Tävlingen ”Världens Fulaste Hund” Avgjord i USA // Kao

Bläddra bland bilderna på Quasimodo – och upptäck en HALV hund (?), eller är det en hyena? (Se bild 8 i första länken)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21035020.ab

Här är alla kandidaterna. Titta särskilt på hund nummer 8 i nedanstående länk. Är det verkligen en hund? Eller är det en gris? En korsning?

http://www.sonoma-marinfair.org/worlds-ugliest-dog-1/

29 svar till “Tävlingen ”Världens Fulaste Hund” Avgjord i USA // Kao

  1. Tråkig tävling.
    Hur ser det ut om vi skulle ha n tävling om de fulaste människorna?

    GW Bush, första plats kanske?
    Svenska klassen tas nog hem av Reinfeldt.

    /Skvitt

      • Nu har jag sett bilden . Det var en riktigt ful fisk. Näsa och surmun 😀

        Jag som tidigare vanhedrat ulken genom att kalla Carl Bildt för ‘ulk i slemmigt vattten’ kanske borde ändra mej nu? Den fisk du visar är ju mer lik Bildt till utseendet.

        Kao

      • Den är ju riktigt söt, om det är denna du menar:

        Här är en till som är söt:

        Här en annan bild på Carl Bildt:

        Kram!
        /Skvitt

      • Hahaha! Det finns verkligen skumma typer. De flesta av djuren på bilderna är djuphavslevande. I de mörkaste oceanerna simmar de slemmigaste typerna :-). T.ex Carl Bildt-fisken lever mest på 500-1.600 meters djup.
        ———–
        Gillar kaninen på första bilden, den är tuff. Och så gillar jag ju fossan som jag visat bilder på tidigare.

        Kram
        Kao

      • Fossan är ett intressant exempel på hur djur som utnyttjar liknande nischer i liknande miljöer kan utvecklas så att de liknar varandra utan att vara det mista släkt. Det har ett namn som jag tyvärr inte kan komma på just nu, men det vet du säkert.

        Fossan är alltså, som du vet, Madagaskars svar på främst katten. Om den även kan dra in klorna är mer än jag vet. Men jag tror inte den kan det. Vet du?

        Kram!
        /Skvitt

      • Nej, om klorna vet jag inget. Men det finns en film om en fossa på zoo. Där ser man mer om djuret. Troligen kan den dra in klorna. Annars hade den knappast kunnat klättra lodrätt. Med synbar enkelhet.

        Kao

      • Fossan är ett trevligt djur som jag är ganska övertygad om att den bara ha en enda egenskap gemensam med den otrevliga borgarklassen – den drar aldrig in klorna! Fast jag vet inte. Jag kan ha fel. Men inte om borgarklassen!

        Kram!
        /Skvitt

      • Alla liknelser tycker jag är bra om de är relevanta och fossan drar mig veterligt inte in klorna. Det gör inte borgarklassen heller.

        Sen kan man ju tillägga lite självklarheter som att detta trevliga djur faktiskt är ett rovdjur som äter andra djur.

        För naturens del är rovdjur helt nödvändiga. Utan rovdjur skulle växtätarna bli så många att maten inte räckte till och de fick svälta.

        Borgarklassen är som rovdjur. De äter andra, i överförd bemärkelse. Den kan inte leva utan att parasitera på arbetarklassen. Men den är inte nödvändig, såsom rovdjuren i naturen är.

        Borgarklassen påminner mera om de rovdjur som har gått över till ren parasitism. Som alltså äter på sina levande offer.

        Bara för att borgarklassen är så vidrig i sin parasitism så ska vi inte döma parasiter bland naturens skapelser. Men borgarklassen är inte en skapelse av naturen.
        Den är en skapelse av samhället och därmed är den utdöende den dag samhället utvecklas vidare genom att produktivkrafterna utvecklas, en obändig inneboende kraft som de har och tvingar samhällsutvecklingen vidare.

        Fossan är såldes ett nyttigt djur. Borgarklassen är bara destruktivt onödig.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jo, fossan håller naturen i balans genom sitt snaskande på främst lemurer, så den behövs verkligen. Till skillnad mot de tvåbenta rovdjur och parasiter som du nämner här.

        Kao

      • Visst. Grymt, men sant och nödvändigt.
        Fast med den mänskliga skövlingen kanske naturen inte har råd med att sköta sig sig enligt de naturliga principer som alltid tidigare har rått. 😦

        Kan tipsa om pensionsinlägg hos mig.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jag tycker bara synd om den och hoppas den aldrig ska behöva se sig i spegeln.

        Den är så ful så i ren förtvivlan hängde sig min dator!

        Kram!
        /Skvitt

      • Den har i alla fall en massa beundrare. Skönheten kommer tydligen inifrån även hos hundar..

        Kram
        Kao

Kommentera

