Parafilier (Hybristofili) // Kao

Jag upphör aldrig att förvånas över Människan. Idag kollar jag parafilier (se lista i slutet av följande länk):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parafili

En av dessa parafilier som på psykologspråk kallas HYBRISTOFILI. https://sv.wikipedia.org/wiki/Hybristofili

…och är en dragning till kriminella personer. Där finns förklaringen till varför vissa (särskilt kvinnor) dras till kriminella personer som sitter i fängelse på livstid, dömda för de mest grymma brott. T.o.m riksäcklet Anders Eklund, som mördade lilla Engla och Pernilla har kvinnor som kontaktar honom. Vill leva med honom. Beundrar honom. Säger sej vara kära i honom. Och han är inte den enda.

I själva verket är dessa kvinnor inte intresserade av att han ska komma ut ur fängelset. Det är själva grejen med hybristofilin. Det finns t.o.m kvinnor som hetsat dessa män att begå nya brott och återigen hamna i fängelse, om de nu har kommit ut igen. Sitter de inte längre i fängelse så är de inte heller intressanta.

Charles Manson och massmördaren Ted Bundy i USA är två exempel på fångar som fått massor med beundrarinnor. Ted Bundy är sedan en tid tillbaks avrättad. I Sverige kan vi se Lars – Inge Svartenbrandt (Lars Ferm) och Juha Valakalja som objekt för kvinnor som lider av parafilin hybristofili. Många har till och med gift sej med dessa män.

14 svar till “Parafilier (Hybristofili) // Kao

  1. Det är märkligt, men jag har misstänkt att dessa kvinnor har någon form av sexualskräck. Att då ”vara ihop” med en person de inte kan träffa är det ideala.

    /Skvitt

    • Nja, det vet jag inte om det stämmer. Men det är klart att de inte kan ha särskilt mycket sex när fången sitter inne.

      Men det är själva myten om mannen och de vedervärdiga brott han har begått, som triggar dessa kvinnor.

      Kram
      Kao

      • Tror inte det har med sex att göra alls.
        Om alla parafilier hade sexuella undertoner kunde man ju undra över såna som vill bli amputerade….men det är klart, man vet ju aldrig. Outgrundliga äro människans tankegångar.

        (Ska kolla i DSMiV och DSMV vad de skriver där.)

        Kao

      • Detta är ett område där jag är helt novis. Jag har aldrig intresserat mig för saken. Om jag säger något, ta det för vad det är värt = nada 😉

        Kram!
        /Skvitt

      • Jo, nåt sånt har jag läst, men också uppfattas de som väldigt starka, maskulina och därmed åtråvärda, har jag läst.

        Kanske ett raggningstips; sitta på krogen och skrodera om att man är massmördare 😉 Men då kanske polisen kommer så det ändå inget blir. Och sitter sitter man anhållen i nåt år innan de inser att de inte hade nåt att anklaga mig för. 😉

        Ärs, en dålig idé.
        🙂

        /Skvitt

      • Kan inte begripa att någon gillar såna grepp som parafilisterna (?).
        ——-
        Och sen kriminella: Det räcker med att ha blivit utsatt för en kriminell psykopat och inte begripit detta förrän det är för sent. Jag är glad att jag överlevde…

        Kao

    • Tyvärr kan man ju, som sagt, bli uppsnurrad av en farlig man ändå. Faran fattar man inte förrän man redan sitter i den rävsax som hot och våld innebär.

      Idag skulle jag inte råka ut för det. Är kanske inte tillräckligt kunnig än, men däremot är jag tillräckligt ointresserad 😀

      Kao

  2. Ping: ”Mördargroupies” // Kao | kaos nya lya

Kommentera

