”Rasister Och Huliganer = Män I Kris” // Kao

Jag gillar Aftonbladets krönikör Ronnie Sandahl som skriver bra och tänkvärda krönikor allt som oftast. Idag 3/2-16 delger han oss läsare sina tankegångar om rasister och huliganer (och SD-are?), vilka de är och vad som driver dem att ställa till med trubbel – och att skylla sina egna tillkortakommanden på invandrare och flyktingar. Jag kan inte annat än att hålla med.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article22189852.ab

Och Åsa Linderborg skriver följande träffsäkra krönika; ”Fascisterna är som råttor”:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article22186598.ab

29 svar till “”Rasister Och Huliganer = Män I Kris” // Kao

  1. ”Och du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet, politiskt obegåvad, sympatiserande med SD, missnöjd med din lott, hänvisad till en nedsliten dyr lägenhet i en eftersatt förort med arbetslösa outbildade socialbidragsberoende grannar som flytt från krig och elände i tredje världen och här och nu lever på samhällets botten, som du tycker lever på din bekostnad utan att inse eller förstå att det i första hand är kapitalisterna som skor sig på dig, du bäddar för fascismens återkomst! Och det fattar du inte, du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet.

    Citat: Eaqhan: https://eaqhan.wordpress.com/2016/02/05/mer-aktuell-an-nagonsin/

    /Skvitt

    • Fattar vad du menar, men tror knappast någon ”lågutbildad liten sate”, som du skriver, skulle ta till dej budskapet. Man måste vädja till det lilla sunda förnuft de ändå tycks besitta. De hittade ju till vallokalen.. 😉
      Kao

    • Har man den attityden mot lågutbildade som du skriver här – så lyssnar de givetvis inte på såna som dej, eller oss. Då väljer de SD, för där är alla likadana som de själva…

      Kao

      • Idioter finns det gott om. De förstår inte sitt eget bästa. De har för dåliga kunskaper helt enkelt. Och det är SD:s räddning. Med större kunskaper skulle de inte fått många sympatisörer. Och dumheten breder bara ut sig allt mer. Det börjar bli som i USA. Snart kan väl många svenskar inte ens peka ut vår huvudstad på kartan. Eller vi kanske redan är där 😦

        Kram!
        /Skvitt

      • Det måste jag vara. Optimist men också realist.Dessa två kan vara svåra att förena ibland, men jag MÅSTE tro att folk tar sitt förnuft till fånga.
        Idag såg jag på en löpsedel att invandringen är den fråga som folk ser som den viktigaste valfrågan….
        Kao

  2. Den här mobben bröt mot lagen om hets mot folkgrupp. Allihop, gemensamt och unisont. I samförstånd, som det heter när man dömer två eller flera för ett brott där man inte kan bevisa vad var och en har gjort.
    Men i det här fallet har polisen inte ens ansträngt sig för att beakta gällande lagstiftning som förbjuder hets mot folkgrupp. Polisen har inte ens beaktat att man i samförstånd har utsatt andra för hot och våld. Hela mobben har brutit mot svenska lagar, unisont och i samförstånd, men polisen har blundat för det, annars hade de ju gripit allesammans.

    Polisen hade faktiskt inte sådana ambitioner. Det var ju bara fascister som var ute för att knacka blattar. Annat var det i Göteborg 2001. Då var det ridande poliser och skarpa skott. Fast det var ju mot vänstern som bara var emot att en massmördare från USA var i stan och hade möte. Det var ingen anonym och namnlös blatte. Nej det var en i högsta grad världskänd massmördare vid namn George Bush, tillika president i världens rikaste land som var föremål för folks ilska. Sånt går ju inte an!

    https://skvitts.files.wordpress.com/2011/06/polisbrutalitet-2001.jpg?w=590&h=448

    https://skvitts.files.wordpress.com/2011/06/fc3b6rsc3b6k-inte-stoppa-polisbrutalitet.jpg?w=490&h=360&h=360

    https://skvitts.wordpress.com/2011/06/20/videos-och-kommentarer-2001-goteborg/

    https://web4spec2.wordpress.com/2011/06/22/rekommenderade-lankar/

    https://skvitts.wordpress.com/2011/06/19/goteborgskravallerna-i-bilder/

    Kram!
    /Skvitt

    • Orättvist falla lagens lotter. Det måste vara olagligt att blunda för sånt. Definitivt!
      Ska läsa om dina gamla inlägg igen.

      Kram
      Kao

      • De står sig nog ännu, men om du kommenterar där så ska du veta att jag inte kan svara eftersom jag ju inte har kvar min access, som du vet.

        Kram!
        /Skvitt

      • Var inte så säker på det, du. Ibland sker saker man minst anar. Det kan ligga närmare än du tror.
        Tänk bara det jag blev utsatt för på bloggen. En gång av en telefononanist. En annan gång av ett oregerligt vilddjur med fattigt ordförråd.
        Det finns uppenbarligen skit i vartenda hörn.
        Fundera lite på det.
        Kram
        Kao

      • Jag har min tro. Det räcker inte med att en eller några stycken anmäler en blogg. Det krävs ganska många innan det blir en reaktion. Därför var det organiserat och därför pekar jag ut de här avskummen på yttersta högerkanten.
        Jag diskuterade mycket på facebook med sånt här patrask och länkade inte sällan till min blogg, så ett drev från dem mot min blogg ligger närmast till hands att tänka sig.

        Men visst finns det skit i många hörn.

        Kram!
        /Skvitt

      • Där ser man! Förstår precis.
        Ja, jag har ju inte FB. Men av den anledningen att jag inte vill vara med i den internetcirkusen och övervakninen som finns där.

        Kao

      • Och jag är inte med där nu. De ville ju ha mina personuppgifter, vilket de inte frågat tidigare. Utan att ge dem dessa så var jag borta även därifrån. 😦

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

