Varför Kan Inte Homosexuella Få Leva i Fred Och Frid? //

Och kolla vad Irans president sa (i videon nedan).

Jag kan faktiskt inte begripa varför bi- och homosexuella människor  inte kan få vara ifred för såna som inte tycker att det är okej.  Man får tycka vad man vill, men man får aldrig ge sej på personer som inte tycker som en själv ibland, med våld! Varför är man så intresserad av vad andra gör i sängen så att man till och med bombar ställen där dessa personer vistas?

Folk måste väl få älska och vara tillsammans med den de själva vill!? Det är otroligt och för jävligt att andra är så intresserade av dessa personers sexliv att de bombar dem. Vill utplåna dem? Eller kanske vill de kanske vara som dem, kan jag undra ibland.Ett raseri då man upptäcker att man faktiskt själv är som de personer man sköt ihjäl?

Detta funderar jag på då jag läser om det attentat som skedde i natt mot en gayklubb i Orlando, Florida. Över 50 dog och lika många är svårt skadade.

Hur kan man ens med religionen som något slags vapen tro att det är rätt att döma andra? I hela världen är det runt 10-20% av befolkningen som måste leva under jord p.g.a andras fördomar och religiösa påbud. Dessa personer ju även i finns  även i Saudiarabien, Irak och Iran. För att ta några exempel.Minns Irans president då han påstod att ”vi har inte såna problem i Ian” – en skrattretande föreställning där folk skrattade skadeglatt:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/iran-fornekar-homosexualitet/

(En av de bästa och modigaste människor jag har träffat var en guide jag fixade på Borneo, Gilbert,  för att han skulle ge oss en fin upplevelse där. Vilket han gjorde med besked. Han var tillsammans med en man, fick jag klart för mej ganska snart och de fick smyga med sin kärlek.)

Se här hur såna som inte gillar homosexuella tar sej rätten att döma:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22988406.ab

15 svar till “Varför Kan Inte Homosexuella Få Leva i Fred Och Frid? //

    • Precis så. Fattar inte varför vissa personer är så intresserade av andras sexliv och tror sej ha rätt att döma. Jag har aldrig ens funderat i de banorna ens som barn, trots att mina föräldrar var frikyrkliga med ibland märkliga ide’er. Inte heller min dotter har någonsin ifrågasatt att två av samma kön är tillsammans. När hon var ca 5-6 år och vi gick på strandpromenaden i en ort på Teneriffa kom en transvestit gående. Spanjorerna hånade honom, men min dotter sa: ”Titta mamma vilken fin klänning han har”. 😀 Det tycker jag var så gulligt och helt fritt från fördomar eller frågor om varför han, som var man, hade glitterklänning :D.
      // Kao

  1. Ursäkta humorn, men ju fler bögar dess mindre konkurrens för oss andra om tjejerna!

    Faktum är att med det argumentet har jag tagit död på en och annan korkad antibögdiskussion. 😉

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

