttala sig om det. Men och som när det gäller feghetskultur som alltmer har fått fäste, detta även inom frikyrkorna idag, där de flesta står och stammar och vet inte varken ut eller in hur och på vilket de bäst kan vara sina åhörare till lags, och vad får det då för effekter? Att fler människor än någonsin söker sig till olika slags kyrkor? Knappast. Titta på Svenska kyrkan, för att här nämna ett exempel. I sitt strävande att bli till att vara en relevant kyrka, så här det i stället visat sig att det har fått en helt annan vändning än vad man har tänkt sig. Har det inte istället nu visat sig att ,aldrig har Svenska Kyrkan varit mer irrelevant än vad den är idag? Men när det gäller tappet av medlemmar, både inom frikyrkan, men även inom svenska kyrkan så är problemen så stora idag att det har växt dom högt över deras egna huvuden. Jag kommer att skriva mer om detta framöver här. Men som det ser ut just nu, så har många kristna gått och gömt sig, och det är något jag ser inte är marginaliserat till just min blogg.

      • Här har du naturligtvis rätt. Det är samma spår som jag har varit inne på länge – ja, nästan alltid, sen jag blev vuxen och kunde tänka själv.

        En som verkligen är djupt kristen och kan detta är Kyrksyster (Kyrkis) här på WP-bloggen. Hon är otroligt bra på att förklara saker och dessutom har hon samma åsikt som både du och jag i fråga om ”Den Märkliga Tystnaden”. Du har hennes bloggadress. Gå in där.

        Kao

      • Hon är min vän och mentor i religiösa frågor, men hon kommer ingen vart med mej angående 3-enigheten :D.

        Jag är inne på 2-enigheten. Någon gång ska jag förklara det för dej, hur jag tänker här.

        Kyrksysters blogg ska du följa.

        Kao

Kommentera

