Vänsterdemokraterna? // Kao

För några år sedan ringde jag detta miniparti för att få info om deras ideologi och verksamhet. Men de var inte ett dugg intresserade av att tala med mej 😦

De fick inte lov att kalla sej just Vänsterdemokraterna av Valnämnden, eftersom det ju kunde förväxlas med Vänsterpartiet, menade man. I så fall skulle man lika gärna kunna förväxla Socialdemokraterna med Sverigedemokraterna, anser jag.

Man utgick alltså från att folk inte begrep vad de läste. Så partiet självdog….eller begick politiskt självmord, kan man säga. Mycket tråkigt tycker jag.

Läs om Vänsterdemokraterna här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nsterdemokraterna_%28Sverige%29

Läs även detta, om Vägval Vänster, så får du mer info (inte långt).

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gval_V%C3%A4nster

3 svar till “Vänsterdemokraterna? // Kao

  1. Problemet med Vänsterdemokraterna var bland annat att det bara satt en massa överåriga där, som inte ville släppa in presumtiva väljare och de lanserade sej själva på ett uruselt dåligt sätt. Pga detta fick de endast 84 röster i valet 2006.. De blev och förblev en klubb för inbördes beundran. Tyvärr, säger jag, för det lät mycket intressant i mina öron först, men sen tröttnade jag givetvis.

    Kao

Kommentera

