Halloween i Huset // Kao

Natten mellan fredag och lördag var en pärs för oss som bor i min trapp. På våningen ovanför mej firades Halloween extremt högljutt med gap och skrik även i trappen tills 5-tiden på morgonen. Nån gång mellan 23 och 24-tiden hördes ett gastkramande långdraget illtjut, som om nån just höll på att bli mördad. Det var fruktansvärt! Jag öppnade dörren och pratade med en utklädd person i trappen, som sa att ”det är lugnt”.

Varje gång de skulle ned på vädringsbalkongen och röka slog de i sin dörr (= c:a 30-40 ggr) och varje gång skallrade min något glappa ytterdörr.

5.30 somnade jag och kl.06.00 vaknade jag igen av att nån ringde på min porttelefon och bad mej öppna.

Min andra granne som bor bredvid mej var livrädd! Hon tänker ringa hyresvärden i morgon måndag och klaga. Så även ytterligare en granne.

Dagen efter, dvs igår lördag, såg min dotter glas med groggar, flaskor och sönderslaget glas utanför porten, då hon kom hem vid 14-tiden. Hissen var (är) helt nedkladdad.

De som hade festen har ofta partaj, men aldrig så här extremt ljudligt.

Men DE som festade hade säkert jättekul…. 😦

7 svar till “Halloween i Huset // Kao

  1. Jag hoppas att ni andra dagen efter tassade på tå och smög igen era dörrar så inget hördes eftersom man ju måste ta hänsyn till varandra och här hade ni ju en granne med en sannolikt svår baksmälla och därmed åtföljande ljudkänslighet att beakta.

    Kram!
    /Skvitt

    • 😀 Knappast.
      Vet att pappan var bortrest, att det var hans tonårsbarn som hade festen. Idag kommer pappan hem och så fort jag får tillfälle ska jag prata med honom. Om han då inte är det minsta förstående kommer jag själv ringa till hyresvärden. Är trött på deras fester. Om man håller på till 24-tiden kan jag helt klart stå ut med, men inte till 5-6 på morgonen med den ljudnivån.

      Kao

      • Jag också.
        Har sagt till förut, men inget händer. Som det ser ut nu så blir det bara värre och värre 😦 .
        Vill inte att någon enda människa ska behöva förlora sitt kontrakt, men de måste skärpa sej riktigt ordentligt. Och pappan som har kontraktet och därmed ansvaret måste ta itu med det här.

        Kao

      • Ja inte bara för den saken utan för att föräldrar som inte vägleder sina barn får barn som kan hamna i riskabla sociala grupperingar.

        /Skvitt

      • Helt klart är det så. Det vet vi.
        Tror att ungdomarna tappade greppet helt om festen. Även om sej själva. Sånt här är en av anledningarna till att unga inte ska dricka alkohol.

        Många vuxna tappar också greppet, men brukar ändå oftast kunna styra upp en fest så den inte går åt skogen.

        Kram
        Kao

Kommentera

