Att Vilja Men Inte Kunna? Kroppsideal Och Dålig Självbild.// Kao

att vilja men inte kunna

Hittade denna bild för ett par år sen och upptäckte till min förvåning att hon i mitten är min f.d arbetskamrat, som jag hade en enorm kontrovers med på jobbet för länge sen och tvingades dra in facket för att få hjälp.  Det fick jag också och jag var inte ensam om att lida under hennes narcissistiska förtryck och hån, förstod jag först långt senare.

Nu är ansiktena maskerade och kan ju förstå varför…..och hade bilden inte varit det så hade jag aldrig lagt ut bilden.

Syftet med att jag lade ut bilden är att jag tycker det är så sorgligt att man gått på skönhetsidealen med plastikoperationer och inte kan se hur illa det kan se ut. Kanske efter att man bantat efter en operation?

Bilden är tydligen tagen i Sydafrika.

6 svar till “Att Vilja Men Inte Kunna? Kroppsideal Och Dålig Självbild.// Kao

    • Kan bara inte begripa hur man kan förstöra sej själv på det viset – och dessutom visa upp sej så. Hon kunde ju haft baddräkt på sej, kan jag tycka.

      Kao

  1. Jag håller med Pelle. Jag kan tillägga att tjejen kanske är smartare än vi har fattat. Hon gillar kanske närgångna tafsande män och nu slipper hon det. Ingen vill ha henne. 😉

    /Skvitt

    • Kanske det. Man får se ut som man vill och känner för och som man är skapt, men den här människan tycks tro att hon har gjort förbättringar och det blev ju helt fel. Jag tror att hon måste ha vägt mer när hon gjorde operationen och sen magrat väldigt mycket. För inte kan väl en plastikkirurg medvetet göra ett sånt fatalt misstag utan att kunden klagar?

      Kao

      • Ooops! Jag missade ett litet ord: (Hon gillar kanske) inte (närgångna tafsande män).
        Kanske mycket fettsug. Och så saknar hon estetiskt sinnelag, så hon är skitnöjd.

        /Skvitt

Kommentera

