Ensamkommande Flyktingbarn – Ur Askan I Elden // Kao

Att barn i nöd placeras i vidriga fosterhem är ingen nyhet. Många, nu vuxna, kan berätta om det lidande de tvingats utstå som fosterbarn under sin uppväxt. De hade verkligen hamnat ur askan i elden. Med misshandel och övergrepp och ständiga flyttar till ibland ÄNNU värre fosterhem.

Skådespelaren Morgan Alling är ett känt exempel  på hur det var att ha vuxit upp i ett helvete och det trauma han fortfarande, ständigt, bär med sej p.g.a den vanvård han utsattes för… här är en del av deras vittnesbörd från sin stulna barn dom, då de behandlades som SKIT:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stulen_barndom

Men nu har även de kriminella insett vilken lukrativ bransch detta är och det är inte första gången det händer. Här är ett skräckexempel i nutid, där den kriminelle tjänade 140.000kronor på bara två månader på ett ensamkommande flyktingbarn innan han stoppades. Läs detta (kort text) :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21903511.ab

Var finns bakgrundskontrollen på dem som blir fosterföräldrar? SIS (Statens institutionsstyrelse) har i alla fall INTE den kollen, trots att det är deras jobb att se till att fosterhemmen blir en trygg plats för de ofta traumatiserade flyktingbarnen.

10 svar till “Ensamkommande Flyktingbarn – Ur Askan I Elden // Kao

      • Visst :(.

        Jag dammsög och kom väl åt nån kabel. Jag har kollat alla sladdar – men ändå fungerar inte teven. Ljudet är på, men inte bilden. Min dotter var här och kollade men skakade bara på huvudet. Sen gick hon – och så fick det förbli med tekniken. Hon är inte heller nåt tekniskt snille.

        Kao

      • Verkar tyvärr som den är trasig. Bildröret skulle jag tro.

        Kanske du kan se via datorn. Beror ju på vilka kanaler och program du vill se.

        /Skvitt

      • Jag tror det är nåt med sladdarna, men du kanske har rätt – en tjockteve som borde gått ur tiden för länge sen. Men innan jag dammsög var bilden glasklar.

        De kanaler jag har (som jag vet om) förutom 1,2 och 4 är
        3
        5
        6
        7
        8
        9
        och 11.
        Samt Animal Planet.
        Kao

Kommentera

