Matlagningsprogram på TV – Jamie Oliver // Kao

Jag brukar inte titta på matlagningsprogram på teve. De är för många och oftast för överarbetade. Men det finns en teve-kock som jag faktiskt gillar: Jamie Oliver.

Manliga kockar har också en helt annan stil än de kvinnliga, även om båda parter lagar lika god mat. När en kock slickar av fingrarna och drar sej i håret under matlagningen kan jag tycka att det har gått för långt, även för min enkla smak. Jamie Oliver grottar visserligen med händerna i salladen, men han är kul och det ser ändå inte sunkigt ut.

Kolla här när han besöker Sverige Stockholm och provar s.k traditionella rätter:

18 svar till “Matlagningsprogram på TV – Jamie Oliver // Kao

  1. Det är en slags program jag inte gillar. Att se en mer än tre kvart lång video, det orkar jag inte. Hoppas många andra av dina läsare välkomnar det.

    Kram!
    /Skvitt

    • Inte heller jag gillar alla dessa program, men just den här killen är bra. Nu finns även bakningsprogram och program med efterrätter (som jag aldrig äter), men jag har inte sett ett enda av dem. Vad som blir nästa steg kan jag inte ens i min vildaste fantasi föreställa mej.

      • Kanske ett program för äldre pensionärer hur man sen får ut skiten? Så äter du för att slippa hård mage och få en jämn och fin avföring? 🙂 För att slippa laxermedel mer än tre gånger i veckan.
        Vad tror du om det?

        Kram!
        /Skvitt

      • Man kan ju hoppas att han har tvättat händerna ordentligt innan han gräver med dem i salladen 😀

        Kram
        Kao

      • Det är kanske ingen som äter maten när den är färdig.
        Det är kanske som ölet Whitbread, som finansierade segeltävlingen Whitbread Round the World Race, som sen köptes upp av Volvo och nu kallas Volvo Ocean Race. En svensk seglare redogjorde för sina erfarenheter i tidningen Segling. Han berättade att vid uppehållet i Kapstaden kom öl på stora kärror och lastades på båtarna inför pressens kameror. Men på natten tog man ombord eget öl av annan sort. Väl ute till havs åkte Whitbread-ölen i sjön. Den gick inte att dricka, menade han. 🙂

        Kram!
        /Skvitt

      • Det var nog inte tillåtet. Det hade ju varit ett slag i ansiktet på arrangören. Antagligen hade de blivit diskade i så fall om det kom ut. Hela jippot var ju reklam för ölmärket på samma sätt som Volvo Ocean Race är reklam för Volvo.
        Tur de inte behöver ta ombord Volvobilar. Det är inte så lätt att hiva en sån överbord 😉

        Kram!
        /Skvitt

      • Vänta du bara. Reklamen breder ut sig allt mer. När du hamnar på hemmet kommer det säkert att finansieras av reklam.
        Stora skärmar ”pryder” väggarna istället för tavlor. Och på dem rullar reklamen 24 timmar om dygnet utan att man kan stänga av dem.
        Vill man inte ha en sådan skärm på rummet höjer de hyran så man tvingas flytta 😦

        Kram!
        /Skvitt

      • Fly mej en cyankaliumkapsel som jag kan ha i ett halsband runt halsen som ett smycke – och som jag kan knapra i mej när det känns övermäktigt, även om jag är oförmögen att göra slut på mej själv på annat sätt …. ;-).

        Kram
        Kao

      • Suicidcoacher :-)? Kan man jobba extra med sånt, tro? Eller måste jag inrätta mej i ledet med de som ska suicidera och därför behöver en sån?

        Kao

      • Du startar ett företag och går till Arbetsförmedlingen och ber om några FAS 3-slavar. Sen är din lycka gjord.

        /Skvitt

      • Antagligen. Eftersom jag kan övertyga dem om att jag inte tillhör deras slavkollektiv – men har en finfin affärside’ 😉

        Kao

      • Just det: ”Är du lönsam, lille vän?”
        Hur många har tänkt på att det bara är i det kapitalistiska samhället den frågan kan ställas. Aldrig såg man på människorna på det sättet i t. ex. det feodala samhället. Inte heller kommer man att göra det i ett kommunistiskt samhälle. Där handlar det om att skapa ett samhälle FÖR människorna, inte för profiten.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

