Ishockey // Kao

Den enda sport jag egentligen gillar = ishockey.

Så ikväll tittar jag på matchen Sverige – Canada.

Just nu står det 1 – 0 till Sverige….

————-

—och nu, med ca 4 minuter kvar av andra perioden står det 4-3 till Sverige.

Och kålpuddingen är strax färdig 🙂

13 svar till “Ishockey // Kao

  1. Dessvärre gick det inte lika bra mot slutet. Såg du när den svenske målvakten duckade för en puck som gick in i mål? Då har jag svårt att tygla mitt humör.

  2. Matchen mellan Karl Marx och Milton Friedman:
    Trots stort supporterstöd av John Keynes gick det dåligt redan från start för Milton. Inte hjälpte det att alla ledare hurrade så taket lyfte. Det enda som hände var att det drog in kalla vindar och det betalande folket ville ha pengarna tillbaka. De blev helt rasande när de såg att de bara hade blivit lurade. Plötsligt hördes ett öronbedövande hejarop från folket på läktaren: ”Kalle!, Kalle!, Kalle!

    Slutresultatet blev en total utklassning. 5 – 0 till Karl Marx!

    /Skvitt

    • 🙂
      I morgon ska jag skriva ett mycket kort inlägg om hur jag själv ser på valet i England. (Rösterna är ju inte räknade än)

      Kram
      kao

      • Eh … det blev inget skriva av. Valresultatet var ju inte klart. Men nu är det väl det.

        Kram
        Kao

      • Det kanske inte är så mycket att bry sig om. I vart fall har jag inte intresserat mig så mycket för saken och kanske är det därför jag inte upplever det som så viktigt.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jag tror tyvärr att det är väldigt viktigt. I.a.f för EU-kramarna. Det retar mej lite att både SD och andra nationalistiska partier inte gillar EU. Men orsaken till ogillandet är minst sagt olika.

        Kram
        Kao

      • Jag gillar inte heller EU, men från en helt motsatt sida på den politiska skalan, vilket alltså betyder att jag är internationalist, inte nationalist. Men det vet du ju.

        Kram!
        /Skvitt

  3. Ping: Kaos hockey | eaqhan

Kommentera

