Begravning // Kao

Igår begravdes min kära granne. Jag är glad och tacksam över att få ha lärt känna henne och det är så tomt och tråkigt att hon nu är borta.  Hon var en mycket omtänksam och fin granne. Brydde sej om alla i sin omgivning. 2½ år fick jag känna henne.

Igår begravdes hon och kyrkan var nästan fullsatt (ca 150 personer) Hennes favoritlåtar spelades.En fin begravning.

Hon hade många vänner. Efter begravningen var det fika i vår samlingslokal – allt i hennes anda.

6 svar till “Begravning // Kao

    • Jo. det är sant. Men det är ändå väldigt tomt efter grannen. Nu håller hennes tre döttrar och svärsöner på att tömma lägenheten. Det är ett problem när man kanske kastar sånt som var av oerhört känslomässigt värde för dem, men inte för de efterlevande. Min bror och jag tömde våra föräldrars lägenhet och det kändes nästan som om man gjorde intrång på privat mark…

      Kao

Kommentera

