Ett Fantastiskt Möte (Privat bild) // Kao

Venezuela, linn delfinpuss,

(Privat bild. Isla Da Margarita, Venezuela 2005)

Jag brukar aldrig visa bilder på mej själv, men här gör jag ett undantag.Förutom att få en puss av detta fantastiska djur kan man få en ridtur: Man ligger platt på mage på delfinens rygg och håller i ryggfenan. Jag hann inte få ihop benen ordentligt innan hon drog i väg med en enorm kraft – och fick därför några blåmärken på benen av den kraftiga stjärtfenan. Men vad gör väl det? Det var det värt.

Öppna inlägget för att kolla.

24 svar till “Ett Fantastiskt Möte (Privat bild) // Kao

      • Absolut, särskilt den vänstra halvan! 😉

        Du har faktiskt visat den en gång tidigare, eller hur.

        Kram!
        /Skvitt

        PS.
        En komplimang är väl inte fel.

      • Nej. Men det var BILDEN jag ville visa. Inte mej själv!
        Om 10 minuter tar jag bort inlägget, om andra inte kan begripa att det är helheten i bilden jag vill visa.
        Inte med ett ord nämnde du delfinen.
        Såna komplimanger är helt meningslösa att ge mej. Det visar att det är just mej man ser. Inte det jag skriver och/eller vill visa.
        Hur ska jag annars kunna visa något jag själv varit med om utan att nån bara ser mej?

        Kao

    • Eftersom du inte kan se det jag ville visa = ett möte mellan människa och djur, så inser jag att det var helt fel av mej att visa bilden.
      Du börjar låta som Svante, som snodde två bilder på mej och min favoritelefant – som han sen använde för sitt eget (sjuka) nöjes skull och som orsakade mej problem.

      Varför associera allt till sex eller utseeende? Begriper inte det!!!

      Det var dumt av mej att visa något enda tillfälle ur mitt liv!!! Nu måste jag ta bort den och ska aldrig göra så igen!!!!!

      (Vad är det för fel på folk?????)

      Kao

      • Jag missade ett ”n”. Det är klart att du blir förnärmad om du tror att jag insinuerar att du är träaktig 😉

        Jag associerar inte till sex, men jag kan uppskatta skönhet. Det kan väl inte vara fel?

        Kram!
        /Skvitt

      • Jo men det var ju så självklart att jag gillade hela bilden. Jag bara retades lite med dig. Och gav en komplimang. Synd du inte förstod det 😦

        Kram!
        /Skvitt

      • Hade det bara varit en bild på mej själv så hade jag ju fattat att nån kommenterat mitt utseende. Men nu handlade det om ett möte människa/djur – och tjusningen i det.Upplevelsen som slår nästan allt annat jag upplevt.

        Men det är ok. Vill inte bråka med dej. Huvudsaken är att du fattar vad jag skriver här. Jag fattar vad DU skriver.

        Jo, jag har mycket svårt för komplimanger för utseende, men inte för det som handlar om vad jag säger/tycker. Sånt känns bra om jag känner att det är äkta. Min motvilja mot kommentarer om mitt utseende beror säkert på att jag har upplevt/hört alltför mycket sånt som inte handlar om det som är viktigt.

        Nu säger jag godnatt och släcker ner. Utan att radera inlägget, om ingen oönskad onanist skulle dyka upp :). Har upplevt så mycket jobbiga saker med sjukdomar, läkarbesök och extrem värk och ingrepp senaste veckan och behöver bara sova sova sova. Vilket inte är det lättaste nu.

        Har lite svårt att skriva om mina sjukdomar och tror inte det kan intressera nån. Men däremot skriver jag gärna om själva SJUKVÅRDEN :)!

        Kao

      • Om jag kunde trolla hade du inte en endaste krämpa, men en fet pension och ett ännu fetare bankkonto.

        Men nu kan jag bara lyfta fram orättvisor och hoppas att det leder någon vart.

        Natti! Sov gott!
        /Skvitt

      • Tack. Jag skulle bara behöva pengar nog att leva ett bra liv. Inte något annat. Är van att vända på slantarna, men inte hur många gånger som helst. Slanten har ju bara 2 sidor…
        ———
        Ska ta mej an nästa inlägg när det är klart.
        Kram
        Kao

      • När folk vinner en massa pengar brukar livet förändras för dem. Plötsligt ska de sätta sprätt på dem. Kanske inte genast, men nog fan ska de göra slut på dem på något sätt. Det verkar rent tvångsmässigt.

        När jag var ung fanns det alltid hål att stoppa pengarna i. Den stereo som jag ville ha hade jag t. ex. inte råd med och fick nöja mig med en billigare. Avbetalningar är inget jag har fallit för.
        Men nu har jag allt jag vill ha. Det är bara om nåt går sönder, som sist när mikrovågsugnen pajade, som jag köper något annat än mat och andra förnödenheter.

        När det gäller den månatliga inkomsten skulle jag kunna klara mig på några tusen kronor mindre i månaden om det inte var för att jag lägger undan till den dag jag ska leva på enbart pension.

        En maxvinst på Triss skulle nog inte radikalt förändra mitt sätt att leva. Kanske jag köpte en lite större lägenhet centralt i stan, vilket skulle kunna öka min månadskostnad med några ynka tusenlappar. Det skulle alltså bli pengar över varje månad som jag inte förbrukade.

        Kram!
        /Skvitt

      • Vi lever nog på ungefär samma sätt, du och jag. 🙂
        Jag fick ju oväntat en summa pengar nu i vinter. För det har jag bl.a besökt tandläkaren och köpt lite nya kläder, eftersom de jag hade inte passar längre. Köpte också lakan och handdukar, eftersom de jag hade höll på att falla sönder i atomer. Samt att jag köpte ett par skärmar, som nu delar av mitt rum i två. I st.f att köpa linolja så använde jag vanlig matolja (raps) att olja in dem med och det blev perfekt.
        ——
        Hade jag lite mer pengar skulle jag unna mej några dagar på vandrarhem i sthlms skärgård. Mer lyx än så kräver jag inte. Skulle vilja åka till (V)-kongressen i Örebro i maj, men till det räcker inte pengarna.
        Jag skulle behöva ca 3000-4000:- mer per månad för att kunna leva ett ekonomiskt bättre liv.
        (Men några hambo-kurser i PRO:s regi skulle det inte bli.)

        Kram
        Kao

      • Vi lever anspråkslöst och har inget emot det. Du har nog något mindre att leva på än jag och har önskningar (inte dyra) som du inte kan uppfylla. Jag har inga önskemål att göra någonting som jag inte har råd med. Så jag är nöjd.

        När jag klagar på pension så är det alltså inte för egen del jag klagar utan för att det är rent perverst att låta dem som strävat ett helt liv leva på undantag och inte ha råd med tandläkare, glasögon eller en räkmacka dagen då pensionen utbetalas en gång i månaden. Istället får de nöja sig med blodpudding ifall de lyckas att inte spy upp den.

        Om de har råd med TV-licensen kan de ju se på Helgmålsringning och Melodifestivalen på lördag. Och så klart alla repriser de redan sett tre gånger förut på SVT. Sen är det god natt för det kommer ju en ny spännande dag i morgon. Från klockan 09:00 till klockan 16:00 är det alpint på söndag. Och så går det slå över till tvåan klockan 09:05 och se gudstjänsten. Halleluja!

        Har de riktigt tur så har inte hemtjänsten glömt bort att titta in mellan klockan 15:32 och 15:33 för att slänga in matpaketet och kanske till och med hinna säga ”Hej och hjdå!” i samma mening.

        Kram!
        /Skvitt

      • Ingen fattigpensionär har längre råd med hemtjänst!
        Jag har själv fått sådan beviljad och även nyttjat den. Det var för ca 4 år sen jag tvingades avsäga mej den, då priset höjdes från o:-/månad till 745:-. Inte en chans att jag kunde betala det, men jag behöver fortfarande (om inte mer nu än då) hjälp med särskilt tvätt och dammsugning.
        I vår ska jag t.ex tvätta fönstren och gardinerna och soffskydden. Det orkar jag inte göra själv. Men för att ha råd med det måste jag anlita någon svart.
        Mina armar, särskilt händerna, domnar när jag ska göra nåt med dem. Igår fick jag veta av doktorn, som ringde, att domningarna troligen kommer från nacken där jag har en skada som orsakar detta. För säkerhets skull ska jag också få göra en s.k ENG = elstötsundersökning i händerna (har gjort det förr) för att se om det, förhoppningsvis kommer därifrån. I så fall får jag göra en ”karpalseneklyvning”. Alltså operera ett karpaltunnelsyndrom. Har gjort det på ena handen förut och det blev bra då. Länge sen.
        Det är bara en massa elände….förutom den usla pensionen. Men jag lever och försöker gaska upp mej så gott det går ändå 🙂

        Kram
        Kao

      • Om det inte vore för att du även har domningar i armarna så hade jag föreslagit en operation i just karpalligamentet. Men så läste jag vidare och såg då att du har gjort det med gott resultat i den ena handleden och då tycker jag det är självklart att du ska göra det även i den andra.

        Karpalligamentet kan med stigande ålder bli förkortat och klämmer därmed nerverna som går ut i händerna. De första symptomen visar sig som domningar vid handarbete.

        Troligen finns även andra problem högre upp eftersom du har problem även med armarna. Då behövs ju även det behandlas. Exakt vad som då måste göras är lite svårare att så här bara utifrån din beskrivning att ställa en hyfsad diagnos på. Men karpalligamentet var lätt. Det är en vanlig åkomma särskilt bland kvinnor som nått lite upp över 40 – 50 år.

        Nödvändig hemtjänst borde inte kosta något. Jag undrar om det gjorde för sisådär 40 år sedan.

        Nu är det ju så att så fort en pensionär får en höjning med 100 kronor så ska någonting som pensionären behöver nyttja höjas med minst 150 kronor. Man ger med ena handen och tar tillbaka med ränta med den andra handen. Det är dagens tjuvsamhälle!

        Kram!
        /Skvitt

      • Efter att jag har gjort en ENG-undersökning vet man om domningarna kommer från nacken eller händerna. Jag hoppas verkligen det kommer från händerna, för nacken vill jag verkligen inte operera. Ett enda misstag och det kan stå mej oerhört dyrt.
        För ca 15 år sen opererade jag karpaltunnelsyndrom i höger hand med gott resultat. Där har det kommit tillbaks delvis, men vänsterhanden är absolut värst.
        ——–
        Man kan ju tycka att utslitna kvinnor från vården borde få gratis hemtjänst, men så är det inte. Jag kan inte betala de över 700:- det kostar. Så är det bara. Fram t.o.m 2008-2009 nångång betalade jag alltså noll.

        Kram
        Kao

Kommentera

