I Finland Är Man Inte Rädda För ”Ryssen” // Kao

….där har rysshatet inte slagit igenom. I stället använder man sunt förnuft. Man har en god relation till sina grannar i öst och driver helt sin egen politik utan större påverkan av Väst, USA och NATO, men inte heller av Ryssland. Heder till dem som vågar gå sin egen väg.

Finska politiker menar att ett deltagande i NATO däremot vore förödande för både nationell och internationell politik. Läs här:

http://se.sputniknews.com/swedish.ruvr.ru/news/2015_04_16/Finska-politiker-som-ar-inte-radda-for-Ryssland-9325/

19 svar till “I Finland Är Man Inte Rädda För ”Ryssen” // Kao

    • Vissa av dina kommentarer måste jag fortfarande godkänna (som denna). Andra inte. Det gör ju inte så mycket, jag ser det direkt om jag sitter vid datorn, men vad är felet?

      • Jag klarar inte sån musik längre. Långa rockgitarrsolon är inte min grej numera, förutom vissa artister och grupper, däribland Metallica, Led Zeppelin, Clapton och några till.

        Kao

      • Ja, han är skitbra. Det som har hänt mig sedan ett antal år tillbaka är att jag inte trivs med ljud. Inte ens med den bästa musik. Hemma alltså.

        På krogen gillar jag musik, bara den inte är högre än att man tala med varandra i samtalston. Och på min stamkrog har jag tipsat om bra musik och numera spelar de nästan bara musik som jag gillar.
        Innan spelade de bara sina turkiska hemlandstoner eftersom de inte kände till den västerländska musiken.

        De som äger stället är några bröder som är gôrtrevliga och fantastiskt seriösa och kompetenta.
        När de tog över stället tog det dem bara några månader att få bort det kriminella slöddret som gärna gick dit. Det säger ju allt.
        Och de är noga med att be folk gå eller ta en kaffe om de börjar bli för brusade.
        De värnar verkligen om sina gäster. Och det enda man kan klandra dem för att de inte avhyser det stockholmspar som ibland dyker upp när de är i Göteborg. De kan nämligen sitta i baren mitt framför personalen och snacka skit om invandrare, trots att de alltså betjänas av invandrare!

        Kram!
        /Skvitt

      • Är likadan själv gällande ljud. Har det helt tyst hemma tills jag får för mej att lyssna på nån låt på Tuben. Eller i länkar från dej. Eller då jag vill se ett teveprogram. Kan inte längre leva med ljudkulisser, men det är inget jag saknar.TVärtom.
        —-
        Oförskämt om sthlms-paret, men det är inget ovanligt. På det som en kort period var min stamkrog (närmast mej) sitter det nästan uteslutande sd-are, förstod jag. Men stället ägs av serber…..vilket var för sej eller sammantaget gjorde att stället inte är någonting för mej.

        Kram
        Kao

Kommentera

