Nu Har Även USA Börjat Tröttna På Israel // Kao

NU är även Obama  trött på israelernas bosättningar. Just nu planeras 1000 nya hus på den palestinsk/arabiska marken på Västbanken. Obama deklarerade nyligen för sin israeliska kollega Reuven Rivlins att så är fallet att man inte tänker ställa upp som skydd i samma utsträckning längre.

Men så fort något liknande sker är John Kerry snabbt framme och, likt israelerna själva, kallar det ‘antiisraeliskt’ Att han själv är ‘antipalestinsk’ verkar inte föresväva honom.

Fler och fler länder av världens länder  fördömer nu bosättningarna och tar parti för palestiniernas mänskliga rättigheter och vägrar acceptera annekteringarna (stölderna) av mark.

Läs här vad ”Sputnik News” skriver om detta:

http://se.sputniknews.com/asikt/20151230/969920/usa-israel.html

19 svar till “Nu Har Även USA Börjat Tröttna På Israel // Kao

  1. Det är fanimej på tiden! Bomba knesset! Och om någon överlever så sätt dem i fängelse! Tortera dem gärna regelbundet, så som de låter palestinier torteras i israeliska fångläger.

    Gott nytt år och kram!
    /Skvitt

      • Det är judarnas ständiga problem och orsaken till att de i tusen år har blivit förföljda. Och de lär sig aldrig. Där hade Hitler rätt! Men det får man väl inte säga. 😦

        Gott nytt år!
        /Skvitt

      • Nej, han hade definitivt inte rätt och att man inte bör säga det har med att göra att den mannen själv direkt eller indirekt orsakat över 20 miljoner människors liv och en jävla massa elände för ännu fler och han har inte ens efter sin död någon citatstalan ö.h.t. Det finns fler som han. De bör också hålla tyst.

        Men det finns andra som med rätta kan få säga vad de tycker om sionismen. Främst de som upplevt den som allra hårdhäntas. Till exempel palestinierna. Deras hat kan jag förstå till 100%.
        Att det är såpass osäkert i Mellanöstern idag anser jag beror på sionismen och dess framfart och det är jag inte ensam om att tycka.

        Kram
        Kao.

  2. Jag tar, som du ju vet, avstånd från nazismen på alla sätt, men dock inte Hitlers syn på judarna. Där hade han rätt.
    Även världens värste kan ju ha rätt någonstans. Så är det.

    Kram!
    /Skvitt

    • Ja kanske det. Men alla hans illgärningar skymmer det han – möjligtvis – kunde haft rätt att yttra sej om. Hans hat mot minoriteter och vissa, som han tyckte, ovärdiga raser i denna sorgliga värld, står oemotsagd som avskräckande exempel. Inte bara judar utan även romer, handikappade och kommunister. Och några till.

      Ger man såna typer av krafter verbalt spelrum ; ger man dem lillfingret så kommer de ta hela handen. Och det vet du också. Man kan ju inte välja ut vissa grupper ur Hitlers massmord och säga att de eller de hade haft rätt att leva. Eller hur menar du egentligen?

      Du vet mycket väl att jag är engagerad i palestinafrågan och var jag står. Men att köra med ren hatretorik är inte min grej.

      Kao

      • Jodå, jag vet var du står. Och jag menar att när olika folk i olika tider har förföljt judarna så måste det bero på något. Och när de fick en egen stat visade sitt sanna jag.

        OK, att det är politik, men en politik som stöds av nästan alla judar. Och så här beter sig svinen:
        http://www.svd.se/israelisk-sakerhetspolis-forsoker-tysta-reporter

        Jag försökte också hitta artikeln om den svarte juden och israelisk soldat som Hamas tycks hålla fången, men jag har inte lyckats ännu. Israel har inte gjort ett skit för att få loss honom. Däremot har säkerhetstjänsten beordrat anhöriga att hålla käften. Vita judar har de dock förhandlat loss genom att utväxla mot ett stort antal palestinier som Israel av olika skäl har tagit tillfånga och fängslat.

        Det är skillnad på judar och judar i detta rasistiska och olagliga skitland, vars politik alltså har mycket stort stöd bland judar, inte bara i Israel utan världen över.

        Kram!
        /Skvitt

      • Igår (6/1-16) tittade jag på ”Gränsbevakarna i Australien” på 9:an. Jag gör det ibland. Det är en och annan som åker fast för både det ena och andra, men på något sätt ger de upp och finner sej i det. Men inte en judisk kille med en ‘kippa’ på skallen i gårdagens program. Han hade med sej otillåtna växter och vägrade acceptera att han hade fyllt i sin tulldeklaration på fel sätt. Han började på ett högdraget sätt att anklaga tullarna för att de inte visste exakt vilket årtal det blev förbjudet i lag. Till sist spelade han naturligtvis ut rasistkortet, som om ras eller religion har med att göra att Australien inte vill ha in växter som kan orsaka katastrof för jordbruket, djur och natur i Australien. Han var hur jobbig som helst. Men tullarna skötte tålmodigt sitt jobb ändå. // Kao

      • Då var det en repris. Jag har sett samma sak. Men jag tror det var 10:an som visade det.

        Att Australien är så restriktiva beror ju på de erfarenheter de har med invasiva arter. De kunde ju upplyst juden om att han kan dra åt fanders för några invasiva judar hör inte hemma i ett civiliserat land som Australien 😉
        (Där fick jag till det , eller? 😉 )

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

