Shocking Blue (Venus) // Kao

Med små medel och treminuterslåtar lyckades man 1969 åstadkomma mycket musik. Till exempel den här låten. Öppna, se och lyssna:

9 svar till “Shocking Blue (Venus) // Kao

  1. Skön låt som står sig väl än. Fantastik bra musik över lag som producerades på det glada och mycket bekymmersfria 70-talet.

      • En av Fleetwood Mac absolut bästa låtar. Lyssnat till den hur många gånger som helst. Även flummat till den,men den är en annan sak och helt annan story. 🙂

      • 🙂 Jag också. Men nu kan jag lyssna på den utan stimulantia eftersom musiken i sej själv är stimulantia – för själen.
        Kao

      • Vet vad du menar. 🙂 Tog några år efter det att jag hade vänt om innan jag kände att kunde lyssna på t.ex Beatles, utan att jag för den skull fick för taskiga vibbar av musiken, idag har jag inga som helst problem med att lyssna på det mesta i musikväg, dock inte jazz, jag har aldrig förstått mig på grejen med jazz.

Kommentera

