Hur Kan En Sån Här Person Få Vistas Ute I Samhället? // Kao

Den allra mest utstuderade formen av grov misshandel är vad denna man utövat. Första gången (vad man vet) var han bara 15 år. År 2004 misshandlade han Niklas, som dog ett par månader efter den grova misshandel som han helt oprovocerat utsattes för av den s.k 33-åringen och nu har 33-åringen alltså misshandlat Lotta, 41 år, till döds. Flera andra kvinnor han har haft förhållanden med har vittnat om samma typ av beteende. Grova hot och svår misshandel. Att såna här personer alls får gå lösa är en gåta, men det är så vårt rättssystem fungerar. Först måste någon dö en kvalfylld död innan reaktionerna kommer. Läs mer här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22969272.ab

Det visar sej att även 33-åringens bror är en grovt kriminell våldsman. Denne är den s.k ”Järnspettsmannen eller ”Åkeshovsmannen” som han också kallas. Han mördade en 71-årig man och skadade ytterligare sju personer med sin vilda framfart. Här kan du läsa  om brodern:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22962449.ab

Jag skulle vilja kika in i de här brödernas barndom och i deras hjärnor och är helt övertygad om att man finner svaret på frågan ”varför” där. Förmodligen har de själva växt upp i våld, frustration, kärlekslöshet, osäkerhet och kaos. Där finns  förklaringen till dessa  galningars dåd, men det är som sagt just en förklaring.  Det får däremot aldrig användas som någon slags  ursäkt eller bli till förmildrande omständigheter för vad de har gjort mot sina offer och dessas familjer som nu tvingas leva med sorgen och våndan av männens illdåd.

Det den här typen av män har gemensamt är missbruk, patologisk svartsjuka, psykiska problem och tidigare domar gällande våld mot särskilt kvinnor.

Ytterst sällan tycker jag att man ska ”låsa in dem och kasta nyckeln”, men i de här fallen kan jag känna så. De ställer ju till med ett helvete för andra. Ren och skär ondska. Vad gott har de att tillföra eller tillfört sina medmänniskor?

De hör hemma på psyket, en välbevakad och låst avdelning, där de borde sitta på livstid – och då menar jag hela livet.

35 svar till “Hur Kan En Sån Här Person Få Vistas Ute I Samhället? // Kao

  1. Klart sådana galningar aldrig ska släppas ut. Det är alltför mycket fel i i huvudet på dem för att det ska kunna rättas till.

    Martin Jonsson borde för länge sedan ha förverkat sin rätt till den samhälleliga gemenskapen. Han borde förvisats till en asyl på livstid för likasinnade.

    Jag säger bara en sak: ”Fy fan för ett sådant missfoster!
    Jag blir så förbannad. Kvinnor ska inte råka ut för sådana djävla förbannade störda as. Det måste vårt rättsväsende garantera!
    Och därför blir jag än mer förbannad på rättsväsendet än på idioten eftersom rättsväsendet uppenbarligen inte är annat än en skyddad verkstad för inkompetenta idioter som alltså går skadefria trots alla dödsfall de indirekt och genom lättja och inkompetens ligger bakom.

    Skyddet som rättsväsendet istället ger de mest inkompetenta personerna inom verksamheten leder till att de kan begå vilka fel som helst utan att några åtgärder vidtas emot dem. Poliser, och i än högre grad åklagare, är ett frälse som kan göra nästan vad som helst utan att dömas. Och omvänt gäller att de som kritiserar denna korrupta verksamhet kan få avsked ”på grått papper”!

    Jag minns bloggen GOGILOL. Den finns inte kvar, men jag vet att du också läste den. Den avslöjade en rättsskandal. Det var därför den försvann.

    Där avslöjade bloggaren bland annat att domaren var jävig och hade bjudits på sex av målsägaren (känd prostituerad) innan förhandlingen kom till stånd. Just det är det allvarligaste i det ärendet. Men hela fallet var överfullt av alla tänkbara fel som kan begås i en rättsapparat. Allt från lägste polisman, via kriminalkommissarien, åklagaren och till slut hela tings- och hovrätt.

    Åklagaren som drev ärendet smet undan sitt ansvar att styrka sina illa underbyggda påståenden. Hon vågade tydligen inte ta i fallet när det kom till förhandling för att slippa obehaget att möta den åtalade i rättegången. Istället lämnade hon över ärendet till en kollega som sen undvek viktiga frågor genom att hänvisa till att hon inte varit med från början!

    När den åtalade påpekade att målsägaren ljög och kom med fler lögner än målsägaren hade hört i hela sitt liv och att det berodde på att aär en psykopat så sa domaren att ”Det är din diagnos!” Därefter tillade han ju också något i stil med att han bestämde vad som fick sägas och det fick den åtalade finna sig i. Försvarsadvokaten protesterade inte!

    Tyvärr finns ju inte bloggen kvar och jag minns inte alla detaljer. Men rättsröta var det i allra högsta grad.

    Målet fick ingen massmedial uppmärksamhet eftersom det handlade om ringa misshandel. Men om media hade synat fallet hade rättsskandalen varit ett faktum.

    Man ska förvisso alltid vara skeptisk till en partsinlaga, men just den omfattande bloggen styrkte i stort sett alla påståenden på ett övertygande sätt. Kanske var det därför den togs ned av vårt censurerande samhälle. Alla berörda inom rättsväsendet i fallet i fråga nämndes ju med namn, men även den filippinska psykopaten/prostituerade och hennes så kallade vittne som aldrig behövde infinna sig personligen vare sig hos polisen eller i rätten. Allt togs per telefon! Hade någon sett det nedgångna raset (publicerades i bloggen till allas beskådande) hade aldrig någon trott ett endast ord som hon sa. Hon rabblade bara upp vad vad målsägaren hade bett henne om, glad för att ha fått en ny väninna!

    Men egentligen hade räckt att lyssna på orden hon sa i telefonförhöret för att förstå att det hon ”vittnade” om hade hon aldrig sett!

    Ett annat ”vittne” som man satte tilltro till hördes aldrig. Det var bara vad målsägaren sa att vittnet hade sett och det tog rätten som sanning, trots att psykopatens story inte hänge samman!

    Det är synd att bloggen plockades bort, men den var väl alltför avslöjande när det gäller hur rättsväsendet kan fungera när det gäller dess kopplingar till den kriminella världen.

    Som tur är finns ju denna blogg om samma sak kvar:
    https://com4com.wordpress.com/author/com4com/

    Det styrker ju vad jag påstår att rättsväsendet inte är vad vi ska tro.

    Rättsväsendets funktion är att hålla ”pöbeln” på plats så att den härskande klassen kan agera ostört. Därför jagas de små kriminella i förorterna med blåslampa i röven, men skattebedragarna och andra ekonomiska storfifflare bryr man sig inte särskilt mycket om. EKO-myndigheten har ju inte till tillnärmelsevis lika stora resurser som polisen och det är ju ekobrottslingarna som åsamkar samhället de största problemen, varur ”vanlig” kriminalitet växer.

    Kram!
    /Skvitt

    • Du har ju helt rätt generellt i det du skriver om rättsväsendet. Men jag var faktiskt lite tveksam inför allt det uppenbara hat Gogilol vräkte ur sej i sitt mycket partiska blogginlägg. Som jag skrev till dej då så kanske han inte alls stod utanför och tittade på. Han var själv involverad. Annars blir man inte så känslomässigt engagerad i ett sånt ärende som Gogigol var. Ställer mej tveksam till just det.
      ——-
      Men visst. Som vi förut har konstaterat är det småkriminella man först och främst jagar och de allra största skurkarna kommer undan och skrattar hela vägen till skatteparadiset, där de har sina pengar. De blir aldrig dömda för någonting och har allt som oftast ett helt koppel av advokater och revisorer som skyddar dem från att torska för sina missgärningar.
      —–
      Jag har ändrat och lagt till lite i inlägget medan du skrev denna kommentar. Vill att vi håller oss till saken speciellt i detta fall. Jag tror att såna här ondskans lakejer som 33-åringen och hans galna bror är obildbara och går heller inte att vårda friska. De verkar befinna sej på det trotsiga femårsstadiet och det reaktionsmönstret applicerat på en vuxen man är fullständigt livsfarligt.

      Kram // Kao

      • När det gäller Gogilol har jag en massa mer info än bara det som jag har redovisat. Därför vet jag att han helt har hållit sig till fakta. Du må tro mig på mitt ord! Jag vet inte om jag vill gå in på detaljerna i det avseendet.
        – – –
        Sant!
        – – –
        Visst är de mentalt outvecklade. Och att utveckla dem i vuxen ålder är en sak som tycks vara en svår uppgift. Men nu börjar ju kriminal”vården” att föröka vårda istället för att bara förvara. Vi får väl se om de kan leverera resultat.

        Kram!
        /Skvitt

      • Skulle gärna vilja veta mer om Gogigol om du har andra uppgifter än dem du redovisar här.
        —–
        Att vårda såna som Martin Jonsson har man prövat förr. Utan resultat. Det fungerar inte! Det vore bättre om man låste in fanskapet för gott och i stället hjälpte de familjer han har krossat för all framtid med sorgebearbetningen och ekonomisk kompensation.
        Och mer tid för målen och en bättre ordning i rättssalarna vore bra. Samt att utbilda juristerna i Människokunskap.
        Det finns mycket man kan göra här.

        Kram//Kao

      • Just det! Så är det!
        Det är just det som är den normala reaktionen!
        Den som utsätts för en psykopat blir aldrig trodd, men psykopaten blir det.

        Jag tog del av domar och annat som handlade om Nemia Pekki. Så nog fan vet jag vad jag talar om.

        Jag kom i kontakt med folk som känner henne (hon bor ju i Göteborg, min stad) och då fick jag veta ännu mera om henne än vad som kom fram i Gogilol-bloggen.

        Hon är bara 155 cm lång men ändå sa en kille till mig att ”alla är rädda för henne!”

        Från början visste jag inget om henne och min reaktion var ju lite som din. Men sen fick jag ju mera info och nu vet jag att Gogilol skev som det var. Via bloggväninnan ”Spekulantentanten”, som sen försvann när portalen lades ned, fick jag veta ännu mera om henne.Hon är alltså inte bara en av stans mest kända horor utan även en av de mest skurkaktiga bedragerskorna. Tyvärr också skyddad av poliser som får gratis sex av henne som betalning för att skydda henne och hennes kunder.

        Trodde du att rättsväsendet inte var korrumperat?

        Kram!
        /Skvitt

      • Även om hon nu skulle vara psykopat så är det ändå märkligt att hon inte åkt fast för sina bedrägerier efter så många år. Det borde ju visa sej stämma ifall kvinnan ideligen hamnar i såna här situationer. En normal kvinna skulle ju inte orka med allt hat. Hon skulle flytta. Allt låter mycket märkligt i mina öron.
        —–
        Korruption? Det är nog bara vi svenskar som tror att vi är kliniskt befriade från sådant.

        Kao

      • Märkligt?

        Knappast alls. Få kan ljuga som psykopater och vanliga snutar kan hon lätt dupera, liksom alla andra. Men hon torskade för en misshandel en gång. Ändå blev hon trodd tre år senare av samme kriminalinspektör som hon ljög för så det inte höll samman, men han insåg inte det. Så hennes offer dömdes istället för hon!

        Att det är sant vet jag för jag tog reda på fakta, dvs förundersökning och dom. Fyttifan, säger jag bara.

        Hon hade haft ett förhållande med en kille och honom ljög hon som fan om för sin nye kille. När de sågs på stan blev den nye killen förbannad och sparkade till den förre. Det bar sig inte bättre än att polisen råkade se händelsen och stannade och snackade med förövaren.

        Hon stod bara och tittade och såg så oskyldig ut att bara hennes uppträdande ledde till att polisen grep han som blev sparkad istället för tvärt om.

        Fråga mig inte hur det gick till, men det var någon slags mental påverkan som poliserna råkade ut för. Nästan som trolldom. Bara en psykopat kan klara en sån sak.

        Om man vill leta efter en annan förklaring än den rent övernaturliga så ligger det kanske närmare till hands att tänka sig att hon hade haft poliserna i sängen.

        Som en sa om henne, ”Stans största hora!”

        Hon är inte direkt okänd i stan.

        Kram!
        /Skvitt

      • Det är känt för oss som har lite insyn, att psykopater kan fucka upp en hel jury och få dem att i stället döma offret. Jag har stött på en och annan psykopat på rättegångar så jag vet att du har rätt här.
        Kram // Kao

      • Nä, men det kunde ha blivit så 😉
        När jag skulle födas ringde min mamma till pappa på hans jobb och frågade var pengarna låg. Hon måste ta en taxi till BB. ”Det är så nära, du kan ju gå”, tyckte pappa. 😀 Det var inte av elakhet, det kan jag garantera. Han var ekonomiskt och tyckte att taxiresor var onödigt. Till BB var det ca 300-400 meter….Men mamma sa naturligtvis ifrån på skarpen – och det blev taxi. Sen föddes jag och allt var frid och fröjd.

        Kao

      • Taskig framförhållning som kostade 3:45 kan jag tänka. Taxi var dyrt på den tiden och en krona tog det tid att tjäna ihop.

        En taxichaufför berättade för mig hans sämsta dag. Han var nog pensionsfärdig när han berättade det för mig och det är ganska många år sedan. Men han kom ihåg vilket år det var, för det var det året hans son föddes, sa han.

        Lönen är ju nu som då främst baserad på vad de kör in.

        På den tiden kunde de inte få en körning som nu via radio eller mobiltelefon. De var tvungna att vänta vid taxistolpen tills telefonen ringde. Det är sånt som dagens ungdom inte vet ett piss om.

        Den här dagen stod han med sin bil vid Saltholmen. Du får kolla på Google kartor över Göteborg för att se var det ligger.

        Det var en varm, skön och solig sommardag och han bara väntade på att stolpen skulle ringa. Men det tog nästan hela dagen innan det äntligen ringde i stolpen.

        Men så äntligen ringde det strax innan han skulle gå av sitt pass. Han fick en körning!

        Tänka sig! ända till Kungssten! Dit var det omkring fem kilometer! På det tjänade han 45 öre! Det var dagens lön den dagen!

        Jag gav honom dricks, ca 50 gånger mer än han tjänade den dagen på 50-talet.

        Kram!
        /Skvitt

      • Taxichaufförer är klart underbetalda. De skumma bolag som tillåts finnas håller lönerna nere och chaufförerna tvingas ta trafikfarligt långa arbetspass.
        I mitt lugna kvarter har flera taxibilar en fristad för paus, och de kan gå ut ur bilen, sträcka på benen, röka och ringa sin familj eller vänner eller andra samtal. Här är det aldrig någon som behöver taxi, men bara 50 meter härifrån är det helt annorlunda.
        Jag fattar att man inte vill jobba 9-10 timmar för 20.000kr/månad. Det är att utnyttja folk.

        Kao

      • Fråga inte varför det idag bara är invandrare som kör taxi. Men bra är det ju.
        Jag tänker på kvinnan som förlöstes av taxichauffören. Han kom från Iran. Han var läkare. Men det jobbet fick han inte. Så han försörjde sig som taxichaufför istället. Så väl tar vi hand om invandrare i vårt samhälle.

        Det är ju tragiskt, eller hur!?

        Kram!
        /Skvitt

      • Klart det är tragiskt. Men varför körde han taxi om han var läkare i grunden? Kunde han bevisa det så fanns väl inga hinder att jobba här som det. Om han kunde svenska – vilket han antagligen kunde hyfsat om han körde taxi. Det verkar som om han gett upp på något sätt. I Irak har de säkert lika bra läkarutbildning som man har här.

        Kao

      • Det var ju ett tag sedan jag läste om det i tidningen så jag minns inte alla detaljer. Jag minns alltså inte varför han inte hade fått någon läkartjänst. Alla irakiska läkare som har kommit hit kör ju inte taxi. En del har ju fått läkartjänster.

        Skulle jag bli allvarligt sjuk och skulle ringa efter ambulans så med tanke på all social nedrustning skulle de väl säga att de inte hade någon bil. Men då skulle jag säga att det går lika bra med taxi. 😉

        Kram!
        /Skvitt

      • Åh, fyttifan så tragiskt!

        Mord? Svårt att säga. Mannen förhördes och släpptes och är inte längre misstänkt.
        Jag får väl tro att han är på goda grunder avförd.

        Det låter konstigt att hon fattade eld och dog av skadorna. Men vi vet ju inte vilket material kläderna bestod av. Det måste väl ha varit syntetmaterial som kunde brinna lätt och snabbt annars borde hon ju kunnat rädda sig genom att ta av kläderna. Men händelseförloppet måste ha varit snabbt.

        En annan orsak kan vara att hon var handikappad och rökte och tappade cigaretten i kläderna som då fattade eld. Och på grund av handikapp inte kunde få av sig kläderna i tid. Ett sådant fall har hänt förut och det var på ett sjukhus det hände för många år sedan. Även då var det en kvinna och också hon avled av skadorna.

        Om hon först dränktes in i brandfarlig vätska hade polisen genast märkt det och då hade ju mannen nu suttit häktad misstänkt för mord, så den misstanken kan vi väl avskriva.

        Det här är mycket tragiskt. Frid över hennes minne!

        Kram!
        /Skvitt

      • Annars är ju balkongfall populärt bland vissa grupper – och det är oftast kvinnor som ”faller”. Men den här kvinnan bodde ju på bottenvåningen….
        //Kao

      • … så ett fall funkade ju inte.

        Men, som sagt, mannen är inte längre misstänkt. Kanske för att han är vd i ett större företag, präst, känd politiker, höjdare inom polisen eller kanske domare eller kammaråklagare, adlig, eller nåt sånt. Fint folk begår ju inte brott!

        Kram!
        /Skvitt

      • 😦
        Vet inte så mycket mer än vad jag såg i tidningen. Kommer det mer info kan jag uttala mej igen.

        Kao

      • Nytt inlägg hos mej. Många skulle nog se det som provocerande men jag står för vartenda ord jag har skrivit. Så kika in. (Det handlar bl.a om ‘balkongfall’.
        Kram // Kao

      • Det är ju bevisat att kvinnor väldigt gärna vill falla ned från balkonger. Det är nån slags sjukdom de lider av. Den kallas för fallandesjuka, som du säkert vet! Den ska inte förväxlas med epilepsi utan går under kategorin självdestruktivt beteende. Många män har tyvärr dömts för att inte ha förhindrat kvinnor att utöva beteendet.

        Kram!
        /Skvitt

  2. Fy fan säger jag bara varför är vårt rättssystem så mesigt..
    Jag tittar ofta på brottsplats USA och liknande program på tv4 fakta.. Där är livstid värt namnet dom har också dödsstraff, har fått höra av en del araber att ni är så mesiga i Sverige vi kan göra vad vi vill vi kommer att du över ert land bara så att du vet..
    Här kan man mörda våldta och bete sig i princip hur som helst med relativt milda domar..Du får sitta inne med lön god mat tv dator och i vissa fall mobil..
    Jag tycker det är för jävligt med dom här så kallade bröderna och dom skulle låsas in på livstid.. Kram!!

    • De här killarna är inte araber, de är vanliga svennebananer. Men visst, vårt rättssystem är åt skogen för mesigt gällande såna här farliga personer. Det känns inte bra att såna rör sej fritt ute i samhället. Denne Martin Jonsson (eller om det var Jansson) har ju mördat förr och är dömd för grov misshandel, narkotikabrott och dopingbrott och hade nyss kommit ut från ett långt fängelsestraff, då han dödade Lotta. Han krossade hennes ansikte så till den milda grad att hennes föräldrar tvingades identifiera henne på annat sätt :(. Hans bror är ju inte heller någon ängel. Såna måste bort, de har förverkat sin rätt att leva ute i samhället bland andra människor eftersom de är som tickande bomber.
      Men dödsstraff är lika barbariskt och det är jag helt och hållet emot.

      Kram
      Kao

      • Håller med dig helt lås in dom på livstid.. Nej då jag visste att dom var svenskar tänkte mest på hur klent vårt straffsystem är så skrev då om hur dom här arabiska killarna skrattade åt det.. Ha en härlig helg nu så hörs vi.. Stor kram Nicki

      • Det är klart att de skrattar. det gör väl de flesta kriminella. Övriga i samhället gråter i stället.
        Kram//Kao

Kommentera

