Självhat Drev Orlandomördaren? // Kao

Just som jag skrev i mitt inlägg i förrgår (12/6-16) då dådet just hade skett och jag läste att denna Omar var ensam gärningsman, så var jag tämligen säker på att gärningsmannen i Orlando drev sej själv att döda 49 personer p.g.a självhat. För att han själv var bög, vilket han inte kunde acceptera? Det är mycket troligt.

Han var frånskild och hade varit på nattklubben och raggat flera gånger, framkommer det idag i intervjuer med överlevande. Inte enbart för att rekognoscerat inför framtida dåd. Detta vansinnesdåd var förmodligen något som hade växt fram i hans eget huvud. Konsekvenserna blev ju fruktansvärda och gör att så många andra nu tvingas lida. Vänner och släktingar.

Det förvånar mej inte det minsta om det framöver visar sej inte alls vara ett dåd av Daesh (IS), även om dessa dårar gärna vill ta åt sej ”äran” av detta.

Jag avvaktar vad utredningen kommer fram till.

 

6 svar till “Självhat Drev Orlandomördaren? // Kao

  1. Vet du bad Kao jag har dragit samma slutsats, Varför springa på bögklubbar om man inte själv är bög..Han höll ju på med något dylikt i datorn också, var det inte appar till just bögställen läste om det igår.. Men som sagt tur att vi kvinnor finns som fattar ett och annat 😀Kram Nicki

    • Ja, det är en väldig tur att vi finns :-).
      Jag tänkte som sagt att han själv kunde ha varit bög redan innan det kom fram genom intervjun i tevenyheterna den 13e. Jag antydde ju det i mitt inlägg från den 11e.
      —-
      Ha en skön sommarkväll. Du har ju samma väder som jag just nu.
      // Kaoskramar

      • Konstigt nästan att dom inte drog upp det i tv eller tidningar egentligen.. Eller så vågar ingen nämna det kan ju bli hämndaktioner kanske.. Kram!!

      • De vill väl inte spekulera, men en man som överlevde massakern berättade ju i en svensk nyhetsintervju vid minnesplatsen att mördaren hade varit gäst där. Flera gånger. Sen har man också antytt det i Aftonbladet. Tyvärr har jag inte artikeln.
        —-
        Hämnd verkar vara näst intill en hederssak i USA. Inte konstigt då att det ständigt sker skjutningar. Plus USA:s helgalna vapenlagar, som är från 1800-talet. Vissa vill bara ha mer och mer vapen ju mer det skjuts och folk är såååå kära i sina vapen. Och i sina pengar. Och drömmen om att bli rik och berömd.

        Ha en fin helg, Nicki!
        //Kaoskram

      • Hej Kao..
        Jo jag läste det att han blev igenkänd..
        Så jag är helt hundra på att vi har rätt..
        USA:s vapenlagar är ett gissel det övergår mitt förstånd varför det får fortsätta..
        Och ja pengar rik och berömd verkar vara det enda som gäller där, sen när dom väl är rika och berömda ja då blir dom helt knäppa i huvudet finns gott om exempel…

        Ha en fin helg du med så hörs vi kram Nicki

      • Tack och hej.
        Att tjäna pengar är väl ok. Bara man har sin känsla kvar för dem som har det sämre. Och jobbar för att dessa personer ska kunna ta sej upp ur fattigdomsträsket. Då är man en bra och solidarisk människa i mina ögon. Inte en massa välgörenhet, men däremot en politik som ger VÄLSTÅND till alla. Att alla ska ha en bra självklar skola, jobb, bra äldrevård, en bostad, svenskundervisning och ett gott liv här. Då man också begriper att man måste anpassa sej här i Sverige, politiskt, demokratiskt osv och inte kan köra parallellsamhällen. Det gagnar inte någon i längden att vägra anpassa sej till de förhållanden vi har och lever efter här. På många sätt har myndigheter i Sverige varit alltför för naiva och trott att mångkulturen är bra och utan problem.Så är det inte. Men detta går att lösa utan hat från SD och liknande hatiska grupperringar.

        Kao

Kommentera

