”De Svinrika Förstör Tilliten I Samhället” ” // Kao

Jag skulle vilja ta bort orden ‘tilliten’ och ‘i’ från citatet i rubriken,  för dessa giriga personer det handlar om förstör inte bara tilliten: de förstör möjligheten att skapa ett bättre samhälle för oss alla. Dvs det samhälle som Alliansen rev ner när de tillträdde och misskötte i åtta år.

(S) får nu ett styvt jobba att återuppbygga  detta, som så mödosamt skapades av arbetarklassens blod, svett och tårar under årtionden… de pengar som nu  finansmän och andra höjdare har stulit från oss alla och placerat i skatteparadis.

Jag kan aldrig sluta förvånas över vissa personers girighet och glupskhet när det gäller att kapa åt sej pengar som man ju faktiskt har fuskat till sej!  De får ju aldrig nog! Själva anser de sej ju inte vara kriminella, men det är ju precis vad de är! Dessutom har lagstiftningen möjliggjort för dessa gamar att agera så här. Det är uppenbart att de som är rikast också är snålast och girigast.

Och deras kompisar politikerna  skriver lagmotioner som sen går till Lagberedningen som behandlas där, godkänns – och  sen klubbas och skrivs lagarna. Till de rikas fördel.

Daniel Swedin, ledarkrönikör på Aftonbladet, är en av de få journalister som vågar säga vad han vet och tycker om de rikas skatteflykter och brevlådeföretag i skumma länder, där de likt krösusar samlar pengar som skulle gått till skatt. Alltså VÅRA pengar, som ska bygga vår välfärd. Tyvärr jobbar många av den kapitalstarka överklassens kompisar på höga poster på bland annat Skatteverket. Men nu ska det ske saker!

Finansminister Magdalena Andersson har lovat att detta inte ska sopas under mattan och Skatteverket har nu anställt ett par hundra  smartguys för att spåra och ta tillbaks pengarna som tillhör oss alla.

Läs här vad Daniel Swedin skriver idag 10/5-16

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article22791054.ab

17 svar till “”De Svinrika Förstör Tilliten I Samhället” ” // Kao

    • Javisst gör det det. Men psykopati är ingen diagnos som sådan. Det är medfött, men kan också vara förvärvat ur en alldeles förfärlig barndom.
      Man föds med en normalstor eller mycket liten amyglada. De som föds med den sistnämnda blir känslostörda. Psykiatriska diagnoser är däremot förvärvade. Personlighetsstörningar uppkommer runt 6-7-årsåldern och där är det en koppling emellan stark frustration och psyk/fys vanvård och en medfödd sårbarhet.
      (Googla på ‘sårbarhetsmodellen’) .
      Kram
      Kao

      • I Sverige är inte psykopati en diagnos. Inte heller i DSM:s senast utgåvor. Vet inte hur det var från början.

        Medfött, ja. Ärftligt, nej. Inte utrett i alla fall.
        Om man förvärvar ett psykopatliknade beteende så är det inte psykopati. Man skiljer på det.

        ”Taskig barndom”, för att uttrycka mig enkelt, och medfödd sårbarhet tror jag inte ett skit på. Särskilt det här med ”taskig barndom” är ju vad varenda psykopat ursäkta sig med när de konfronteras med sina gärningar. Och det är ju klart att psykologer som hör detta från varenda manipulerande psykopat låter sig duperas.
        Att tala om psykopater som sårbara, sköra människor, är ju befängt. Till och med de själva skryter om hur starka de är och att de är det i kraft av sin störning.

        Än i dag vimlar det av tveksamma och till och med fullständigt felaktiga teorier om psykopati.

        Visst kan jag också ha fel, men jag är orubbligt övertygad om min uppfattning. Det står jag fast vid tills det kommer hållbara bevis som motsäger den.

        Kram!
        /Skvitt

      • Psykopater är inte sårbara, det har jag aldrig skrivit. Sårbarhetsmodellen däremot, är utarbetad och sammanställd av forskare. Vet inte varför du vet bättre än en enad psykiatrikerkår.

        Kram
        Kao

      • Förlåt, jag missförstod dig. Att sårbarhetsmodellen förklarar en del av psykisk sjukdom ur ett psykologiskt perspektiv kan jag gå med på. Samtidigt måste ju framhållas att det finns ett stort spektrum av psykisk sjukdom.

        När jag betonar min fasta och (än så länge i alla fall) orubbliga uppfattning om psykopati så är det ju psykologer jag har en dispyt med. 😉

        I min uppfattning om psykopater passar varenda pusselbit av allt jag har läst och funderat över (samt erfarenhet) samman i en helhet. Inte så konstigt att ingen kan rubba den i första taget.

        Kram!
        /Skvitt

      • Psykiska sjukdomar är Bipolär sjukdom(manodepressivitet), schizofreni och andra psykossjukdomar såsom t.ex reaktiv psykos hos en med personlighetsstörningen borderline. Alltså en tillfällig psykos som går över. Vet du några andra psykiska sjukdomar?

        Att psykopati är något helt annat är vi ju båda överens om.
        Kao

      • Tja, på rak arm kan jag ju säga paranoid psykos, t. ex. Grunnar jag mera kommer jag ju på fler.

        Jo, vi är eniga om psykopati att det inte är sjukdom utan en av flera olika former av störningar.

        /Skvitt

      • Ja och en störning som psykopati kan man inte behandlar med vare sej terapi eller mediciner. Psykopaten lär sej bara nya tricks om man skickar denne till en terapeut eller psykiater.
        Det enda sättet att ”bota” denne är att läsa in denne så de inte gör en massa skada.
        Men så kan man ju inte heller behandla folk…
        50% av dem som sitter på slutna anstalter är bedömda som psykopater.

        KRam
        Kao

      • Ja, man kan väl säga irrelevant verklighetsuppfattning. Kanske du har nån läsare som annars inte förstår. Du vet ju.

        Kram!
        /Skvitt

      • Tyvärr verkar många blanda ihop orden psykos och psykopat, vilket naturligtvis är helt fel. Mer fel än så kan man knappast ha.
        Kram
        Kao

      • Orden låter för lika och vissa har alltför ringa kunskap.
        Och, som sagt, på samma sätt kan många inte skilja på störning och sjukdom.

        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

